Βασίλης Τσικάρας: “Όταν το γέλιο προσφέρεται σε δύσκολους καιρούς, τότε αποκτά μεγαλύτερη αξία η τέχνη σου”
Ο Βασίλης Τσικάρας είναι πολυγραφότατος, εμπνευσμένος, ευρηματικός, πολυσχιδής καλλιτεχνική φυσιογνωμία, ασυμβίβαστος, αντισυστημικός μα κυρίως υπερτάλαντος με ασίγαστο πάθος, πίστη, συνέπεια και όραμα για την τέχνη του…
Ο λόγος για τον πλέον δημοφιλή και καταξιωμένο, βραβευμένο δημιουργό – καλλιτέχνη Βασίλη Τσικάρα ο οποίος απασχολεί επί σειρά ετών ευχάριστα – πάντα – το πολιτιστικό ‘γίγνεσθαι” της πόλης και όχι μόνον από το χώρο της συγγραφής, της σκηνοθεσίας και της υποκριτικής – κινηματογραφικά και θεατρικά – με τις άκρως επιτυχημένες, προσεγμένες δουλειές και ανεξάρτητες παραγωγές του σε μια ευτελή εποχή απαξίωσης των πάντων, προτάσσοντας το δυναμισμό, την ποιότητα, το ήθος.
Μετά την πολυσυζητημένη επιτυχή κωμωδία του “Sorry, λάθος κρεβάτι” και την πρόσφατη κινηματογραφική του ιστορική ταινία “Πολιορκία”, ο Βασίλης Τσικάρας, έρχεται δυναμικά με μια νέα ενδιαφέρουσα θεατρική κωμωδία “Το Σεξ αρχίζει στα 40” επιβεβαιώνοντας, ότι το ταξίδι του στην τέχνη είναι αέναον, ενδιαφέρον και κυρίως άκρως συναρπαστικό.
Με αφορμή τη νέα πολυσυζητημένη σας κωμωδία “Το Σεξ αρχίζει στα 40” στο θέατρο Άρατος που κάνει επίσημη πρεμιέρα την Παρασκευή 15 Μαρτίου, δώστε μας το προφίλ καθώς και το στίγμα αυτής ως δημιουργός της! Τι πραγματεύεται το έργο και ποιο είναι το ζητούμενό σας ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης της; Τι υποδηλώνει ο τίτλος; Πώς προχωρήσατε και στην επιλογή του συγκεκριμένου θέματος;
Πρόκειται για μια φάρσα στην οποία οι ήρωες προσπαθούν να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τη σχέση με τους γύρω τους. Όταν μια γυναίκα φτάνει σε σημείο να θεωρεί πως ο γάμος της έχει τελματώσει και ζει μια βαρετή ζωή, τότε οι όποιες αποφάσεις της αποκτούν ένα ιδιαίτερο θεατρικό ενδιαφέρον. Ο τίτλος προσδιορίζει τη νέα ζωή που μπορούν να έχουν οι 40 και άνω, με αιχμή του δόρατος, το ΣΕΞ. Το θέμα επιλέχθηκε καθώς απασχολεί τα ζευγάρια κάθε ηλικίας. Ως γνωστόν, στα έργα μου πραγματεύομαι τις ανθρώπινες σχέσεις και δη των ζευγαριών.
Ο τίτλος απευθύνεται στο γυναικείο φύλο και υπονοεί, ότι το Καλό γυναικείο σεξ αρχίζει στα 40; Γιατί επιλέγετε αυτήν την οπτική (γυναικείο φύλο);
Ο τίτλος απευθύνεται σε όλους, αλλά η ιστορία μας στο εν λόγω έργο ξεκινά από τα “θέλω” μιας γυναίκας. Η οπτική της γυναίκας πολλές φορές είναι ακατανόητη για τον άντρα. Βέβαια ισχύει και το αντίθετο. Η γυναίκα όμως είναι πιο εγκεφαλική. Το ΣΕΞ μπορεί να αποτελέσει θέμα για επανάσταση. Κυρίως αν ο υπεύθυνος μιας “άνυδρης” κατάστασης σε μία σχέση, θεωρείται ο άντρας.
Ποιο εκτιμάτε ως το δέλεαρ της παράστασής σας και ποια δυσκολία ενείχε το νέο σας αυτό θεατρικό εγχείρημα που ακολουθεί του βραβευμένου “Sorry λάθος κρεβάτι”;
Πάντοτε η επόμενη μέρα μιας επιτυχίας είναι το μεγάλο στοίχημα. Προσκαλώ τον κόσμο να έρθει να μας δει και να κρίνει αν η επόμενη μέρα, είναι πραγματικά η ιδανική συνέχεια κι εμείς αν δικαιώνουμε τις προσδοκίες του.
