Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας
Οι εκδηλώσεις ενδέχεται να αναβληθούν ή να ακυρωθούν λόγω των μέτρων κατά του Covid-19.
Επικοινωνήστε με τους χώρους ή τις παραγωγές των εκδηλώσεων για να ενημερωθείτε.
Θεσσαλονίκη, GR
16°C
αίθριος καιρός
Wind: 8 Km/h
Visibility: 10 km
Sunrise: 06:07
Sunset: 20:42
Κοινοποίηση
Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 05/05/2016
Της δημοσιογράφου Εύας Μαρά
“Δεν είναι η ουσία του έργου το αν το παιδί είναι αθώο ή ένοχο! Το σημαντικότερον κομμάτι του έργου – κατ’ εμέ – και από το θέμα του έκδηλου ρατσισμού είναι η 2η ευκαιρία! Η 2η ευκαιρία που οφείλουμε όλοι στον εαυτό μας, τους γύρω μας που οφείλει η κοινωνία προς εμάς!”
Η νεαρή, χαρισματική σκηνοθέτιδα Κωνσταντίνα Νικολαΐδη υπογράφει την άκρως επιτυχή θεατρική παράσταση των “12 Ενόρκων” – θεατρική μεταφορά του πολυβραβευμένου κινηματογραφικού αριστουργήματος “12 Angry Men” του Reginald Rose, ένα κορυφαίο δικαστικό-ψυχολογικό δράμα (θρίλερ) που σόκαρε, προβλημάτισε, συγκλόνισε το κοινό αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές!
Έργο άκρως επίκαιρο, ενδιαφέρον και άκρως διαχρονικό για την στυγνή αλήθεια του που πραγματεύεται λίαν ευστρόφως το θέμα του αισθήματος δικαίου στηλιτεύοντας στο έπακρον τη δύναμη της εξουσίας και των κοινωνικών θεσμών θίγοντας το ρατσισμό στη γενικευμένη του μορφή, αλλά κυρίως τη δύναμη της ανατροπής και της 2ης ευκαιρίας, αυτής που οφείλουμε να δίνουμε στους εαυτούς μας τους γύρω μας πριν σπεύσουμε να τους καταδικάσουμε!
Οι 12 ένορκοι δια χειρός Κωνσταντίνας Νικολαΐδη
“12 Ένορκοι αντιμέτωποι με την ίδια την συνείδησή τους”
Πώς προχωρήσατε στην απόφαση της θεατρικής μεταφοράς ενός βραβευμένου ξένου κινηματογραφικού έργου και πόσο δύσκολο υπήρξε το εγχείρημα αυτό εσάς ως σκηνοθέτιδας – διασκευάστριάς του;
Είδα την ταινία έπειτα από παρότρυνση φίλων, με κράτησε να την παρακολουθώ απνευστί κι έτσι το αποφάσισα. Δεν θα πω ότι ήταν δύσκολο εγχείρημα, απλώς είχε ρίσκο. Ρίσκο με την έννοια ότι είναι μία άκρως επιτυχημένη ταινία και έχουμε δει πολλές φορές οι θεατρικές μεταφορές επιτυχημένων ταινιών να μη λειτουργούν θετικά στον θεατή. Ευτυχώς, κάτι τέτοιο δεν συνέβη και η παράσταση έχει μια δική της ξεχωριστή ταυτότητα και ατμόσφαιρα που σταματάει τη σύγκριση πολύ σύντομα.
Το έργο “οι 12 ένορκοι” έχει ως θέμα την πρόσκληση 12 ενόρκων να κρίνουν ως ένοχο ή αθώο ένα 16άχρονο έγχρωμο αγόρι, το οποίο κατηγορείται για το φόνο του πατέρα του! Υπήρξε σκόπιμη και αν ναι για ποιον λόγο η επιλογή 12 ανδρών ενόρκων και μάλιστα με διαφορετική προσωπικότητα ο καθένας τους;
Όσον αφορά τον συγγραφέα Reginald Rose, δεν ήταν επιλογή αλλά ανάγκη. Εννοώ ότι το 1954 που πρωτοβγήκε η τηλεταινία 12 angry men, και πόσο μάλλον και πιο πριν που άρχισε να γράφει το έργο ο Rose, δεν επιτρεπόντουσαν γυναίκες ένορκοι. Ούτε έγχρωμοι. Οπότε, ο Rose είχε να κάνει με 12 λευκούς άντρες, πατέρες ή δυνάμει πατέρες, που καλούνται να καταδικάσουν ή όχι ένα παιδί. Ο Rose είχε κληθεί ως ένορκος, οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι πολλά από τα στοιχεία που έχει παραθέσει στο έργο ήταν εμπειρικά. Γι’ αυτό και το κείμενο είναι τόσο δυνατό. Θεωρώ πως η βιωματικότητα είναι πιο δυνατή από τη σκέψη. Η ποικιλία που έδωσε στους χαρακτήρες του, πιστεύω είχε μία πρόθεση αποτύπωσης της κοινωνίας.
