“Εύα ΙΙ – Η Αφήγηση μιας Απόπειρας” δια χειρός Γιάννη Διδασκάλου.
Εκτιμώ, ότι οι Καλές Τέχνες δεν μπορούν να πάθουν καμία Κρίση.
Ένας πολλά υποσχόμενος και εμπνευσμένος καλλιτέχνης – δημιουργός (Σκηνοθετης – Ηθοποιός) που πάλλεται από δημιουργικό οίστρο και αισιοδοξεί να βρει απαντήσεις μέσα από το θέατρο στα πλαίσια του Μετεωρισμού της ανθρώπινης υπόστασης μέσα στο αφιλόξενο Σύμπαν…
Ο λόγος για τον ταλαντούχο Γιάννη Διδασκάλου που μας εκπλήσσει εκ νέου ευχάριστα με την προσφατη θεατρική του παράσταση – την οποία υπογράφει με την πολυεδρική του ιδιότητα σ’ αυτην και αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα καλλιτεχνική πρόταση – πρόσκληση με επίκαιρα μηνύματα στο θεατή.
Ο λόγος για την πλέον επιτυχή παράσταση “Eύα ΙΙ – Η Αφηγηση μιας Απόπειρας” στο Θέατρο Άνετον της Θεσσαλονίκης ως μιαν εύστοχη παραλλαγή – προσέγγιση του έργου
“Όταν ήμουν Έργο Τέχνης”.
Ο ταλαντούχος δημιουργός εκτιμά ότι οι Καλές Τέχνες δεν δύνανται να πάθουν καμία Κρίση τονίζοντας το βαθύτερο νόημα της Τέχνης ως μέσο εκφρασης και εσωτερικής ανάγκης στα πλαίσια ενός γοητευτικού ταξιδιού αυτογνωσίας και εξέλιξης!
Πότε ακριβώς και με ποια αφορμή ξεκινά το ταξίδι σας στην Υποκριτική Τέχνη; Ποια η γοητεία, καθώς και η αποτίμηση αυτής της 14χρονης θεατρικής σας πορείας;
Όλα ξεκίνησαν από ένα αυτοσχέδιο αφισάκι μέσα στα πανεπιστήμια, πριν από δεκατέσσερα χρόνια: “Ανοιχτές πρόβες φοιτητικής θεατρικής ομάδας – Πέρα Δώθε”, επιμελημένο από το πείσμα και την όρεξη του Γιάννη Τσιαβού – φίλου και συνεργάτη από τότε μέχρι σήμερα.
Αποτίμηση: οι άνθρωποι που γνώρισα και συνεχίζω να γνωρίζω. Όλα τα άλλα, τα επί σκηνής είναι προσχήματα. Αυτοί οι άνθρωποι που γνωρίζω και μέσα από αυτούς, μαθαίνω, μεγαλώνω ή μικραίνω, και με γνωρίζω λίγο ακόμα, αυτοί είναι το σημαντικότερο κομμάτι αυτού που κάνω.
ΥΓ: Τις προάλλες είχα μία “σπασμωδική” συζήτηση με ένα πάρα πολύ καλό φίλο μου, συνάδελφο και συνεργάτη. Τίτλος συζήτησης: “γιατί ρε Γιάννη κάνουμε αυτό που κάνουμε; Φίλους έχουμε. Χρήματα δεν βγάζουμε. Υπάρχουν σπουδαίοι καλλιτέχνες που μας εκφράζουνε μέσα από την τέχνη τους, εμείς τι ασχολούμαστε ακόμα με αυτό;”
Γοητεία και απο-γοητεία.
Δώστε μας, αν θέλετε, το στίγμα και το προφίλ της θεατρικής παράστασης “Εύα ΙΙ – Η Αφήγηση μιας Απόπειρας” στα πλαίσια της Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής με την πολλαπλή σας ιδιότητα σ’ αυτήν! (Επιμέλεια Σκηνοθεσίας – Σκηνογραφίας – Κειμένου – Φωτισμού). Τι αυτή πραγματεύεται και ποια τα κυρίαρχα μηνύματα που διαπερνά στον θεατή;
Με λίγα λόγια: Ένας άνθρωπος, νιώθοντας – υπαρξιακά – κενός, αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Ένας καλλιτέχνης τον αποτρέπει, και του αλλάζει γνώμη, μετατρέποντας τον άνθρωπο αυτό, σε ένα έργο τέχνης.
Βασιστήκαμε στο έργο του Σμιτ, “Όταν ήμουν έργο τέχνης” διατηρώντας τους δύο βασικούς του ήρωες, αυτόν του απελπισμένου και αυτόν του καταλύτη, που φέρει την φαινομενική λύση. Επενδύσαμε στο μέρος της ιστορίας, που μας επέτρεπε την αφήγηση μιας προσωπικής μάχης με το υπαρξιακό κενό. Χωρίς σαφή κατάληξη.