Έχετε γράψει αρκετά θεατρικά έργα και εστιάζετε πάντα σε κωμωδίες. Είναι σκόπιμη προσωπική επιλογή σας η προέκυψε συγκυριακά;
Η μεγάλη μου αγάπη είναι η κωμωδία. Μεγάλωσα με παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο και είδα μεγάλους ηθοποιούς να παίζουν. Νομίζω, πως για μένα ήταν μονόδρομος.
Πόσο δύσκολα μπορεί να επιτυγχάνεται το γέλιο σε μια παράσταση στους στενάχωρους και σκοτεινούς καιρούς, όπως σήμερα;
Γέλιο ίσον αδρεναλίνη. Όταν το γέλιο “προσφέρεται” σε δύσκολους καιρούς τότε αποκτά μεγαλύτερη αξία η Τέχνη σου.
Ποια η προσωπική σας καλλιτεχνική προσέγγιση – αισθητική;
Πότε ανακαλύψατε την καλλιτεχνική σας ταυτότητα; Πώς προχωρήσατε στη στροφή σας στο θέατρο μετά την 20 άχρονη γόνιμη δημοσιογραφική σας πορεία;
Από μικρός ήθελα να γίνω ηθοποιός, σκηνοθέτης κτλ.. Όλα βγήκαν στην επιφάνεια πριν 12 χρόνια περίπου. Ήταν σαν μια εσωτερική αντίδραση. Επειδή με έχουν ρωτήσει αρκετές φορές θα πω, πως δημοσιογράφοι ήταν και οι Σακελλάριος, Ψαθάς, Παπαδιαμάντης κτλ.. Όλοι ακολούθησαν το χώρο της συγγραφής, αλλά και της Τέχνης.
Τελικά, διδάσκεται η υποκριτική ή ενυπάρχει ως έμφυτο χάρισμα;
Το ένα, το χάρισμα, το ταλέντο, πρέπει να υφίσταται. Η διδασκαλία καλλιεργεί και ενδυναμώνει.
Τελευταία η συγγραφική και σκηνοθετική σας ματιά εκτείνεται και στον κινηματογραφικό χώρο με ήδη 2 επιτυχημένα ιστορικά έργα. Ποια τα κίνητρα αυτής της κινηματογραφικής σας προσέγγισης;
Με μία φράση…ο ιστορικός κινηματογράφος. Το 1821 πρέπει να ζωντανέψει ξανά στη μεγάλη οθόνη. Μέσα από αυτό ενισχύεται και ο ιστορικός κινηματογράφος. Κίνητρα καλλιτεχνικά, αλλά και προσφοράς στην κοινωνία.
Ποιο το επόμενο καλλιτεχνικό σας βήμα (θεατρικό η κινηματογραφικό);
Τέλη της άνοιξης θα γνωρίζω πότε ξεκινούν τα γυρίσματα για την τρίτη ταινία της τριλογίας μου για το 1821.
Τι σημαίνει για εσάς θέατρο και κατά επέκταση τέχνη; Ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης – επαναπροσδιορισμός, ψυχική κατάθεση, ψυχοθεραπεία, εκτόνωση, καταξίωση;
Εύα, τα έγραψες όλα. Θα προσθέσω όνειρα, αγάπη, έρωτας.
Πώς κρίνετε το πολιτιστικό “γίγνεσθαι” της πόλης μας και γενικότερα της χώρας μας;
Καλά πάμε…έχουμε ανθρώπους που δημιουργούν, καλλιτέχνες που δεν εφησυχάζουν.
Πώς εξηγείτε τον έκδηλο πολιτιστικό οργασμό με τη δημιουργία νέων καλλιτεχνικών σχημάτων σε μια περίοδο γενικότερης κρίσης και πνευματικής ένδειας;
Στην κρίση, πάντοτε ο καλλιτέχνης θέλει να εκφραστεί και να “μιλήσει” στην κοινωνία. Πάντοτε αυτό γινόταν, για ποιο λόγο να μην γίνεται και τώρα;
Ποιο αποτελεί το προσωπικό σας όραμα και φιλοδοξία στην τέχνη;
Να υπάρξει μεγαλύτερη βοήθεια στους ανθρώπους της τέχνης. Να βοηθηθεί από το κράτος, η καλλιτεχνική έκφραση.
