Σταύρος Ζαλμάς: “Σε κάθε παρεκκλίνουσα συμπεριφορά η κοινωνία αφήνει χώρο για να συμβεί και φοράει παρωπίδες”
Ένας ζεν πρεμιέ που στην 35χρονη επιτυχημένη διαδρομή του στην τέχνη απέδειξε περίτρανα, ότι πέραν της εξωτερικής του εμφάνισης διαθέτει και ταλέντο, αλλά και ασίγαστο πάθος για το θέατρο και την τέχνη, το οποίο υπηρετεί με υποδειγματική συνέπεια, ήθος και σοβαρότητα ως ένας άξιος και ακαταπόνητος εργάτης και εραστής της.
Η θεατρική του καριέρα το ξεκινά 1982 με μια σπουδαία συνεργασία του μ’ έναν κορυφαίο δάσκαλο του χώρου, τον Αλέξη Μινωτή. Ακολουθούν μέχρι και σήμερα πλήθος επιλεκτικών και αξιόλογων συνεργασιών στον κινηματογράφο και το θέατρο, όπως αυτές με τον Βασίλη Παπαβασιλείου, το Λευτέρη Βογιατζή, το Δημήτρη Παπαϊωάννου, της Άσπας Καλλιάνη και το Κ.Θ.Β.Ε. Τηλεοπτικές σειρές που τον καταστούν από τα πλέον δημοφιλή ονόματα στο χώρο της υποκριτικής στο κοινό είναι το “Άγγιγμα Ψυχής” και το “Άφρικα”. Οι δυο επιτυχημένες συνεργασίες του με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος με το “Τίμημα” και το “Παράνομη Οδήγηση” και το Εθνικό Θέατρο “Οδύσσεια” σε δυνατούς πρωταγωνιστικούς ρόλους (πλέον απαιτητικούς) τον δικαιώνουν ως έναν εκ των σημαντικών ηθοποιών της γενιάς του και ένα από τα πιο ποιοτικά ονόματα στο ελληνικό σύγχρονο θέατρο.
Με αφορμή την παράσταση – νέα συνεργασία σας με το Κρατικό Θέατρο, “Παράνομη Οδήγηση” σε σκηνοθεσία της Άσπας Καλλιάνη (μετά την άκρως επιτυχημένη στο “Τίμημα”), δώστε μας το στίγμα της και μιλήστε μας εν συνόψει για το δικό σας πρωταγωνιστικό ρόλο (αυτόν του θείου Μπεκ) που ερμηνεύετε ομολογουμένως με μεγάλη επιτυχία.
Πρόκειται για μια ιστορία (μια παράνομη αγάπη) μεταξύ ενός θείου και μιας ανιψιάς που συναντώνται μέσα στα πλαίσια μιας δυσλειτουργικής οικογένειας. Η Άσπα Καλλιάνη δεξιοτεχνικά φρόντισε να αναπτύξει το ανθρώπινο στοιχείο σε ατροφική μορφή, ώστε ο θεατής να δει μέσα από το έργο τη δική του ιστορία. Δίνει το στίγμα το που και πως ήρθαν κοντά οι δυο άνθρωποι. Σε κάθε παρεκκλίνουσα ανθρώπινη συμπεριφορά η κοινωνία αφήνει χώρο για να συμβεί και φοράει παρωπίδες. Δεν έχει μάθει να μεγαλώνει και να αποδέχεται την ιδιαιτερότητά της. Υπάρχει και εδώ το λεγόμενο “bulling” που βιώνουν και οι δυο (η ανεψιά στο σχολείο – οικογένεια και ο θείος στη δουλειά), οι οποίοι μη μπορώντας να επικοινωνήσουν με όλους τους άλλους, επικοινωνούν μεταξύ τους. Έτσι, μοιραία συναντώνται μεταξύ τους και αναπτύσσουν μια παραβατική σχέση, η οποία σχέση δεν ευδοκιμεί και αποβαίνει καταστροφική και για τους δυο.
Το έργο είναι ακατάλληλο για παιδιά κάτω των 16 ετών. Να υποθέσουμε λόγω του τολμηρού θέματος που πραγματεύεται ή και τολμηρών σκηνών – εικόνων του και απόδοσής του;
Διότι πραγματεύεται ένα ακατάλληλο θέμα, όπως και κάποιες τολμηρές σκηνές λόγω του θέματος του.
Πώς αποδίδεται το ερωτικό στοιχείο στην παράσταση; Περιορίζεται στη συναισθηματική ένωση και αλληλοεξάρτηση των δυο ηρώων;
Το Ερωτικό στοιχείο είναι η μοναδική αγάπη του θείου προς την ανιψιά, μέσα από την οποία θα χαθεί η σεξουαλική πράξη και επίσης η αλληλοεξάρτησή τους μέχρι τουλάχιστον την αποχώρηση της ανεψιάς για τις σπουδές της.