Η παράσταση δημιουργήθηκε μέσα από ένα μάθημα σκηνοθεσίας του τμήματος θεάτρου, με επόπτη καθηγητή τον κ. Μαρμαρινό. Η σκηνοθεσία στηρίχθηκε στη βάση της ίδιας της δραματουργίας: την ΑΦΗΓΗΣΗ. Και όλα επί σκηνής (η μουσική, ο φωτισμός, ο ηθοποιός προφανώς, η σκηνογραφία, η ενδυματολογία) δραματουργούν. Είναι οχήματα για να ακουστεί το αφήγημα ενός ανθρώπου.
Ποιο το δέλεαρ της εν λόγω παράστασης;
Ο αφηγηματικός χρόνος και ο δραματικός χρόνος εναλλάσσονται.
Σε κάποια σημεία υπάρχει και τομή αυτών των δύο χωροχρόνων. Εκεί είναι τα σημεία που κατά τη γνώμη μου ο χρόνος “παύει”, για κάθε ιστορία κάθε ανθρώπου.
Πρόκειται για την ιστορία ενός ανθρώπου που παλεύει μάταια να βρει την θέση του στο σύμπαν. Μιλάει στο κοινό για την προσωπική του τραγωδία. Που δεν ανήκει πουθενά. Που παραμένει μετέωρος. Αόριστος. Ασαφής. Δεν ξέρω αν η ίδια η ιστορία είναι και το δέλεαρ της.
Πώς αισθάνεστε ως δημιουργός της συγκεκριμένης παράστασης – σχόλιο μιας τραγικής αφήγησης ενός σύγχρονου ανθρώπου που παλεύει να βρει μάταια μια θέση στο Σύμπαν στα πλαίσια του μετεωρισμού της ανθρώπινης υπόστασης;
Αχ. Να πω ότι αισθάνομαι υπέροχα; Αισθάνομαι. Για την παράσταση όμως. Σίγουρα όχι για αυτή τη συνειδητοποίηση. Θα προτιμούσα να μην παλεύω να βρω κάποια θέση μέσα στο σύμπαν. Θα ‘θελα το σύμπαν να παλεύει να βρει μία θέση μέσα μου. Και να το κάνει γρήγορα.
Πού συναντά ο θεατής τον Ήρωα του έργου; Πού έγκειται η σπουδαιότητα και κυρίως η επικαιρότητα του έργου;
Θα μιλήσω προσωπικά. Βλέποντας το έργο ως θεατής, τρία επίπεδα τουλάχιστον αναγνωρίζω: Το πρώτο: Πώς κάποιος και γιατί διηγείται την ιστορία του; Το δεύτερο: ποια είναι τα όρια της τέχνης; Το τρίτο: που θα έφτανε κάποιος για να καλύψει το κενό της ύπαρξης του;
Τελικά είμαστε όλοι μας εν γένει μελλοθάνατοι;
Είμαστε. Απλά το ξεχνάμε. Όταν πέθανε ο παππούς μου, και σε μία συζήτηση με τον αδερφό μου, κάπως καταλήξαμε πως αυτό είναι ο άνθρωπος: Ένας μελλοθάνατος και θα έπρεπε να ‘ναι εξ ορισμού, έτσι για να μην το ξεχνάμε. Μπας και αρχίζουμε να φερόμαστε λίγο πιο όμορφα.
Πώς βιώσατε ως καλλιτέχνης – δημιουργός το πολιτιστικό γίγνεσθαι στα πλαίσια του κλίματος αβεβαιότητας, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από την υγειονομική, αλλά και την γενικευμένη κρισιολογία της εποχής μας;
Κατά τη γνώμη μου η τέχνη είναι ένας τρόπος έκφρασης. Και αν έχεις ανάγκη να εκφραστείς αλλά δεν βρίσκεις τον τρόπο, συνήθως η Τέχνη (οποιαδήποτε μορφής της) θα σου βρει ένα τρόπο. Στα πλαίσια λοιπόν αυτής τη αβεβαιότητας, ως καλλιτέχνης, πάλι η τέχνη με πήρε από το χέρι και με πήγε όπου με πήγε, και είπα αυτά που δεν μπορούσα.
Θεωρώ πως οι Καλές Τέχνες δεν μπορούν να πάθουν καμία κρίση. Καμία. Ο άνθρωπος ναι.
Θα δώσω ένα παράδειγμα για τον συλλογισμό μου. Η ομιλία είναι ένας τρόπος έκφρασης. Δεν θα πάθει καμία κρίση η Τέχνη, θα υπάρχει εκεί, μέχρι που κάποιος θα θελήσει να εκφραστεί.
Τώρα το αν οι καλλιτέχνες περνάμε κρίση, αυτό έχει να κάνει με την ανάγκη μας. Έχουμε ανάγκη να εκφραστούμε; Έχουμε να πούμε κάτι; Γιατί. Γιατί όχι.