Εν κατακλείδι, ποια, πιστεύετε, είναι η αποστολή και η προσφορά της τέχνης σε δυσοίωνους καιρούς, όπως αυτούς που διανύουμε τελευταία;
Αυτό που έγραψα νωρίτερα. Να “μιλάει” στην κοινωνία και να στέλνει μηνύματα.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2024-2025, οι Γιατροί του Κόσμου προσφέρουν μέσω του Παιδιατρικού τους Τμήματος δωρεάν ιατρικό έλεγχο σε ευάλωτες ομάδες παιδιών και εφήβων με στόχο την υποστήριξη των οικογενειών στην ολοκλήρωση του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).
Ο ΓΙώργος Μπανταδάκης με αφορμή την περιοδεία της παράστασης «Ο Μάγκας» της Πηνελόπης Δέλτα μίλησε στο Thessaloniki CIty Guide για την παράσταση αλλά και την πορεία του στον καλλιτεχνικό χώρο.
Το TechSaloniki 2024, η ετήσια συνάντηση θεσμός του κλάδου της τεχνολογίας, που ήταν Fueled & Challenged By Deloitte και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία στις 17 και 18 Μαΐου 2024, στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, στο εμβληματικό Κτήριο Μ2, του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Με αφορμή το φετινό 18ο Διεθνή Μαραθώνιο Μέγας Αλέξανδρος – bwin ο Γενικός Διευθυντής της Διοργάνωσης, κύριος Δρόσος Χριστόπουλος μας παραχώρησε στο Thessaloniki City Guide μία άκρως ενδιαφέρουσα και ουσιαστική Συνέντευξη τονίζοντας τη σπουδαιότητα του θεσμού.
Ο Σταύρος Βαφειάδης, που πρωταγωνιστεί στην πασίγνωστη κωμωδία του Ντάριο Φο “Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω”, μια πολιτική φάρσα που δεσπόζει εδώ και δεκαετίες στο θεατρικό στερέωμα και παρουσιάζεται στο Θέατρο Αθήναιον με τη σκηνοθεσία να την υπογράφει ο Βασίλης Τσικάρας, μίλησε στο Thessaloniki City Guide για την παράσταση και την καριέρα του.
Μπορείτε να διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου & Cookies εδώ.
Απαραίτητα Cookies
Τα απαραίτητα cookies θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις cookies.
Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας.Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο, θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.
Cookies στατιστικών επισκεψιμότητας & διαφημίσεων
Χρησιμοποιούμε την υπηρεσία Google Analytics για την συλλογή ανώνυμων πληροφοριών και επεξεργασία στατιστικών των χρηστών της ιστοσελίδας, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιήσουμε τη διεύθυνση IP σου για να προσεγγίσουμε την τοποθεσία σας (σε επίπεδο πόλης). Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου της Google για περισσότερες πληροφορίες.
Το Thessaloniki City Guide προβάλει διαφημίσεις σε μορφή στατικής ή κινούμενης εικόνας, βίντεο και συνεργάζεται με την εταιρεία Advanced Ads Pro για την καταμέτρηση των εμφανίσεων και των κλικς για την ανάλυση των στατιστικών καθώς και με την εταιρεία Linkwise και τα δεδομένα που συλλέγουν δεν χρησιμοποιούνται για κάποιον άλλον σκοπό πέραν της απόδοσης της πώλησης σε κάποιον affiliate. Με άλλα λόγια, η Linkwise δεν χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγει για να φτιάξει προφίλ χρηστών, να κάνει ενέργειες remarketing ή οποιουδήποτε άλλου είδους marketing προς τον χρήστη. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου της Linkwise.
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Advanced Ads Pro για την τοποθέτηση διαφημίσεων. Το WordPress μπορεί να χρησιμοποιεί πολλά cookie πρώτου κατασκευαστή για να διασφαλίσει τη σωστή ενσωμάτωση των διαφημίσεων. Αυτά τα cookies αποθηκεύουν τεχνικές πληροφορίες αλλά όχι διευθύνσεις IP. Η χρήση τους συνδέεται με συγκεκριμένες δυνατότητες και επιλογές κατά την ενσωμάτωση διαφημίσεων.
Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας. Απενεργοποιώντας το συγκεκριμένο cookies δεν θα μετρηθεί η επίσκεψή σας στα στατιστικά της Google Analytics καθώς και δεν θα προβληθούν οι διαφημίσεις.
Για να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας, ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookies!