Πολυσχιδής και προικισμένη καλλιτεχνική φυσιογνωμία, ο Γιώργος Καρακάσης – συνθέτης – μαέστρος – σολίστ – καθηγητής – μουσικολόγος, διανύοντας δρόμους μουσικής ωριμότητας και εμβαθύνοντας στην εσωτερικότητα των ήχων με περισσή διαύγεια, άκρατο πάθος και γόνιμη έμπνευση θα προχωρήσει στη συγγραφή εκπαιδευτικών μουσικών βιβλίων – εγχειρίδια υπογράφοντας- ήδη- το πρώτο του μουσικό βιβλίο με τίτλο Μουσικός Αλφαβητόκοσμος”, ενώ ετοιμάζει και το επόμενο με τίτλο “Αλφαβητισμός όπως και μια νέα παιδική Όπερα…
“Ο Μουσικός Αλφαβητόκοσμος” του Γιώργου Καρακάση
“Η τέχνη είναι ένα πολύ καλό μέσο έκφρασης του καλλιτέχνη, αλλά και αυτών που εκφράζονται μέσα από αυτήν! Είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας μας”
Ποια η αφορμή – το κίνητρο που σας ώθησε στη συγγραφή του πρώτου σας μουσικού βιβλίου, με τίτλο “Μουσικός Αλφαβητόκοσμος”;
Αυτό το βιβλίο γράφτηκε το 2006 όταν σπούδαζα σύνθεση, στο ωδείο βορείου Ελλάδος. Η καθηγήτριά μου Ίννα Παπαδοπούλου Νεκράσοβα μου είχε ζητήσει να γράψω ένα έργο για πιάνο και φωνή σε σύγχρονο ύφος. Είχαμε αναλύσει τα διάφορα συστήματα σύγχρονης γραφής και σε μια στιγμή δημιουργίας μου πέρασε από το νου πως υπάρχει κάποια σχέση του Ελληνικού αλφάβητου με τα 24 γράμματα με τις 12 νότες του ευρωπαϊκού μουσικού συστήματος. Θα μπορούσαμε δηλαδή να αντιστοιχίσουμε μία νότα με δύο γράμματα. Αφού έστησα ένα νέο σύστημα μουσικής γραφής σύνθεσα τα πρώτα έργα για πιάνο και φωνή. Μέσα από την αναζήτηση για εξέλιξη αυτού του συστήματος προχώρησα στη δημιουργία αυτού του βιβλίου.
Δώστε μας το στίγμα του! Για τι ακριβώς βιβλίο πρόκειται, ποιο το περιεχόμενο του βιβλίου – οι θεματικές ενότητες που περιλαμβάνει;
Το βιβλίο περιέχει 12 μικρά κομμάτια για πιάνο σε σύγχρονο ύφος. Η παρτιτούρα του πιάνου έχει δύο πεντάγραμμα, στο βιβλίο όμως θα δούμε τρία. Το πρώτο πεντάγραμμο που είναι και πιο μικρό έχει από κάτω κείμενο. Δεν το έγραψα για να εκτελεστεί από κάποιο άλλο μουσικό όργανο ή να το τραγουδήσει κάποιος. Είναι η ανάλυση του έργου. Όπως έχω αναφέρει πρόκειται για αντιστοιχίες γραμμάτων με νότες, επομένως σ’ αυτό το πεντάγραμμο εξηγώ πως προέκυψαν οι νότες και πως πρέπει να εκφραστεί, με τον δικό του φυσικά τρόπο, ο εκτελεστής.
Ο καλός εκτελεστής ξεχωρίζει στην εκτέλεση ενός έργου γιατί έχει αναλύσει το κομμάτι, ξέρει τι θέλει να πει ο συνθέτης και φτάνει πολύ κοντά στην σωστή απόδοση του έργου. Έτσι λοιπόν βλέποντας κάποιος σ’ αυτό το βιβλίο την ανάλυση, μπορεί να καταλάβει πως πρέπει να παιχτεί το κάθε κομμάτι αλλά και πως θα εκφραστεί σε ένα σύστημα και ένα είδος μουσικής που είναι δύσκολα κατανοητό.