Αν δούμε τους 12 χαρακτήρες είναι λίγο-πολύ όλη η κοινωνία μας. Ο εγωιστής που δεν παραδέχεται το λάθος του, ο ρατσιστής που επιβάλλεται με τις φωνές του, ο φαινομενικά ελαφρόμυαλος που παρασύρεται από τη μάζα, ο καταπιεσμένος που δέχεται bullying, ο ήρεμος και σοφός ακροατής, ο ορθολογιστής έρμαιο της τετράγωνης λογικής, ο θυμωμένος άνθρωπος με άσχημα παιδικά-εφηβικά βιώματα, ο συντονιστής-διαιτητής, ο εργάτης που το αφεντικό παίρνει αποφάσεις κι αυτός εκτελεί, ο αλλοδαπός ή αλλόθρησκος που βιώνει καθημερινά στο πετσί του τον ρατσισμό, αλλά και αυτός που στέκεται δίπλα στους αδύναμους και εναντιώνεται στην αδικία και την ψευτιά. Αυτός που δεν πάσχει από ωχαδερφισμό και δεν διστάζει να σηκώσει το χέρι. Αυτός που γίνεται Άνθρωπος μέσα από την αλήθεια του και την αγάπη του.
Πού έγκειται η διαχρονικότητα, καθώς και η επικαιρότητα του έργου, δεδομένης της χωροχρονικής ασυμβατότητάς του με το πρωτότυπο κείμενο (η ιστορία εκτυλίσσεται το 1957 στη Νέα Υόρκη);
Στην παράσταση μας δεν θέλησα να αλλάξω εποχή και τόπο, ούτε να αντικαταστήσω κάποιους ενόρκους με γυναίκες. Θέλησα η παράσταση να μας μεταφέρει στο παρελθόν και να μας τρίψει, κατά κάποιον τρόπο, στη μούρη πως έπειτα από 60 χρόνια περίπου η κοινωνία μας απαρτίζεται από αυτούς τους 12 ενόρκους. Εύχομαι όχι στην ίδια αναλογία.
Μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα αλλεπάλληλο ψυχολογικό παιχνίδι αντιφάσεων και συγκρούσεων; Τελικά εισέρχεται ισορροπία μεταξύ λογικής και συναισθήματος;
Βλέπουμε ότι για τους περισσότερους ενόρκους, αργά η γρήγορα, έρχεται αυτή η ισορροπία. Καλούνται να βρουν τον αληθινό εαυτό τους. Να τον γνωρίσουν, να τον συγχωρέσουν και να τον αγαπήσουν. Και το κάνουν. Έστω και για λίγο. Έστω και για λίγα λεπτά, αυτό πραγματικά συμβαίνει σ’ εκείνο το δωμάτιο. Το να βρεις τον εαυτό σου είναι εύκολη υπόθεση, αλλά μόνο όταν δεν έχεις φορέσει προσωπείο. Είτε αυτό είναι προσωπείο τροφοδοτούμενο από το επάγγελμά σου, είτε αυτό είναι από την οικογένεια σου, είτε από την κοινωνική-οικονομική σου κατάσταση. Το να αποποιηθείς το προσωπείο που είτε άλλοι σου φόρεσαν κι εσύ το δέχτηκες, είτε εσύ ο ίδιος επέλεξες ως ασπίδα, αυτό ναι… είναι δύσκολη και επίπονη διαδικασία. Αλλά δεν υπάρχει άλλος δρόμος.
Σε ποιες αλλαγές (προσθήκες – αφαιρέσεις ή άλλες σκηνοθετικές παρεμβάσεις) επησήλθατε κατά τη θεατρική μεταφορά του πρωτότυπου;
Γενικώς είμαι κατά των εξτρεμιστικών σκηνοθετικών παρεμβάσεων, ειδικά όταν κοντράρουν το κείμενο. Πάνω απ όλα είναι το κείμενο και το τι λέγεται. Το τι θέλει ο συγγραφέας να πει. Αυτό, εμείς οι σκηνοθέτες, οφείλουμε να το σεβόμαστε και να μην καταλήγουμε σε ανούσιες σκηνοθετικές παρεμβάσεις που έχουν ως μόνο στόχο την ανάδειξη του σκηνοθετικού μας εύρους και όχι την υπηρέτηση του έργου και του νοήματος του. Οπότε, στην συγκεκριμένη παράσταση ο θεατής δεν θα δει ούτε θα ακούσει τίποτα παραπάνω από αυτό που πρέπει αν δει και να ακούσει. Από αυτό που και ο ίδιος ο συγγραφέας είχε κατά νου. Η απλότητα είναι όμορφη… τείνουμε να το ξεχάσουμε αυτό.
Σε ποιο ερώτημα καταλυτικά απαντά το έργο; Δίδεται στο θεατή ξεκάθαρο το συμπέρασμα “αθώος ή ένοχος”;
Δεν είναι η ουσία του έργου αν το παιδί είναι αθώο ή ένοχο. Το σημαντικότερο κομμάτι του έργου κατ’ εμέ, ίσως σημαντικότερο κι από το θέμα του ρατσισμού που θίγεται, είναι η δεύτερη ευκαιρία. Η δεύτερη ευκαιρία που οφείλουμε στον εαυτό μας, στους γύρω μας… που οφείλει η κοινωνία σ’ εμάς. Η μετάνοια, η συγχώρεση και τελικώς η αγάπη.
Ο ρατσισμός αφορά στη διευρυμένη του έννοια πέραν του ξεκάθαρου φυλετικού στο έργο;
Κατά βάση στο έργο φαίνεται ο φυλετικός ρατσισμός. Αλλά, βλέπουμε και συμπεριφορές ενόρκων που προσαρμόζονται ανάλογα με το οικονομικό-επαγγελματικό στάτους του καθενός. Αυτή είναι η μάστιγα των αιώνων… δίνουμε βαρύτητα σ’ αυτό που φαίνεται κι όχι σ’ αυτό που είναι.
Πού, πιστεύετε, οφείλετε η επιτυχία της παράστασης και οι sold out παραστάσεις της (2 χρόνια ήδη στην Αθήνα και τώρα στη Θεσσαλονίκη); Στη δύναμη του κειμένου-σεναρίου, στη σκηνοθετική μαεστρία σας, στις εξαίρετες ερμηνείες των 12 ενόρκων – ηθοποιών σας;
Πιστεύω είναι πολλά πράγματα. Το κείμενο είναι σίγουρα πολύ δυνατό και διαχρονικό. Και οι ηθοποιοί πέραν του ότι δίνουν κάθε βράδυ τον καλύτερο τους εαυτό, έχουν δέσει επί σκηνής δημιουργώντας κάτι ιδιαίτερο. Επίσης, η ματιά των συντελεστών ήταν καθοριστική. Τα σκηνικά του David Negrin, τα κοστούμια της Κικής Μήλιου, οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Αλεξάνδρου, η μουσική του Γιώργου Περού, η κίνηση της Χριστίνας Φωτεινάκη και άλλοι συντελεστές, έχουν βάλει γερά θεμέλια στην παράσταση μας.
Διαπερνά μηνύματα στο θεατή ή απλά θίγει σημαντικά κοινωνικά ζητήματα;
Τα μηνύματα είναι άφθονα. Είναι στο χέρι του θεατή αν θα τα εκλάβει ως λύσεις ή αν θα τα θεωρήσει ως επισημάνσεις κοινωνικών ζητημάτων και τίποτε άλλο πέραν αυτών.
Αναμένεται επιστροφή και συνέχεια των “12 Ενόρκων” στο θέατρο Αλκμήνη στην Αθήνα;
Αφού ολοκληρώσουμε την περιοδεία μας τον Μάιο και δώσουμε μία παράσταση στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας με ζωντανή τη μουσική της παράστασης, κουαρτέτο εγχόρδων, (η πρώτη μας παράσταση σε ανοιχτό χώρο), θα επιστρέψουμε στο θέατρο Αλκμήνη τον Οκτώβριο για την έναρξη της τρίτης μας χρονιάς.
Θα πειραματιζόσαστε στο μέλλον πέραν της θεατρικής σας σκηνοθετικής σας απόδοσης και στη κινηματογραφική σκηνοθετική προσέγγιση; Πού εντοπίζετε, εσείς, τη διαφορετικότητα της οπτικής των 2 σκηνοθετικών χώρων;
Μέχρι στιγμής ο κινηματογράφος δεν με έχει έλξει σε μεγάλο βαθμό, πέραν από κάποια βίντεο που επιμελούμαι για τις ανάγκες θεατρικών παραστάσεων (είτε κάμερα, είτε μοντάζ). Αλλά μπορεί στο μέλλον, ποιος ξέρει…
Πώς κρίνετε το σημερινό επίπεδο του θεάτρου εν Ελλάδι; Εκτιμάτε, ότι το ελληνικό κοινό σήμερα είναι μυημένο στην τέχνη του θεάτρου;
Θα έλεγα ότι είναι αρκετά μυημένο. Σε σύγκριση με το κοινό άλλων χωρών που έχω επισκεφθεί, ευρωπαϊκών και μη. Το κακό στην Ελλάδα και στον κόσμο γενικότερα, είναι η αλόγιστη προβολή σκουπιδιών από την τηλεόραση. Αυτό κρατάει πίσω τον άνθρωπο και ως θεατή του θεάτρου κατ’ επέκταση, αλλά και γενικότερα ως πολίτη. Είμαι υπέρ της ελεύθερης έκφρασης και είναι καλό να υπάρχουν όλα, ακόμη και στη διαπαιδαγώγηση και στην ψυχαγωγία, αλλά τα τελευταία χρόνια θα έλεγα ότι η τηλεόραση κυρίως, ωθεί τον στρουθοκαμηλισμό και τον περιορισμό του πνεύματος του ανθρώπου. Τα ντοκιμαντέρ, οι εκπαιδευτικές εκπομπές και οι αξιόλογες σειρές και ταινίες είναι ελάχιστα πλέον (ενώ η προσφορά τους είναι μεγάλη σε συνδρομητικά κανάλια), οπότε καλό θα ήταν να είμαστε πολύ προσεχτικοί στις επιλογές μας όταν πατάμε το κουμπί.
Εκτός της θεατρικής σκηνοθετικής σας ενασχόλησης, έχετε επεκταθεί επιτυχώς και στην ποιητική σας δραστηριότητα έχοντας στο ενεργητικό σας μια ενδιαφέρουσα ποιητική συλλογή που τιτλοφορείται ΑΙΩΝΙΑ ΑΝΤΙΒΑΡΑ! Δώστε μας το στίγμα της ποιητικής δημιουργίας σας! Αφορά σε ερωτική – φιλοσοφική ποίηση με κοινωνικές προεκτάσεις;
Θα έλεγα ναι. Ακριβώς αυτό. Είναι ερωτική ποίηση που υμνεί τον Θεό, τον Έρωτα και τον Θάνατο. Θα έλεγα ότι έχει και κοινωνικές προεκτάσεις λόγω της φιλοσοφικής της χροιάς, γιατί πιστεύω ότι η φιλοσοφία παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινωνίας. Και είναι κρίμα, στη χώρα που γέννησε τη φιλοσοφία, αυτή να μη διδάσκεται εκτενώς στα σχολεία. Αλλά, δυστυχώς τα σχολεία ακολουθούν τη γραμμή της τηλεόρασης και της πολιτικής γενικότερα, που αντί να αναδείξουν τους Έλληνες, τους υποβαθμίζουν και τους μαζικοποιούν.
Ποιο το επόμενο καλλιτεχνικό σας βήμα;
Ετοιμάζουμε πρεμιέρα (Κυριακή 8 Μαΐου) για την παράσταση Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ, ένα ψυχολογικό δράμα βασισμένο σε αληθινά γεγονότα της ζωής της συγγραφέως και ηθοποιού Τζένης Μιχαηλίδου την οποία είχα και δασκάλα μου στη σχολή του Γιώργου Αρμένη. Η παράσταση θα ανέβει στο θέατρο Αλκμήνη για λίγες παραστάσεις και θα συνεχιστεί και τον Οκτώβρη. Έχω την χαρά, πέρα από τη Τζένη, να συνεργάζομαι και με δυο υπέροχους ανθρώπους – ηθοποιούς, την Μαριλλέτα Κυριαζή και τον Γιώργο Ματιάμπα τους οποίους χαίρομαι πολύ που γνώρισα και συνεργάζομαι. Επίσης, η παιδική παράσταση ΣΚΥΛΟΣ ΜΕ ΣΠΙΤΙ θα συνεχιστεί για δεύτερη χρονιά. Για την επόμενη θεατρική σεζόν, έχω διάφορα στο μυαλό μου και συζητάω κάποια πράγματα, αλλά δεν είναι κάτι σίγουρο ακόμη για να το ανακοινώσω.
Eν κατακλείδι, πώς διαβλέπετε το μέλλον της τέχνης στην Ελλάδα και σε ποιο βαθμό, πιστεύετε, ότι μπορεί η τέχνη να παίξει σημαντικό ρόλο σε δυσοίωνους καιρούς κρίσης;
Είμαι αισιόδοξος άνθρωπος, οπότε τα βλέπω όλα ελπιδοφόρα. Αλλά επειδή είμαι και ρεαλίστρια, η τέχνη πιστεύω ότι μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο σε δυσοίωνους καιρούς κρίσης, αλλά μπορεί και όχι. Εξαρτάται από τους καλλιτέχνες. Αυτοί έχουν στα χέρια τους την τέχνη. Αν αυτοί είναι φωτεινοί και έχουν κατανοήσει το βάρος ευθύνης που φέρουν, τότε η τέχνη θα ακμάσει και θα βοηθήσει το ανθρώπινο γένος. Αν το δουν επιπόλαια και ματαιόδοξα, τότε η τέχνη θα ρίξει σκοτάδι στους αποδέκτες της. Επί της ουσίας για μένα δεν είναι θέμα τέχνης, ψυχαγωγίας, αθλητισμού, πολιτικής-κοινωνικής ζωής και ότι άλλο. Είναι θέμα ανθρώπου. Ο άνθρωπος φτιάχνει την κόλαση στην οποία ζει και ο Άνθρωπος δημιουργεί τον παράδεισο του. Και είναι και τα δυο τόσο εύκολα να συμβούν… Είναι καθαρά θέμα στοχασμού και εν τέλει επιλογής.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ
ΣΠΟΥΔΕΣ
2011 Ανώτερη Δραματική Σχολή «Νέο Ελληνικό Θέατρο» Γ. Αρμένη
2008 BCA College – Ναυτιλιακά Bachelor
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Ο ηθοποιός ως μουσικό ον, ένα πολυφωνικό σχήμα – Κώστας Γάκης 2013
Προώθηση και Επικοινωνία – Πολυχώρος Spring People 2012
Musical Theatre – Central School of Speech and Drama of London 2010
Μια ιστορία για παιδιά ηλικίας 3-8 ετών για τη φιλία, την αγάπη, τα ιδιαίτερα χαρίσµατα του καθενός, το σχολικό περιβάλλον, την οικογένεια και τη συµπεριφορά απέναντι στα ζώα.
Ένας πολλά υποσχόμενος και εμπνευσμένος καλλιτέχνης – δημιουργός (Σκηνοθετης – Ηθοποιός) που πάλλεται από δημιουργικό οίστρο και αισιοδοξεί να βρει απαντήσεις μέσα από το θέατρο στα πλαίσια του Μετεωρισμού της ανθρώπινης υπόστασης μέσα στο αφιλόξενο Σύμπαν…
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Εκπόνηση διπλωματικής εργασίας στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες: Από το Α στο Ω», διάρκειας 17 διδακτικών ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί με σύγχρονη τηλεκπαίδευση και θα υλοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας zoom.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού», φέτος το Πάσχα, προσκαλεί όλους τους μικρούς και μεγάλους φίλους του να επισκεφτούν τα πασχαλινά bazaars που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό τη στήριξη των παιδιών που σήμερα μεγαλώνουν στα Σπίτια του, την ενίσχυση του Οργανισμού και των εξειδικευμένων και ολιστικών δράσεών του.
Εθελοντική αιμοδοσία διοργανώνει η Επιτροπή Υγείας του ΑΠΘ, την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022, και ώρες 9:00 με 12:30, στο φουαγιέ του κτιρίου Διοίκησης του ΑΠΘ.
Ήρθε ο καιρός να ανοίξουμε τις πόρτες του «θέατρο εΦ» και στους μικρότερους της παρέας! Κάθε Σάββατο θα πραγματοποιούνται μεσημεριανές συναντήσεις θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά ηλικίας 9-12 ετών!
Η Κοσμητεία της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εκ μέρους του συνόλου των μελών της – διδακτικό, ερευνητικό και διοικητικό προσωπικό, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες – εκφράζει την οδύνη της για τον άδικο χαμό ενός εκ των νεότερων μελών της, όπως και τα θερμά συλλυπητήρια προς τους οικείους του Αλκιβιάδη Καμπανού.
Από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι, την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022 κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων για την «Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος» θα εφαρμοστούν οι ακόλουθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Σε ακτίνα 2 χιλιομέτρων από τα Μετέωρα φαίνεται ότι εντοπίζεται η αιτία του θορύβου που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τους κατοίκους των Μετεώρων του Δήμου Παύλου Μελά.
Πρόκειται για την Yarn, η οποία δημιουργήθηκε από μια ομάδα τριών, νέων καθηγητριών που δραστηριοποιείται στην εκμάθηση ξένων γλωσσών με έμπνευση, δημιουργική διάθεση και φρέσκες ιδέες.
