Ημερομηνία Δημοσίευσης: 14/03/2019
“Η μαγεία του IMAX στα Cineplexx”
“IMAX: Η πιο μεγαλειώδης κινηματογραφική εμπειρία στον πλανήτη”
Αλέξης Αντωνόπουλος: “Η νέα κινηματογραφική εμπειρία IMAX προσφέρει τον παγκοσμίως καλύτερο δυνατό τρόπο να βιώσεις την τέχνη του σινεμά”
Η νέα 3D εικονική πραγματικότητα αποτελεί αδιαμφισβήτητα τη νέα επανάσταση στο σινεμά. Αυτή η νέα σινεματική εποχή, όπως αυτή διαμορφώθηκε με την IMAX εμπειρία δεν αποτελεί απλά ένα καινοτόμο τεχνολογικό επίτευγμα, αλλά είναι οι ταινίες στο έπακρον. Είναι ένας συνδυασμός πολλών τεχνολογικών και αρχιτεκτονικών καινοτομιών – οι περισσότερες εκ των οποίων μοναδικές στην 7η τέχνη. Τα IMAX, όπως μας εξηγεί ο πλέον αρμόδιος, ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων και Μάρκετινγκ των Cineplexx Entertainment IKE της Ελλάδας κ. Αλέξης Αντωνόπουλος, αποτελούν τη νέα εμπειρία που προσφέρει τον παγκοσμίως καλύτερο δυνατό τρόπο να βιώσει ο θεατής την τέχνη του Σινεμά με πολυδιάστατη εικόνα και ήχο!
Πώς νιώθετε που η διεθνής εταιρία IMAX αποφάσισε να επενδύσει στην Ελλάδα και δη στη Θεσσαλονίκη και τα Cineplexx σε μια κρίσιμη οικονομική περίοδο για τη χώρα μας;
H επιλογή της IMAX να επενδύσει σ’ εμάς αποτελεί μια πραγματικά τεράστια τιμή. Πρώτα απ’ όλα ως Έλληνες, αλλά και ως μέλη των Κινηματογράφων CINEPLEXX. Τούτη η επένδυση αποτελεί μία ακόμα απόδειξη πως η χώρα μας δεν καθορίζεται από τη μιζέρια που συχνά κυριαρχεί στις ειδήσεις, αλλά από ομαδικές προσπάθειες γεμάτες μεράκι και σθένος που δεν σταματάνε να στοχεύουν σε καινοτομίες για την Ελλάδα.
Τι προσφέρει, λοιπόν, η νέα εμπειρία IMAX στους σινεφίλ; Δώστε μας την νέα εικονική πραγματικότητα κινηματογράφου, προπομπός του οποίου αποτελεί η Θεσσαλονίκη και τα Cineplexx ως υπεύθυνος μάρκετινγκ των Cineplexx;
Η νέα εμπειρία IMAX προσφέρει τον παγκοσμίως καλύτερο δυνατό τρόπο να βιώσεις την Τέχνη του Σινεμά. Στο παρελθόν, κινηματογράφοι έχουν δώσει σε αίθουσες τους ονόματα που μοιάζουν σε IMAX, αλλά κανείς, μα κανείς δεν είχε φέρει όντως αίθουσα IMAX στην Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια. Τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί –ούτε κατά διάνοια– με το να βιώνεις μια ταινία με αυτόν τον τρόπο. Τόσο η μεγαλύτερη όσο κι η περισσότερη εικόνα που έχεις, μαζί με τον πολυδιάστατο ήχο και το τεράστιο εύρος χρωμάτων – για να μην ξεχνάμε και το βαθύτατο 3D: Όλα αυτά αποτελούν το ορόσημο της εμπειρίας IMAX. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που σπουδαίοι σκηνοθέτες – όπως ο Christopher Nolan, o James Cameron, και οι Russo Brothers – έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι ο καλύτερος τρόπος να παρακολουθήσεις τα έργα τους είναι σε αίθουσα IMAX.
Αυτό για μας σημαίνει ότι πλέον μπορούμε να δείχνουμε ταινίες, όπως το πολυαναμενόμενο AVENGERS: ENDGAME, ακριβώς όπως οι δημιουργοί τους επιθυμούν να τις δούμε. Η ήδη δυναμική στρατηγική των πολυήμερων events που πραγματοποιούμε για κάθε μεγάλη κυκλοφορία, έρχεται να δέσει άψογα με την αποκλειστικότητα της IMAX. Αυτό άλλωστε αποδείχτηκε και στα events για την ταινία CAPTAIN MARVEL που πραγματοποιήσαμε πρόσφατα, όπου θεατές ταξίδεψαν στη Θεσσαλονίκη από άλλες περιοχές της Ελλάδας για να βιώσουν το έργο σ’ εμάς.
Πιστεύετε, ότι τα δεδομένα στον κινηματογράφο αλλάζουν;
Σίγουρα. Σε μια εποχή όπου ολοένα και περισσότερα online μέσα σε πείθουν ν’ αράξεις μέσα και να δεις ταινία στον καναπέ, οι αιθουσάρχες της χώρας πρέπει να κατανοήσουν ότι με το να κάθονται με τα χέρια σταυρωμένα, το μέλλον τους δεν θα είναι ιδιαίτερα φωτεινό. Πολλοί κατακρίνουν υπηρεσίες σαν το Netflix, αποκαλώντας τες “καταστροφή του Κινηματογράφου”. Κατά τη γνώμη μου, τούτη η τοποθέτηση είναι κάπως… βολική. Το Netflix, και το κάθε Netflix εκεί έξω, δεν είναι καμία καταστροφή του Κινηματογράφου. Είναι μια απολύτως φυσική και λογική εξέλιξη σ’ έναν online κόσμο. Αν έχεις έναν online κόσμο που συνέχεια κινείται, και κινηματογράφους που δεν κάνουν τίποτα καινούργιο, προφανώς και ο κόσμος θα επιλέγει την online μορφή. Καταστροφή του Κινηματογράφου, λοιπόν, δεν είναι το Internet. Αλλά η ακινησία.
Και πώς πολεμάς την Καταστροφή του Κινηματογράφου; Θυμίζοντας στους θεατές γιατί η εμπειρία του σινεμά είναι αναντικατάστατη: Επενδύεις σε νέες τεχνολογίες. Επενδύεις σε ψυχαγωγικές ενέργειες που εξασφαλίζουν ότι ο πελάτης σου θα διασκεδάσει πριν καν μπει στην αίθουσα. Ακούς τον παλμό της εποχής, και προσπαθείς κάθε μέρα να ξεπεράσεις τα στενά όρια που ως αιθουσάρχες έχουμε κατά καιρούς θέσει για τους εαυτούς μας.
Ποια η εκτίμησή σας όσον αφορά την αύξηση των σινεφίλ μετά την νέα αυτή σινεματική εποχή που εγκαινιάστηκε με την νε μα τεχνολογία (IMAX);
Από τότε που ανοίξαμε την IMAX, έχουμε μια αμέτρητη έφοδο ανθρώπων που είναι συνηθισμένοι σε ταινίες, αλλά και ανθρώπων που είχαν να δουν ταινία πάνω από δεκαετία. Η χώρα μας έχει πλέον πειστεί ότι η IMAX δεν είναι ένα ακόμα τεχνολογικό τρικ, αλλά ένας ολοκαίνουργιος τρόπος να βιώνεις έργα. Πολλοί λένε ξανά και ξανά πως η πρώτη τους εμπειρία στην ΙΜΑΧ ήταν λες και πήγαν σινεμά για πρώτη φορά στη ζωή τους.
Αυτό πιστεύω πως σημαίνει ότι εδώ και πολλά, πολλά χρόνια το κινηματογραφικό κοινό διψούσε για κάτι καινούργιο. Αν τούτη η δίψα δεν υπήρχε, όσα και να είχαμε επενδύσει στην ΙΜΑΧ, όσο και να την είχαμε προωθήσει, το εγχείρημα θα είχε αποτύχει. Βάλαμε ένα μεγάλο στοίχημα: Πως ο Έλληνας θα αγκαλιάσει αυτήν την καινοτομία. Το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή εξακολουθώ να έχω αυτή τη θέση και να μπορώ να μιλάω εκ μέρους των Κινηματογράφων CΙΝΕPLEXX, σημαίνει ότι το στοίχημα το κερδίσαμε.
Εκτιμάτε, ότι οι νέες τάσεις επιβάλλουν ολοένα και πιο ολοκληρωμένη μορφή ψυχαγωγίας, όπως σινεμά, καφέ, φαγητό, games, shopping και συνεπώς οι πολυκινηματογράφοι επιτυγχάνουν μια αισθητή αύξηση του σινεφίλ κοινού;
Είναι περίπλοκο το ζήτημα. Η ανάγκη για ολοκληρωμένη μορφή ψυχαγωγίας όντως μπορεί να στηρίξει έναν πολυκινηματογράφο, αφού οι πολυκινηματογράφοι σχεδόν πάντα λειτουργούν σε περιβάλλοντα που υποστηρίζουν τούτη την ανάγκη. Από την άλλη, η κάλυψη τούτων των αναγκών είναι αρκετά εύκολη πλέον στην αστική καθημερινότητα, εξού και η ύπαρξη ενός πολυκινηματογράφου σε τέτοιο περιβάλλον σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εγγύηση επιτυχίας. Μία μονή αίθουσα σ’ ένα γεμάτο ζωή σημείο της πόλης μπορεί κάλλιστα να θριαμβεύσει εφόσον κινηθεί με στρατηγική κι αποφασιστικότητα.
Ευνοείται στην περιφέρεια, εκτιμάτε, ο θεσμός των Μεγάλων πολυκινηματογράφων;
Θεωρώ ότι ο θεσμός των μεγάλων πολυκινηματογράφων εκτιμάται σχεδόν σε κάθε μεγάλη πόλη της Ελλάδας, αλλά επίσης δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε: Εκτιμάται μεν, θεωρείται δεδομένος δε. Η Ελλάδα έχει πλέον μια αξιοσημείωτη πορεία πολυκινηματογράφων, το οποίο σημαίνει ότι οι Έλληνες είχαν κάποιες δεκαετίες για να τους γνωρίσουν και να τους συνηθίσουν ως κομμάτι της ζωής τους. Πάνε λοιπόν οι εποχές που άνοιγες απλά έναν πολυκινηματογράφο κι ο κόσμος ερχόταν μέσα από μόνος του χωρίς να κάνεις κάτι. Και να σου πω κάτι; Ευτυχώς. Το γεγονός πως πλέον πρέπει να αγωνιστείς για να κερδίσεις την αγάπη και την αφοσίωση των θεατών, κάνει τον Χώρο του Σινεμά τόσο πολύ πιο όμορφο.
Ποιος ο απώτερος στόχος των Cineplexx της Θεσσαλονίκης;
Να πείσουμε κάθε θεατή ότι ο Κινηματογράφος είναι ένα αναντικατάστατο μέσο Ψυχαγωγίας, ανεξαρτήτως της ηλικίας σου, του χαρακτήρα σου, ή του γούστου σου. Και να βρούμε νέους τρόπους να εισάγουμε περισσότερες εμπειρίες σε τούτο το μέσο.
Εν κατακλείδι, πώς διαβλέπει προσωπικά το μέλλον και την εξέλιξή του;
Μέχρι στιγμής έχουμε κερδίσει κάθε στοίχημα ενάντια στην κυνική απάθεια, κι έχουμε δει ξανά και ξανά πως όταν πορεύεσαι, ο θεατής θα πορευτεί μαζί σου. Θεωρώ ότι ο Κινηματογράφος αναπόφευκτα θα διαμορφωθεί από άτομα που επιλέγουν να κινηθούν με τολμηρά πειράματα, και που βλέπουν εξελίξεις από συγγενείς χώρους όχι ως “καταστροφές”, αλλά ως ευκαιρία για εξέλιξη.