Θερμές Ευχαριστίες στον άξιο – πολλά υποσχόμενο καλλιτέχνη Γιάννη Διδασκάλου για την εκ βαθέων ενδιαφέρουσα Συνέντευξή μας στο Thessalonikicityguide με αφορμή το νέο του θεατρικό εγχείρημα “Η Αφήγηση μιας Απόπειρας” με την πολυεδρική του ιδιότητα σ’ αυτήν.
Του εύχομαι από καρδιάς “Καλή Επιτυχία” όπως και “Καλή Συνέχεια” στο Θεατρικό του Ταξίδι με συνεχείς πνευματικές και ενδότερες αναζητήσεις – ανακαλύψεις με γόνιμες συνεργασίες και εμπνευσμένες καλλιτεχνικές αναβάσεις – εκρήξεις – εκτονώσεις!
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2024-2025, οι Γιατροί του Κόσμου προσφέρουν μέσω του Παιδιατρικού τους Τμήματος δωρεάν ιατρικό έλεγχο σε ευάλωτες ομάδες παιδιών και εφήβων με στόχο την υποστήριξη των οικογενειών στην ολοκλήρωση του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).
Ο ΓΙώργος Μπανταδάκης με αφορμή την περιοδεία της παράστασης «Ο Μάγκας» της Πηνελόπης Δέλτα μίλησε στο Thessaloniki CIty Guide για την παράσταση αλλά και την πορεία του στον καλλιτεχνικό χώρο.
Το TechSaloniki 2024, η ετήσια συνάντηση θεσμός του κλάδου της τεχνολογίας, που ήταν Fueled & Challenged By Deloitte και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία στις 17 και 18 Μαΐου 2024, στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, στο εμβληματικό Κτήριο Μ2, του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Με αφορμή το φετινό 18ο Διεθνή Μαραθώνιο Μέγας Αλέξανδρος – bwin ο Γενικός Διευθυντής της Διοργάνωσης, κύριος Δρόσος Χριστόπουλος μας παραχώρησε στο Thessaloniki City Guide μία άκρως ενδιαφέρουσα και ουσιαστική Συνέντευξη τονίζοντας τη σπουδαιότητα του θεσμού.
Ο Σταύρος Βαφειάδης, που πρωταγωνιστεί στην πασίγνωστη κωμωδία του Ντάριο Φο “Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω”, μια πολιτική φάρσα που δεσπόζει εδώ και δεκαετίες στο θεατρικό στερέωμα και παρουσιάζεται στο Θέατρο Αθήναιον με τη σκηνοθεσία να την υπογράφει ο Βασίλης Τσικάρας, μίλησε στο Thessaloniki City Guide για την παράσταση και την καριέρα του.
Μπορείτε να διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου & Cookies εδώ.
Απαραίτητα Cookies
Τα απαραίτητα cookies θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις cookies.
Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας.Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο, θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.
Cookies στατιστικών επισκεψιμότητας & διαφημίσεων
Χρησιμοποιούμε την υπηρεσία Google Analytics για την συλλογή ανώνυμων πληροφοριών και επεξεργασία στατιστικών των χρηστών της ιστοσελίδας, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιήσουμε τη διεύθυνση IP σου για να προσεγγίσουμε την τοποθεσία σας (σε επίπεδο πόλης). Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου της Google για περισσότερες πληροφορίες.
Το Thessaloniki City Guide προβάλει διαφημίσεις σε μορφή στατικής ή κινούμενης εικόνας, βίντεο και συνεργάζεται με την εταιρεία Advanced Ads Pro για την καταμέτρηση των εμφανίσεων και των κλικς για την ανάλυση των στατιστικών καθώς και με την εταιρεία Linkwise και τα δεδομένα που συλλέγουν δεν χρησιμοποιούνται για κάποιον άλλον σκοπό πέραν της απόδοσης της πώλησης σε κάποιον affiliate. Με άλλα λόγια, η Linkwise δεν χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγει για να φτιάξει προφίλ χρηστών, να κάνει ενέργειες remarketing ή οποιουδήποτε άλλου είδους marketing προς τον χρήστη. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου της Linkwise.
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Advanced Ads Pro για την τοποθέτηση διαφημίσεων. Το WordPress μπορεί να χρησιμοποιεί πολλά cookie πρώτου κατασκευαστή για να διασφαλίσει τη σωστή ενσωμάτωση των διαφημίσεων. Αυτά τα cookies αποθηκεύουν τεχνικές πληροφορίες αλλά όχι διευθύνσεις IP. Η χρήση τους συνδέεται με συγκεκριμένες δυνατότητες και επιλογές κατά την ενσωμάτωση διαφημίσεων.
Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας. Απενεργοποιώντας το συγκεκριμένο cookies δεν θα μετρηθεί η επίσκεψή σας στα στατιστικά της Google Analytics καθώς και δεν θα προβληθούν οι διαφημίσεις.
Για να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας, ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookies!