Ημερομηνία Δημοσίευσης: 28/09/2021
Τις προστατευόμενες περιοχές σε όλη την Ελλάδα αλλά και πληροφορίες για τα ορειβατικά καταφύγια, τα κέντρα πληροφόρησης, τα μουσεία, τα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, τα χιονοδρομικά κέντρα, τους υγροτόπους, τους ορεινούς όγκους και τα ιαματικά λουτρά μπορεί να βρει, εδώ και λίγες μέρες, ο επισκέπτης της νέας ιστοσελίδας ανάδειξης των προστατευόμενων περιοχών της Ελλάδας ως τουριστικών προορισμών www.visitgreeknature.gr.
Τη σελίδα δημιούργησαν το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και το Ελληνικό Κέντρο Βιοτόπων – Υγροτόπων, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Σχετική παρουσίαση έκανε σήμερα η εκπρόσωπος του μουσείου και του κέντρου, Λένα Χατζηιορδάνου, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής ημερίδας για το Διαδίκτυο και τα νέα μέσα ανάδειξης και προβολής των προστατευόμενων περιοχών.
Η ιστοσελίδα παρουσιάζει το σύνολο των προστατευόμενων περιοχών της ηπειρωτικής και της νησιωτικής Ελλάδας. Πραγματεύεται ισάξια τον φυσικό και πολιτιστικό πλούτο της χώρας και έχει στόχο να προβάλλει τη σπουδαιότητά τους και την αξία τους για την αναψυχή. Απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, τόσο σε υπηρεσίες, φορείς και επιστήμονες όσο και σε κάθε επισκέπτη της φύσης, αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο και είναι προσβάσιμη εδώ και μερικές μέρες από τον αντίστοιχο σύνδεσμο. Ήδη, όπως επισήμανε η κ. Χατζηιορδάνου, η ιστοσελίδα τυγχάνει ευρύτατης επισκεψιμότητας ενώ αναμένονται ακόμη περισσότερες προβολές και επισκέψεις της στο μέλλον.
Σε αυτήν, άλλωστε, μπορεί ο καθένας να βρει χρήσιμες γενικές πληροφορίες και χάρτες των περιοχών της χώρας που προστατεύονται σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, στοιχεία για τους φορείς που είναι αρμόδιοι για τη διαχείρισή τους και μια σειρά από αφηγηματικούς χάρτες που περιλαμβάνουν τα όρια των προστατευόμενων περιοχών, τις υποδομές ενημέρωσης και αναψυχής, τα μνημεία, τους χώρους ιδιαίτερου ενδιαφέροντος και τους επίσημους συνδέσμους με τις ιστοσελίδες των φορέων για την άντληση άμεσης και έγκυρης πληροφόρησης. Στην ιστοσελίδα υπάρχει ακόμη πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
Αναλυτικότερα, παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα:
- 1300 εθνικές προστατευόμενες περιοχές,
- 446 περιοχές του Ευρωπαϊκού Δικτύου Natura 2000,
- 51 περιοχές που προστατεύονται από διεθνείς συμβάσεις,
- 36 φορείς διαχείρισης,
- 2100 υποδομές και χώροι ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τον οικοτουρισμό και την αναψυχή.
Υπάρχουν επίσης:
- 20 διαφορετικά σύνολα γεωχωρικών δεδομένων,
- 6 δικτυακές υπηρεσίες θέασης γεωχωρικών δεδομένων,
- 45 διαδραστικοί χάρτες και
- πάνω από 500 φωτογραφίες.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, ο διευθυντής του Πράσινου Ταμείου Γιώργος Πρωτόπαπας τόνισε ότι το έργο «προβολή και ανάδειξη των προστατευόμενων περιοχών της χώρας» έχει στόχο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των περιοχών του Δικτύου Natura, την ενδυνάμωση του τουριστικού τους προφίλ και την προσέλκυση ενημερωμένων και κατάλληλα προετοιμασμένων επισκεπτών.
Από την πλευρά της, η προϊσταμένη της 1ης Διεύθυνσης Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.) Διονυσία Χατζηλάκου μίλησε για τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο για την ανάδειξη των προστατευόμενων περιοχών. Επίσης γνωστοποίησε ότι ο Οργανισμός έχει εντάξει στον προγραμματισμό του δράσεις όπως ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των Κέντρων Ενημέρωσης των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών και η ανάδειξη 6 ελληνικών γαιοπάρκων που έχουν χαρακτηριστεί ως Παγκόσμια Γεωπάρκα της Unesco.
Στο έργο της προβολής και της ανάδειξης των προστατευόμενων περιοχών της Ελλάδας αναφέρθηκε η Μαρία Κατσακιώρη από το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και το Ελληνικό Κέντρο Βιοτόπων – Υγροτόπων. Η ίδια σημείωσε ότι το έργο αυτό ήρθε να καλύψει ένα κενό που υπάρχει λόγω της αποσπασματικής προβολής των προστατευόμενων περιοχών στο διαδίκτυο και της περιορισμένης χρήσης και ελλιπούς αξιοποίησης του διαδικτύου και των νέων μέσων. Στο πλαίσιο, άλλωστε, του έργου έγινε επισκόπηση και αξιολόγηση των σχετικών ιστοσελίδων, διεξαγωγή έρευνας αναγκών για τα στελέχη των φορέων διαχείρισης, διαμόρφωση προτάσεων για την ανάδειξη των περιοχών αυτών στο διαδίκτυο και κατάρτιση στελεχών των φορέων. Διαπιστώθηκε, άλλωστε, η ανάγκη διατύπωσης προτάσεων για τον επισκέπτη, παροχής χρήσιμων πληροφοριών για την κίνηση στην περιοχή, δημιουργίας ημερολογίου εκδηλώσεων για το τι συμβαίνει σε έναν τόπο και δημοσιοποίησης ενός οδηγού του καλού επισκέπτη.