Αλήθεια, Κύριε Ζαλμά, το θέατρο υπήρξε όνειρο ζωής για εσάς;
Το θέατρο ήταν, ομολογουμένως ένα κρυφό παιδικό μου όνειρο (κρυφή μου επιθυμία)!
Τι σημαίνει θέατρο για εσάς, λοιπόν; Tι ρόλο παίζει στη ζωή σας;
Θέατρο είναι ένα ανεξάντλητο πεδίο μέσα από το οποίο μπορεί ο άνθρωπος να πραγματοποιήσει (να ικανοποιήσει) την ανάγκη έκφρασής του και να δημιουργεί τέχνη.
Δεδομένου ότι – ενώ ξεκινήσατε από το θέατρο και μια σπουδαία συνεργασία δίπλα σ’ έναν τεραστίου μεγέθους καλλιτέχνη, τον Αλέξη Μινωτή – ωστόσο αποκτήσατε μεγάλη αναγνωρισιμότητα από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σας στην τηλεόραση, πώς διαχειριστήκατε αυτήν την επικίνδυνη (ως έναν βαθμό) δημοσιότητά σας;
Με σύνεση και οργανικό και ειλικρινή τρόπο, μπορώ να πω….διότι δεν ήμουν και σε νεαρή ηλικία (25 ετών).
Το ταλέντο αποτελεί αρωγό στην επιτυχία (στην καριέρα) ενός καλλιτέχνη;
Ασφαλώς, θεωρώ ότι το ταλέντο είναι αναγκαίο, το οποίο, βέβαια, χρίζει τροφής, δουλειάς και εξάσκησης! Επίσης, οι σωστές συνεργασίες!
Μπορεί ένας ικανός ηθοποιός να αναδείξει ένα μέτριο έργο με μια μέτρια σκηνοθετική σύλληψη;
Nαι, βεβαίως και μπορεί ένας καλός ηθοποιός με το ταλέντο και την προσωπική του ματιά στα πράγματα!
Υπάρχουν απωθημένα στην πολυετή καριέρα σας ως ηθοποιός;
Όχι, δεν έχω κάποιο απωθημένο!
Η Τέχνη επιβάλλει υπερβάσεις, Εσείς έχετε κάνει υπερβάσεις στο θέατρο κατά την μακράν θεατρική σας διαδρομή;
Βεβαίως, έχω κάνει!
Υπάρχουν όνειρα για το μέλλον;
Τα όνειρά μου έχουν σχέση με ό,τι χτίζω …
Το επόμενο σας επαγγελματικό βήμα έχει δρομολογηθεί;
Το επόμενο επαγγελματικό μου βήμα δεν είναι απλώς ανακοινώσιμο ακόμη!
Εν όψει του 4ου “Διεθνούς Meeting «Vaggelis Kourkoutidis Memorial» – Indoor Jumping Festival” ο Επικεφαλής – Meeting Organizer της διοργάνωσης και Ομοσπονδιακός Προπονητής του ΣΕΓΑΣ, κ. Νίκος Βαρσάμης μας παραχώρησε μία άκρως ενδιαφέρουσα και ενημερωτική Συνέντευξη στο Thessaloniki City Guide.
Ο σκωπτικός και πολυπράγμων Πέρης Μιχαηλίδης (Σκηνοθέτης – Ηθοποιός) με βλέμμα άκρως διερευνητικό και πρωτοποριακό μας εκπλήσσει με τη νέα του σκηνοθετική απόπειρα υπό τη σκέπη του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Ο πολυγραφότατος, πολυτάλαντος και πολυσχιδής δημιουργός των μεγάλων επιτυχημένων ιστορικών ταινιών και μετρ της θεατρικής Κωμωδίας επιστρέφει δυναμικά και μας εκπλήσσει – εκ νέου – ευχάριστα με τη νέα του ρομαντική κομεντί “Απόψε σε θέλω πάλι” παντρεύοντας δεξιοτεχνικά τα στοιχεία της Κωμωδίας με τους έντονους προβληματισμούς του ανθρώπου για την ίδια τη ζωή.
Η ηλεκτρική σόμπα χαλαζία αποτελεί τα τελευταία χρόνια μια κλασική επιλογή θέρμανσης για κάθε σπίτι. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κύριο μέσο θέρμανσης ή και ως συμπληρωματικό παράλληλα με άλλες συσκευές.
Η χαρισματική, διακεκριμένη Μezzo Soprano Σταματία Μολλούδη (λυρική τραγουδίστρια – Vocal coach και ιδιοκτήτρια της Vocal portal) μας προσκαλεί εκ νέου σε μια άκρως ξεχωριστή και πρωτότυπη Μουσική παράσταση στο πνεύμα των Εορτών στο Βασιλικό Θέατρο.