Ο λόγος που έχω βάλει και την ανάλυση του έργου είναι γιατί το σύστημα δεν το γνωρίζουν οι μουσικοί και η σύγχρονη μουσική δεν είναι πολύ οικεία στο ευρύ κοινό αλλά και στους περισσότερους μουσικούς. Έχοντας λοιπόν την ανάλυση κάποιος αρχίζει να καταλαβαίνει την ουσία του κάθε φθόγγου στο έργο και την σωστή απόδοσή του. Το κάθε κομμάτι αποτελείτε από ομάδες λέξεων με κοινό παρονομαστή που είναι και ο τίτλος του έργου π.χ. το έργο ‘Ζώα της ζούγκλας’ έχει μέσα λέξεις με ζώα της ζούγκλας. Από τους τίτλους κάποιος θα έλεγε πως το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά, αυτό γίνεται εσκεμμένα γιατί θα ήθελα να προσεγγίσω και τους νέους μουσικούς. Το επίπεδο εκτέλεσης όμως είναι από αρχάριους μέχρι αρκετά προχωρημένους.
Ποια η χρησιμότητά του και η προσφορά του, πιστεύετε;
Θα έλεγα πως αυτό το βιβλίο είναι ένας τρόπος προσέγγισης των νέων στην σύγχρονη μουσική. Ένας βασικός λόγος που δεν ακούμε αυτήν την μουσική είναι γιατί δεν την καταλαβαίνουμε. Ο εκτελεστής έχοντας την ανάλυση του έργου σ’ αυτό το βιβλίου καταλαβαίνει τι είναι αυτό που παίζει και μάλιστα μπορεί να εκφραστεί με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο. Στα κομμάτια υπάρχουν δυναμικές και διάφορες ενδείξεις για την εκτέλεση και ερμηνεία του κάθε κομματιού οι οποίες είναι ενδεικτικές, δεν είναι απαραίτητο ο εκτελεστής να τις ακολουθεί.
Ο καθένας μπορεί να βάλει στο κάθε κομμάτι ότι αισθάνεται σύμφωνα με το κείμενο. Όπως έχω αναφέρει και κάποια άλλη στιγμή στο παρελθόν, ένα από τα κομμάτια του βιβλίου είναι “συγγενείς” παίζοντας στο πιάνο την λέξη αδελφός φανταστείτε πως θα έπαιζε κάποιος που δεν μιλάει με τον αδελφό του ή τον αγαπάει πάρα πολύ ή του είναι λίγο αδιάφορος ή έχει χάσει τον αδελφό του ή ακόμα κι αν δεν έχει αδελφό.
Εκτός από τον τρόπο εκτέλεσης και ερμηνείας, σημαντική είναι η προσφορά του στην κατανόηση βασικών στοιχείων της μουσικής. Η έννοια του μοτίβου που είναι το μελωδικό σχήμα της κάθε λέξης, η έννοια της φράσης που φαίνεται όταν ολοκληρώνετε μια πρόταση, του μέτρου, του ρυθμού, του παλμού κτλ που φαίνονται από τις τονισμένες συλλαβές των λέξεων. Λέγοντας κάποιος ρυθμικά μόνο το κείμενο αντιλαμβάνεται και νιώθει όλα αυτά.
Πώς προέκυψε ο τίτλος του;
Επειδή πρόκειται για αντιστοιχίες γραμμάτων με νότες όταν το είχα αναφέρει στους φίλους μου αυτό το σύστημα γραφής, ο Πασαλίδης Αλέξανδρος, συνθέτης κι αυτός φίλος και συμφοιτητής μου, είχε πει ‘αλφαβητισμός δηλαδή’ και γελάσαμε. Αυτό λοιπόν το κράτησα. Όταν έγραψα αυτό το βιβλίο το είπα “μουσικός αλφαβητόκοσμος” γιατί πρόκειται για ένα έργο όπου οι ίδιες οι λέξεις μας μεταφέρουν στον κόσμο της μουσικής και το σύστημα γραφής ονομάζεται αλφαβητισμός.
Ο “Μουσικός Αλφαβητόκοσμος” απευθύνεται προς όλους γενικά ή γίνεται κατανοητό μόνον από επαγγελματίες; Είναι γραμμένο για παιδιά κατά κόρον ή για επαγγελματίες μουσικούς;
Απευθύνεται προς όλους με βασικές γνώσεις θεωρίας της μουσικής και βασικές γνώσεις της ελληνικής γλώσσας. Για να καταλάβει κάποιος τον τρόπο εκτέλεσης του κάθε έργου πρέπει να διαβάσει το κείμενο και να το πει ρυθμικά. Το επίπεδο εκτέλεσης είναι πιο δύσκολο από το επίπεδο κατανόησης. Υπάρχουν κομμάτια επιπέδου τάξης κατωτέρας αλλά και κομμάτια για επαγγελματίες μουσικούς, με την βοήθεια όμως της ανάλυσης ο εκτελεστής μπορεί να λύσει τα τεχνικά και ερμηνευτικά του προβλήματα.
Ποιο νέο μουσικό σύστημα εκμάθησης προτείνει και πού αυτό στηρίζεται;
Το μουσικό σύστημα που είναι γραμμένο το βιβλίο το ονόμασα ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟ γιατί πρόκειται, όπως έχω αναφέρει, για αντιστοιχίες γραμμάτων με νότες, όπου εκφράζεσε και μαθαίνεις μουσική μέσα από την ελληνική γλώσσα.
Ποιος ο προσωπικό σας στόχος και το τελικό ζητούμενο του έργου σας ως δημιουργός του;
Σημαντικό είναι πως μέσα από ένα τέτοιο σύστημα γραφής σου ανοίγονται πολλές πόρτες σε πολλά και διάφορα επίπεδα μελέτης, έρευνας κτλ τα οποία έχω σκεφτεί και σιγά-σιγά χτίζω πάνω σ’ αυτά. Ένα από τα πρώτα βήματα που έκανα σ’ αυτό το σύστημα ήταν αυτό το βιβλίο. Το που τελικά θα φτάσω ή που θα φτάσει το όλο αυτό εγχείρημα θα το δείξει το μέλλον. Αυτό που έπρεπε να κάνει το βιβλίο πιστεύω πως το έχει κάνει και μακάρι να κάνει κι άλλα. Αν και δεν έχει καιρό που εκδόθηκε και πριν γίνει η επίσημη παρουσίασή του, αυτό το βιβλίο μου άνοιξε διάφορες πόρτες.
Μου έχει γίνει πρόταση να συμμετέχω στον διαγωνισμό και στο AVATON FESTIVAL, που πραγματοποιείτε τον Μάιο στην Κύπρο, ένα φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής, όπου μου ζήτησαν τα πνευματικά δικαιώματα για την εκτέλεση των έργων και επίσης υπήρχε πρόταση να έκανα ένα σεμινάριο Master Class στον Αλφαβητισμό, να είμαι μέλος της επιτροπής του διαγωνισμού και το βιβλίο μου να δοθεί σε όλους τους νικητές του διαγωνισμού στο πιάνο. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να συμμετέχω, έχουμε όμως ανανεώσει το ραντεβού μας για τον Νοέμβριο του 2016.
Έχω κάνει παρουσιάσεις του βιβλίου, μία στο Πολύκαστρο του Κιλκίς και μία στην βιβλιοθήκη του δήμου Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη, όπου το κοινό έδειξε το ενδιαφέρων του με τις πολλές ερωτήσεις που έκανε στο τέλος της παρουσίασης. Πολύ σημαντικές είναι δύο ακόμη παρουσιάσεις που θα γίνουν 27 Μαΐου στο Τελλόγλειο ίδρυμα στα πλαίσια εκδηλώσεων για τα 30 χρόνια λειτουργίας του ΤΜΣ του ΑΠΘ και 28 Μαΐου στο «Αβγό» μαζί με τον συνθέτη Μπραβάκη Κωνσταντίνο, που το διοργανώνει ο εκδοτικός μου οίκος CAMBIA και θα έχω την τιμή να με προλογίσει ο μουσικογράφος – ερευνητής και μουσικοκριτικός Θωμάς Ταμβάκος.
Το έργο σας αυτό έχει γραφεί το 2006 και εκδόθηκε φέτος το 2016 από το γνωστό μουσικό εκδοτικό οίκο “Cambia”! Πού οφείλεται η αργοπορία έκδοσής του;
Κάποια πράγματα γίνονται στιγμές που πρέπει να γίνουν και στιγμές που δεν πρέπει. Τότε που γράφτηκε το βιβλίο δεν ένιωθα έτοιμος για την έκδοσή του γιατί ήμουν στα πρώτα βήματα του αλφαβητισμού ως ένα νέο σύστημα μουσικής γραφής. Με τον καιρό αφού δούλεψε όλο αυτό, μέσα από όχι πολλά αλλά ικανοποιητικά σε αριθμό έργα, από σόλο όργανα μέχρι και δύο παιδικές όπερες σ’ αυτό το σύστημα, που έχουν ανέβει το 2008, έκανα την κίνηση να έρθω σε επαφή με κάποιους εκδοτικούς οίκους. Τελικά δεν κατάφερα να συνεργαστώ γιατί κάτι μέσα μου, μου έλεγε πως δεν ήταν αυτή η κατάλληλη στιγμή. Το 2016 πίστεψα πως η ώρα ήρθε και απ’ ότι βλέπω όλα πηγαίνουν καλά.
Πόσο χρόνο διήρκησε η συγγραφή του και ποιες δυσκολίες ενείχε πρακτικά για εσάς το πρώτο σας συγγραφικό εγχείρημα;
Το βιβλίο γράφτηκε πολύ γρήγορα, σε μερικές μέρες θα έλεγα, ο τρόπος που έστησα τον Αλφαβητισμό σε βοηθά να γράφεις πολύ γρήγορα και μεθοδικά. Οι δυσκολίες ήταν κυρίως σε αλλαγές των κανόνων που χρειάστηκε να κάνω κάποιες φορές για να μπορέσω να αποδώσω καλύτερα το κείμενο και παρόλο που το σύστημα φαίνεται ατονάλ να το κάνω να έχει τονικά κέντρα.
Να υποθέσουμε, ότι θα υπάρξει στο μέλλον και β’ εγχειρίδιον πχ. β’ Μουσικός Αλφαβητόκοσμος και άλλα μουσικά βιβλία;
Έχω στο “συρτάρι” κι άλλα βιβλία σε διάφορα στυλ, σύγχρονα κλασικά, παραδοσιακά, τζαζ, χορού και μουσικής. Το επόμενο βιβλίο που έχει σχέση με τον “Μουσικό Αλφαβητόκοσμο” είναι ο “Αλφαβητισμός” ένα θεωρητικό βιβλίο ανάλυσης και κατανόησης του συστήματος. Ελπίζω να καταφέρω να τα εκδώσω όλα.
Ποια η πρώτη σας επαφή με την τέχνη της μουσικής;
Από πολύ μικρός όταν άρχισα να μιλάω έπαιζα μουσική με το στόμα, κυρίως κρουστά. Αργότερα διάφορα αντικείμενα όπως κουτάλια κτλ τα έκανα μπακέτες και χτυπούσα συνέχεια. όλα αυτά πιστεύω πως έγιναν γιατί τα ακούσματα στο σπίτι πάντα υπήρχαν, ο πατέρας μου είναι μουσικός, ο παππούς και διάφοροι άλλοι συγγενείς. Όταν ήμουν στο δημοτικό ο πατέρας μου είχε φέρει ένα αρμόνιο στο σπίτι και μαζί με τα άλλα δύο αδέλφια μου το είδαμε σαν παιχνίδι, μόνο που εγώ αυτό. το παιχνίδι συνέχισα να παίζω για πολλές μέρες, ενώ τα αδέλφια μου το άφησαν σύντομα. Με ρώτησε ο πατέρας μου αν ήθελα να πάω στο ωδείο κι έτσι ξεκίνησα τα πρώτα μαθήματα στο αρμόνιο, για περίπου δύο χρόνια. Άφησα για λίγα χρόνια το ωδείο, όχι όμως και την μουσική. Γύρω στα 15 μου το είδα πιο ζεστά και ξεκίνησα τις σπουδές μου στο ωδείο βορείου Ελλάδος.