Η δημοφιλής, πολυτάλαντη ηθοποιός του Θεάτρου Άρατος της Θεσσαλονίκης με αφορμή τη νέα της θεατρική συνεργασία στην κωμωδία καταστάσεων “Το Σεξ έχει στα 40” στη μόνιμη θεατρική της Στέγη “Αρατος” της Θεσσαλονίκης μας παραχώρησε μιαν άκρως αποκαλυπτική και ενδιαφέρουσα – εφ’ όλης της ύλης – συνέντευξη.
Ο καταξιωμένος στο χώρο των Τεχνών, εκδότης – ιδρυτής – εμπνευστής του Εκδοτικού Οίκου “Μολύβι”, ο Θεσσαλονικιός Μάνος Αμπατζής μας παραχώρησε στο Thessaloniki City Guide μια άκρως ενδιαφέρουσα και βαρύνουσας σημασίας συνέντευξη συστήνοντάς μας τις πρωτοποριακές Εκδόσεις “Μολύβι” στην Καλαμαριά, καθώς και τη δύσκολη – πλην επιτυχή και σταθερή 8άχρονη πορεία του οίκου στο χώρο του βιβλίου μέσα από τις συμπληγάδες της κρίσης!
Ο Μετρ των βραβευμένων θεατρικών έργων και των σύγχρονων Ιστορικών Κινηματογραφικών παραγωγών, ο πολυσχιδής και πλέον χαρισματικός Βασίλης Τσικάρας απασχολεί ευχάριστα επί σειρά ετών το πολιτιστικό “γίγνεσθαι” της χώρας και δη της Θεσσαλονίκης από το χώρο της δημοσιογραφίας, της θεατρικής συγγραφής, της σκηνοθεσίας, της υποκριτικής, της παραγωγής σε θεατρικό και κινηματογραφικό πεδίο και πάντα με ήθος, συνέπεια και κυρίως ταλέντο!
Ο πολυσχιδής Γιώργος Σαρδέλης (Καθηγητής – Οικονομολόγος – Συγγραφέας), μα πρωτίστως Άνθρωπος της Κοινωνικής Προσφοράς μας έδωσε μια εκ βαθέων ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική Συνέντευξη με αφορμή το 2ο πνευματικό του πόνημα που αφορά στην αυτοέκδοση – βαθυστόχαστη Ποιητική Συλλογή του με τίτλο “Ομιλούσες Σιωπές” η οποία πέραν του βαθιά ανθρώπινου στοιχείου διαπνέεται από φιλοσοφική λυρικότητα , τρυφερότητα, ευαισθησία, κοινωνικό προβληματισμό και αλτρουισμό.
Ένα από τα χρυσά μετάλλια του Παγκόσμιου Διαγωνισμού Συνθετικής Βιολογίας «iGEM 2021» κέρδισε η φοιτητική διεπιστημονική ομάδα του ΑΠΘ «iGEM Thessaloniki».
Έπειτα από δύο χρόνια προσμονής, η Βόρεια Ελλάδα ετοιμάζεται να ζήσει μία ανεπανάληπτη διπλή γιορτή του αθλητισμού: Την Κυριακή 21 Νοεμβρίου, ο 15ος Διεθνής Μαραθώνιος ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – bwin και ο 9ος Διεθνής Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος Θεσσαλονίκης – ZeniΘ θα πλημμυρίσουν τους δρόμους της Θεσσαλονίκης με χρώμα και κέφι, από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, στέλνοντας μηνύματα ζωής μέσα από την συμμετοχή συνολικά 10.000 δρομέων όλων των ηλικιών.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ενημερώνει εμπόρους και καταναλωτές ότι η φετινή ενδιάμεση φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος θα έχει διάρκεια από την 1η έως και την 15η Νοεμβρίου 2021.
Η ActionAid φιλοξένησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το μεγαλύτερο συνέδριο διεθνούς εθελοντισμού IVCO 2021, ενώ παράλληλα διοργάνωσε την 1η Διαδικτυακή Παγκόσμια Έκθεση Εθελοντισμού.
Έχοντας 10 χρόνια λειτουργίας στο ενεργητικό του, το εργαστήρι ζωγραφικής Kristiboni έχει οργανώσει ήδη τα παρακάτω τμήματά του τόσο για μια ευχάριστη και δημιουργική απασχόληση παιδιών και εφήβων, όσο και για την εικαστική έκφραση των ενηλίκων.
Στο επίπεδο 4 (κόκκινο) του Επιδημιολογικού Χάρτη της χώρας εντάσσονται οι Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, μετά την εκ νέου αξιολόγηση των επιδημιολογικών δεδομένων από την επιτροπή των Λοιμωξιολόγων και την Εθνική Επιτροπή Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοΐου Covid-19 στο πλαίσιο της επιδημιολογικής επιτήρησης της χώρας ανά Περιφερειακή Ενότητα και Δήμο σε εβδομαδιαία βάση.
Τις προστατευόμενες περιοχές σε όλη την Ελλάδα αλλά και πληροφορίες για τα ορειβατικά καταφύγια, τα κέντρα πληροφόρησης, τα μουσεία, τα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, τα χιονοδρομικά κέντρα, τους υγροτόπους, τους ορεινούς όγκους και τα ιαματικά λουτρά μπορεί να βρει, εδώ και λίγες μέρες, ο επισκέπτης της νέας ιστοσελίδας ανάδειξης των προστατευόμενων περιοχών της Ελλάδας ως τουριστικών προορισμών www.visitgreeknature.gr.
Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ανακοίνωσε ότι την Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021 κατά την Άσκηση ΤΑΜΣ «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ-21», θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστική ενεργοποίηση του συνόλου των σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας, σε όλη την επικράτεια.
Μία διπλή δρομική γιορτή θα ζήσει η Θεσσαλονίκη και η Μακεδονία την Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021, ημερομηνία κατά την οποία μεταφέρεται και θα διεξαχθεί ο 9ος Διεθνής Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος Θεσσαλονίκης – ΖeniΘ, παράλληλα με τον 15ο Διεθνή Μαραθώνιο «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» – bwin.
Μετά από περίπου 4 χρόνια που η δημοφιλής πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών Douleutaras.gr δραστηριοποιείται στη Θεσσαλονίκη, εγκαινιάζει την πρωτοποριακή Υπηρεσία Καθαρισμού που πρόκειται να μας λύσει τα χέρια!
Σε λίγες ημέρες, η 24η διοργάνωση της Thessaloniki PhotoBiennale θα ανοίξει την αυλαία της ώστε να υποδεχτεί το κοινό από την 1η Οκτωβρίου 2021 έως τις 20 Φεβρουαρίου 2022, με ένα πρόγραμμα 19 εκθέσεων φωτογραφίας, με τη συμμετοχή 94 καλλιτεχνών από 18 χώρες.
Μεταφορά του Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου – Διπλή γιορτή της Θεσσαλονίκης στις 21/11. Τις ομορφότερες δρομικές εμπειρίες, με απόλυτη ασφάλεια και με την καλύτερη υποστήριξη, θα ζήσουν οι δρομείς που θα δηλώσουν συμμετοχή στον 9ο Διεθνή Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο Θεσσαλονίκης – ZeniΘ και στον 15ο Διεθνή Μαραθώνιο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – bwin της Κυριακής 21 Νοεμβρίου. Οι δύο διοργανώσεις θα διεξαχθούν σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο που έχει ήδη εγκριθεί επίσημα από την Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
Μεταφορά του Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου – Διπλή γιορτή της Θεσσαλονίκης στις 21/11. Το πιο ισχυρό μήνυμα άθλησης, χαράς και κοινωνικής προσφοράς θα στείλουν οι δύο κορυφαίες διοργανώσεις της Βόρειας Ελλάδας, ο 9ος Διεθνής Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος Θεσσαλονίκης – ZeniΘ και ο 15ος Διεθνής Μαραθώνιος ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – bwin της Κυριακής 21 Νοεμβρίου, ο οποίος είναι αφιερωμένος στον Στέλιο Κυριακίδη.
Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία» με την Κοινή Γραμματεία του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A “Greece-Bulgaria 2014-2020”, σε συνεργασία με το Δήμο Ωραιοκάστρου διοργανώνουν στο πλαίσιο εορτασμού της Ημέρας Ευρωπαϊκής Συνεργασίας 2021 (EC-Day 2021), μια περιβαλλοντική δράση δενδροφύτευσης.
Το Porsche Club Greece διοργανώνει τη μεγάλη πανελλαδική φιλανθρωπική εκδήλωση «Βόλτα Με Αγάπη» στη Θεσσαλονίκη στις 24, 25 και 26 Σεπτεμβρίου 2021, που θα ενισχύσει το Παιδικό Χωριό SOS Πλαγιαρίου.
Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για μία αποτελεσματική συνεργασία, δεσμεύτηκαν να προβούν σε μία σειρά από συντονισμένες ενέργειες, κατά αρμοδιότητα, που θα έχουν ως στόχο την ανάπτυξη ισχυρών και αξιόπιστων μηχανισμών άμεσης επέμβασης σε περιπτώσεις παιδιών σε κίνδυνο, την ενίσχυση των διαδικασιών προαγωγής του βιοτικού επιπέδου και της υγείας των παιδιών και την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της κοινής γνώμης για θέματα παιδικής κακοποίησης – παραμέλησης, οικονομικής και σεξουαλικής εκμετάλλευσης και εξαφανίσεων.