Το επόμενο επαγγελματικό καλλιτεχνικό σας βήμα ως συνθέτης- μαέστρος – μουσικολόγος έχει δρομολογηθεί;
Τα επόμενα βήματα θα έλεγα. Από πέρυσι δουλεύω μια παιδική όπερα που περνάει πολλά μηνύματα μέσα από κωμικές καταστάσεις. Απευθύνετε σε μαθητές σε κείμενα της Γεωργίας Βεληβασάκη, μια δουλειά που σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε Θεσσαλονίκη και βλέπουμε. Εδώ και χρόνια ετοιμάζω παραδοσιακά τραγούδια από όλη την Ελλάδα, αλλά και διασκευές τζαζ κομματιών για διάφορα σύνολα. Έχω την τύχη να έχω αρκετά σύνολα ως μαέστρος κι έτσι εκτός από την σύνθεση των έργων μπορώ και τα δουλεύω μαζί τους. Κάποια στιγμή θα τα εκδώσω και θα τα παρουσιάσω κάνοντας συναυλίες. Τα σύνολα που δουλεύω είναι η πολυφωνική και παραδοσιακή χορωδία του “Αγ. Ραφαήλ” Μετεώρων Θεσσαλονίκης, η “Τζαζ συμφωνική ορχήστρα βορείου Ελλάδος” με συνοδοιπόρο τον Χατζηαναστασίου Μιχάλη όπου μαζί διευθύνουμε την ορχήστρα, η ορχήστρα της Ακαδημίας παραδοσιακής και λαϊκής μουσικής του ωδείου βορείου Ελλάδος και η φιλαρμονική ορχήστρα του Δήμου Παιονίας.
Ποια η κορυφαία στιγμή στη μουσική σας καριέρα; Ποιοι οι σημαντικότεροι σταθμοί σας στην πορεία σας;
Μία από τις σημαντικές στιγμές της μουσικής μου καριέρας σε σχέση με το βιβλίο είναι, όταν συμμετείχα στον διαγωνισμό της Παις όπερα Θεσσαλονίκης το 2008 και η όπερα που έγραψα «Ποιος έκανε πιπί στο Μισισιπή» στο γνωστό έργο του Ευγένιου Τριβιζά, πέρασε στην τελική φάση του διαγωνισμού και ανέβηκε στο Πλανητάριο της Θεσσαλονίκης το Noesis. Το θεωρώ πολύ σημαντικό για μένα, γιατί κι αυτή η όπερα είναι γραμμένη στον Αλφαβητισμό και παρ’ όλο που δεν γνώριζαν στην επιτροπή το μουσικό σύστημα που είναι γραμμένο το έργο μπόρεσε και ξεχώρισε και πήρε μια διάκριση.
Σίγουρα αυτό με ενθάρρυνε ακόμα πιο πολύ και συνέχισα να γράφω έργα στον Αλφαβητισμό. Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι θέσεις που έχω πάρει, ως μαέστρος και αρχιμουσικός, αλλά και ως υπεύθυνος του τμήματος των θεωρητικών στην MΜF Northern Greece Academy και καλλιτεχνικός διευθυντής στην Ακαδημία Παραδοσιακής, Λαϊκής και Βυζαντινής Μουσικής του ωδείου βορείου Ελλάδος. Αυτές οι εμπειρίες είναι που σε φτιάχνουν σαν καλλιτέχνη και σου δίνονται ευκαιρίες να δημιουργήσεις και να παρουσιάσεις έργο.
Eν κατακλείδι, πώς κρίνετε το μουσικό τοπίο στην Ελλάδα σήμερα;
Η τέχνη θα έλεγα πως είναι ένα καλό μέσο έκφρασης του καλλιτέχνη αλλά και των ανθρώπων που εκφράζονται μέσα από αυτήν. Είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας μας. Τα προβλήματα της κάθε εποχής και κάθε περιοχής ανά τον κόσμο φαίνονται και μέσα από την τέχνη. Πιστεύω δεν χρειάζεται να κρίνουμε την τέχνη γιατί αυτή εξελίσσεται με τον ίδιο τρόπο που εξελίσσεται και διαμορφώνεται κι ο άνθρωπος. Επομένως μια προβληματική κοινωνία πιστεύω πως έχει προβλήματα και στην τέχνη, αυτός είναι όμως ο σκοπός της. Για να μην παρεξηγηθώ όμως, εκτός από προβλήματα, ταυτόχρονα σε μια κοινωνία υπάρχουν και τα θετικά της, τα οποία κι αυτά μπορεί κάποιος να τα διακρίνει και στην κοινωνία και στην τέχνη.
Βιογραφικό σημείωμα
Καρακάσης Γεώργιος. Συνθέτης, Μαέστρος, Μουσικολόγος, Καθηγητής Ανώτερων Θεωρητικών.
Τελείωσε το τμήμα μουσικών σπουδών του ΑΠΘ το 2008. Σπούδασε στο ΩΒΕ (Ωδείο Βορείου Ελλάδος)ανώτερα θεωρητικά και Σύνθεση (άριστα παμψηφεί).Πτυχίο Ενοργάνωσης πήρε από το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και μαθήματα Διεύθυνση Ορχήστρας έκανε με τον Μαέστρο Κάρολο Τρικολίδη (συστατική επιστολή).
Κατέχει θέση Αρχιμουσικού και Μαέστρου στη Φιλαρμονική ορχήστρα του δήμου Παιονίας, στη χορωδία του «Αγ. Ραφαήλ» Μετεώρων Θεσσαλονίκης, στην ορχήστρα της Ακαδημίας Παραδοσιακής, Λαϊκής και Βυζαντινής μουσικής του ΩΒΕ και στην Τζαζ Συμφωνική Ορχήστρα Βορείου Ελλάδος.
Διδάσκει ανώτερα θεωρητικάκαι έχει εργαστείστη α’βαθμια και β’βάθμια εκπαίδευση ως αναπληρωτής καθηγητής μουσικής.
Είναι υπεύθυνος τμήματος και καθηγητής των θεωρητικών της MMF Northern Greece Academy, σύμβουλος καλλιτεχνικής διεύθυνσης της Τζαζ Συμφωνικής Ορχήστρας βορείου Ελλάδος και καλλιτεχνικός διευθυντής της Ακαδημίας Παραδοσιακής, Λαϊκής και Βυζαντινής μουσικής του ΩΒΕ.
Έχει βραβεία σε διαγωνισμούς σύνθεσης και έχει κάνει αρκετές συναυλίες με έργα για σόλο όργανα, μουσική δωματίου, φωνητική μουσική, χορωδιακή, ορχηστρική και παιδικές όπερες, σε κλασικό, παραδοσιακό, τζαζ και σύγχρονο ύφος.
Εν όψει του 4ου “Διεθνούς Meeting «Vaggelis Kourkoutidis Memorial» – Indoor Jumping Festival” ο Επικεφαλής – Meeting Organizer της διοργάνωσης και Ομοσπονδιακός Προπονητής του ΣΕΓΑΣ, κ. Νίκος Βαρσάμης μας παραχώρησε μία άκρως ενδιαφέρουσα και ενημερωτική Συνέντευξη στο Thessaloniki City Guide.
Ο σκωπτικός και πολυπράγμων Πέρης Μιχαηλίδης (Σκηνοθέτης – Ηθοποιός) με βλέμμα άκρως διερευνητικό και πρωτοποριακό μας εκπλήσσει με τη νέα του σκηνοθετική απόπειρα υπό τη σκέπη του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Ο πολυγραφότατος, πολυτάλαντος και πολυσχιδής δημιουργός των μεγάλων επιτυχημένων ιστορικών ταινιών και μετρ της θεατρικής Κωμωδίας επιστρέφει δυναμικά και μας εκπλήσσει – εκ νέου – ευχάριστα με τη νέα του ρομαντική κομεντί “Απόψε σε θέλω πάλι” παντρεύοντας δεξιοτεχνικά τα στοιχεία της Κωμωδίας με τους έντονους προβληματισμούς του ανθρώπου για την ίδια τη ζωή.
Η ηλεκτρική σόμπα χαλαζία αποτελεί τα τελευταία χρόνια μια κλασική επιλογή θέρμανσης για κάθε σπίτι. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κύριο μέσο θέρμανσης ή και ως συμπληρωματικό παράλληλα με άλλες συσκευές.
Η χαρισματική, διακεκριμένη Μezzo Soprano Σταματία Μολλούδη (λυρική τραγουδίστρια – Vocal coach και ιδιοκτήτρια της Vocal portal) μας προσκαλεί εκ νέου σε μια άκρως ξεχωριστή και πρωτότυπη Μουσική παράσταση στο πνεύμα των Εορτών στο Βασιλικό Θέατρο.