Με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε από το Επιμελητήριο Χαλκιδικής η εκδήλωση Βραβεία Επιχειρηματικότητας 2021 στις 9 Σεπτεμβρίου 2021 στο ξενοδοχείο Pomegranate, στη Νέα Ποτίδαια, στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής.
Με καινοτόμα εκθέματα, πρωτότυπες εφαρμογές και πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων που αναδεικνύουν το πολύπλευρο έργο και την ερευνητική δουλειά των ανθρώπων του, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συμμετέχει για πέμπτη χρονιά στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με δικό του εκθεσιακό χώρο.
Οι Σημαίες της Επανάστασης του 1821 θα κατακλύσουν την Θεσσαλονίκη από την Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου και θα στολίζουν την πόλη μέχρι το πέρας της διοργάνωσης της 85ης ΔΕΘ, η οποία πραγματοποιείται από τις 11-19 Σεπτεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής θέλοντας να επιβραβεύσει τις επιχειρήσεις της Περιφερειακής Ενότητας οι οποίες διακρίθηκαν σε διάφορους τομείς και να τονώσει την επιχειρηματική άμιλλα, διοργανώνει εκδήλωση απονομής βραβείων επιχειρηματικότητας αφιερωμένη σε αυτούς που ξεχώρισαν.
Το διάστημα 6 – 17 Σεπτεμβρίου 2021 (σε πρωινά και απογευματινά τμήματα, με ώρες λειτουργίας 10:00 – 21:00), θα γίνουν Δωρεάν μαθήματα γνωριμίας με την Εκπαιδευτική Ρομποτική από την Υδρόγειο!
Με απέραντη θλίψη και ανησυχία παρακολουθεί όλη η Ελλάδα τις εικόνες απόλυτης καταστροφής που αφήνει πίσω της η πυρκαγιά στη Β. Εύβοια και όχι μόνο εκεί.
Η πρώτη Covid Free έκθεση της Ευρώπης γίνεται η 85η ΔΕΘ, που θα υποδεχθεί από τις 11 έως τις 19 Σεπτεμβρίου 2021 εκθέτες και επισκέπτες σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Με σλόγκαν «το street food… αλλιώς» το open-air εστιατόριο Alfredo’s Garden υποδέχτηκε την Πέμπτη 08 Ιουλίου, με αφορμή το ανανεωμένο του μενού, σημαντικές προσωπικότητες της πολιτικής, πολιτιστικής & δημοσιογραφικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
Φωτιά ξέσπασε πριν από λίγη ώρα στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης, λίγο μετά τις 13:00 το μεσημέρι της Τρίτης στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Αγίου Παύλου.
Πλέον ταλαντούχα, πολυσχιδής, ανήσυχη καλλιτεχνική προσωπικότητα, η stand up comedian Ήρα Κατσούδα αδιαμφισβήτητα συνδέει το όνομά της άρρηκτα με τη νέα…
Το πάθος της για την τέχνη ασίγαστο, η εμμονή της για την κατάκτηση της τελειότητας ασύλληπτη, η καλλιτεχνική της προσωπικότητα ανυπέρβλητη, όπως επίσης…
Ένας καλλιτέχνης – Μύθος. Το ταλέντο του ανυπέρβλητο, το μουσικό του εύρος υψηλότατο, η φωνή του θεϊκή, το καλλιτεχνικό του ανάστημα συνυφασμένο με την…
Η αγάπη του για την κλασική μουσική σχεδόν εμμονική, το καλλιτεχνικό του ταλέντο πολυδιάστατο, η φωνή του στεντόρεια με λεπτές, δεξιοτεχνικές αποχρώσεις…
Γεννημένος το 1934 στη Δημητσάνα της Αρκαδίας – αριστούχος απόφοιτος της Σχολής Κ. Μιχαηλίδη, ο ταλαντούχος ηθοποιός Γιάννης Μαλούχος ανήκει στην κάστα…
Ο Στράτος Τζώρτζογου επιστρέφει δυναμικά στη Θεσσαλονίκη – μέσα σε μια περίοδο έκδηλης καλλιτεχνικής ωρίμανσης – και ξαναζωντανεύει επί σκηνής ως ένας…
Μπορείτε να διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου & Cookies εδώ.
Απαραίτητα Cookies
Τα απαραίτητα cookies θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις cookies.
Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας.Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο, θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.
Cookies στατιστικών επισκεψιμότητας
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.
Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.
Για να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας, ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookies!