“1ο Διαγωνιστικό Φεστιβάλ Θεατρικών Μονολόγων στη Θεσσαλονίκη”
“Μια νέα θεατρική πρόταση – Μια νέα Ιδέα σε μια νέα θεατρική Στέγη”
Θέατρο σημαίνει δράση, πρόταση, σε όλα τα επίπεδα για κάτι καλύτερο, εντοπισμός, σχολιασμός σε κάθε κακώς κείμενο που εντοπίζει ο δημιουργός!
Στο αέναο ταξίδι της τέχνης του.
Ένας ακαταπόνητος και χαρισματικός, πολυσχιδής καλλιτέχνης – δημιουργός (σκηνοθέτης – ηθοποιός – σεναριογράφος – ηθοποιός – συγγραφέας) της Θεσσαλονίκης, ο οποίος τολμά, αναζητά, επιμένει, δημιουργεί, οραματίζεται σ’ ένα αέναο ταξίδι της τέχνης στο χρόνο με δυναμική καλλιτεχνική πορεί(κινηματογραφική, θεατρική, τηλεοπτική) με σημαίνοντες σταθμούς προάγοντας πυρετωδώς τον πολιτισμό της πόλης μας – αλλά και της χώρας μας εκτενέστερα!
Γνωρίζει δε – όσο ελάχιστοι – να ισορροπεί ανάμεσα στο ευαίσθητο σκοινί της δημιουργίας – δράσης χωρίς, όμως, να χάσει την προσωπική του σφραγίδα και νομοτέλεια
Ο Σταύρος Παρχαρίδης δεν εφησυχάζεται ποτέ ως δημιουργός ανακαλύπτοντας διαρκώς νέες καινοτόμες ιδέες – θεατρικές προτάσεις και δρόμους διευρύνοντας τις καλλιτεχνικές του δράσεις στη δική του θεατρική στέγη, “Μαίωτρον”, όπου παρουσιάζει την νέα καινοτόμο θεατρική του πρόταση, τους λεγόμενους “Εαρινούς Λόγους”, το 1ο Διαγωνιστικό Φεστιβάλ Μονολόγων της Θεσσαλονίκης 28-30 Μαΐου, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει θεσμό στα πολιτιστικά καλοκαιρινά τεκταινόμενα της πόλης, ενώ παράλληλα ετοιμάζει δυναμικά τη νέα του κινηματογραφική ταινία- πρόταση που αναμένεται να μας καταπλήξει.
Ποια η αφορμή γένεσης της ιδέας του διαγωνιστικού φεστιβάλ Εαρινοί λόγοι;
Αυτό το φεστιβάλ υπήρχε στο μυαλό μου από την πρώτη μέρα που άνοιξε το θέατρο ΜΑΙΩΤΡΟΝ . Απόλυτη αφορμή υπήρξε η επίσκεψη μου σε ένα αντίστοιχο φεστιβάλ στην Αθήνα στο θέατρο «Ευ πόλης» . Σκέφτηκα πως η Θεσσαλονίκη δικαιούται να έχει ένα φεστιβάλ μονολόγου . Έτσι οι ΕΑΡΙΝΟΙ ΛΟΓΟΙ παίρνουν σάρκα και οστά για πρώτη φορά και ευελπιστούν να μείνουν στην θεατρική δράση της πολύς μας και κάθε άνοιξη να αρωματίζουν την θεατρική αυτή δράση με το ιδιαίτερο θεατρικό άρωμα των μονολόγων.
Ποιο το αρχικό σας πλάνο; Τι ακριβώς είναι και ποιος ο απώτερος στόχος αυτού της νέας καλλιτεχνικής σας πρότασης;
Για αρχή ευελπιστώ πως θα γίνει ένα φεστιβάλ που θα σεβαστεί την θεατρική πράξη.. θα δώσει την ευκαιρία σε όλο το φάσμα των ανθρώπων που ασχολούνται με το θέατρο να δείξουν την δουλειά τους στο δύσκολο είδος του μονολόγου. Και ελπίζουμε σιγά σιγά να δημιουργηθεί ένα φεστιβάλ θεσμός για την πόλη που θα αναδεικνύει εκτός από ηθοποιούς και άλλες θεατρικές ιδιότητες όπως συγγραφείς , σκηνοθέτες.
Ποιο το προσωπικό σας αίτημα;
Αίτημα ένα και μόνο πιο έντονη πιο ουσιαστική και πιο δημιουργική θεατρική δράση στην πόλη , που οι άνθρωποι του θεάτρου και ιδιαίτερα των ανεξάρτητων σκηνών και ομάδων της πόλης , προσπαθούν να πετύχουν με πολλές δυσκολίες και πενιχρά οικονομικά και κάθε άλλου είδους μέσα.
Ένας νέος φιλόδοξος πολιτιστικός θεσμός στην πόλη μας γεννάται;
Αν φιλοδοξία θεωρείτε η ηθική υποχρέωση του καθένα από εμάς που ασχολείται με το θέατρο να κάνει ότι μπορεί για να δει ο θεατής περισσότερο και ποιοτικότερο θέατρο… ναι γεννάται. Δεν φτάνει όμως μόνο να γεννηθεί κάτι πρέπει να μεγαλώσει και σιγά -σιγά να πετύχει τον στόχο του .
Ποια η αξία και η ιδιαιτερότητά του;
Η ιδιαιτερότητα του είναι ότι δεν ξεκινά αυτό το φεστιβάλ για να υπάρξει ακόμη ένα φεστιβάλ και μια ακόμη δράση της νεοσύστατης θεατρικής σκηνής ΜΑΙΩΤΡΟΝ, αλλά για να φωνάξει σε όλους «τα μικρά θέατρα είναι η αστείρευτη πηγή που αναβλύζει θεατρική τέχνη επισκεφτείτε τα και το μόνο σίγουρο είναι πως θα φύγετε λιγότερο διψασμένοι…» Αυτή είναι λοιπόν και η αξία …και πιστέψτε με κυρία Μαρά αυτή η αξία είναι διαχρονική.
Ποιες οι δυσκολίες ενός μονολόγου ερμηνευτικά για έναν ηθοποιό;
Πολλές και ποικίλες αλλά νομίζω πως η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να αναλάβει την ευθηνή και να εκθέσει τον εαυτό του ο ηθοποιός , υπηρετώντας το κείμενο και την αλήθεια του κειμένου μόνος , μου αρέσει να λέω πως ο ηθοποιός που ερμηνεύει έναν μονόλογο είναι ο Δον Κιχώτης και ο Σάντσο Πάντσα της υποκριτικής ταυτόχρονα. Υπηρετεί το όνειρο και ταυτόχρονα τρέχει κατά πάνω στους ανεμόμυλους της υποκριτικής μόνος του.
Πώς εσείς αντιλαμβάνεστε τον πολιτιστικό οργασμό της πόλης ,αλλά και γενικότερα της χώρας μας σε μια περίοδο γενικής κρίσης;
Η κρίση κάθε είδους ιστορικά υπήρξε η μάνα της δημιουργίας γιατί σε περιόδους κρίσης η ανάγκη έκφρασης πολλαπλασιάζεται . Η πόλη μας και η χώρα μας δεν αποτελεί εξαίρεση στον ιστορικό αυτό κανόνα . Και μάλιστα ζει εμπνέεται πράττει με παρονομαστεί το ταλέντο , την συνεχή προσπάθεια, και την πλήρη επένδυση στο όνειρο.
Το νέο σας θεατρικό εγχείρημα – βήμα εκτιμάται, ότι να έχει την αναμενόμενη για εσάς ανταπόκριση του κόσμου; Ποια η δική σας αποτίμηση;
Ο κόσμος της πόλης στήριξε την προσπάθεια μας με μεγάλο ενθουσιασμό , οι δημιουργοί μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους, ηθοποιοί συγγραφείς , σκηνογράφοι μουσικοί που ασχολούνται με την θεατρική πράξη μας πλησιάζουν καθημερινά και πολλές νέες συνεργασίες ανατέλλουν στον ορίζοντα. Όλα αυτά ορίζουν την αποτίμηση καθηλωτικά θετική.
Τι σημαίνει γι’ εσάς θέατρο και πως αξιολογείται το θεατρικό γίγνεσθαι στην πόλη μας, αλλά και τη χώρα μας;
Θέατρο σημαίνει δράση , πρόταση σε όλα τα επίπεδα για κάτι καλύτερο, εντοπισμός και σχολιασμός σε κάθε κακός κείμενο που εντοπίζει ο δημιουργός , σημαίνει ακόμη αφοσίωση στην αλήθεια της ψυχής κάποιων που μας εμπιστεύτηκαν τις δικές τους αλήθειες. Όσο για το θεατρικό γίγνεσθαι της πόλης είναι υπέροχα ζωντανό αν και κάπου μπερδεύονται είναι αλήθεια οι δρόμοι αυτών που επιβιώνουν από την θεατρική πράξη και αυτών που ασχολούνται για να ικανοποιήσουν περισσότερο την εσωτερική τους ανάγκη για έκφραση. Όμως στην τέχνη υπάρχει χώρος για όλους. Και στην πόλη μας όπως και στην χώρα μας αυξανόμαστε και πληθαίνουμε σε πείσμα των καιρών , ευτυχώς.
Ποιο αποτελεί το επόμενο καλλιτεχνικό σας βήμα ( θεατρικό, κινηματογραφικό, τηλεοπτικό);
Μια ταινία μικρού μήκους έχω στα σκαριά, ετοιμάζω πυρετωδώς το πρόγραμμα του θεάτρου ΜΑΙΩΤΡΟΝ για τον χειμώνα, η έκδοση με νέα θεατρικά μου έργα βρήσκεται προ των πυλών και συνεχίζω να σκηνοθετώ στην τηλεόραση την εκπομπή ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ που προβάλετε στην ΕΡΤ 3.
Ποια, η αποστολή του θεάτρου και της τέχνης εκτενέστερα σήμερα στα πλαίσια μιας έκδηλης πνευματικής ενδείας;
Δεν θα συμφωνήσω απόλυτα με την λέξη «ένδεια» σίγουρα κάποια πράγματα περιορίστηκαν σε οικονομικό επίπεδο, το πνεύμα όμως των δημιουργών εξακολουθεί να αντεπιτίθεται σε κάθε προσπάθεια οργανωμένης επιβολής κάθε μορφής ένδειας. Και το θέατρο είναι ένα από τα μεγάλα του όπλα , γιατί η θεατρική πράξη υπάρχει στο DNE του Έλληνα. Ας πούμε χαριτολογώντας πως το θέατρο είναι ο πράκτωρ 007 που αφυπνίζει, την κρίση του θεατή ο οποίος κουρασμένος από την καθημερινότητα καμιά φορά παρασύρετε και επιλέγει την ευκολία στην «πνευματική εξάσκηση».
Ποιο το ερέθισμα που σας ώθησε στην επαγγελματική σας ενασχόληση με το θέατρο παράλληλα με τη δημοσιογραφία;
Είχα αποφασίσει να ασχοληθώ με την υποκριτική πολύ πριν την δημοσιογραφία , μου άρεσε το πως ο κόσμος από κάτω περιμένει να δει τι θα γίνει, τι θα κάνω , τι θα πω στην συνέχεια, όλα αυτά όταν πρώτη φορά ανέβηκα στην σκηνή στο δημοτικό και έπαιξα τον αεροπόρο σε μια γιορτή της28ης Οκτωβρίου. Ο κόσμος ο θεατής ήταν είναι και νομίζω θα είναι πάντα για μένα το ερέθισμα, ίσως γι αυτό μου αρέσει η διαδραστική σχέση θεατή ηθοποιού στο θέατρο , την επιλέγω συχνά ειδικά στις κωμωδίες που κάνω την χρησιμοποίησα στο ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ που παίζαμε τον χειμώνα και θα παίξουμε σε περιοδεία το καλοκαίρι και θα την χρησιμοποιήσω και στην νέα χειμερινή σεζόν με στην νέα θεατρική παράσταση που θα ανεβάσω με το έργο μου ΤΟ ΛΑΧΕΙΟ.
Εν κατακλείδι, σε ποιο βαθμό έχει απειλήσει η υφιστάμενη κρίση το επίπεδο της τέχνης και του θέατρου; Εκτιμάτε, ότι υπάρχει μέλλον στην τέχνη και δη στο θέατρο;
Σίγουρα η κρίση έχει απειλήσει την τέχνη σε οικονομικό όμως επίπεδο σε επίπεδο τέχνης δεν τα έχει καταφέρει παρόλο που κάνει σκληρή και καθόλου τίμια και φιλότιμη προσπάθεια. Θα δανειστώ το γνωστό «ότι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς» και για να απαντήσω στο τελευταίο μέρος της ερώτησή σας, κυρία Μαρά, θα σας τραγουδήσω ένα στοίχο από γνωστό και πολυτραγουδισμένο λαϊκό άσμα (τραγουδά) «Όσο υπάρχουν τράπουλες θα βγαίνουνε ρηγάδες κι όσο υπάρχουν δάσκαλοι θα βγαίνουν μαθητάδες» (γέλια).
Κυρία Μαρά σας ευχαριστώ πολύ για την ωραία συνέντευξη.
Εν όψει του 4ου “Διεθνούς Meeting «Vaggelis Kourkoutidis Memorial» – Indoor Jumping Festival” ο Επικεφαλής – Meeting Organizer της διοργάνωσης και Ομοσπονδιακός Προπονητής του ΣΕΓΑΣ, κ. Νίκος Βαρσάμης μας παραχώρησε μία άκρως ενδιαφέρουσα και ενημερωτική Συνέντευξη στο Thessaloniki City Guide.
Ο σκωπτικός και πολυπράγμων Πέρης Μιχαηλίδης (Σκηνοθέτης – Ηθοποιός) με βλέμμα άκρως διερευνητικό και πρωτοποριακό μας εκπλήσσει με τη νέα του σκηνοθετική απόπειρα υπό τη σκέπη του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Ο πολυγραφότατος, πολυτάλαντος και πολυσχιδής δημιουργός των μεγάλων επιτυχημένων ιστορικών ταινιών και μετρ της θεατρικής Κωμωδίας επιστρέφει δυναμικά και μας εκπλήσσει – εκ νέου – ευχάριστα με τη νέα του ρομαντική κομεντί “Απόψε σε θέλω πάλι” παντρεύοντας δεξιοτεχνικά τα στοιχεία της Κωμωδίας με τους έντονους προβληματισμούς του ανθρώπου για την ίδια τη ζωή.
Η ηλεκτρική σόμπα χαλαζία αποτελεί τα τελευταία χρόνια μια κλασική επιλογή θέρμανσης για κάθε σπίτι. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κύριο μέσο θέρμανσης ή και ως συμπληρωματικό παράλληλα με άλλες συσκευές.
Η χαρισματική, διακεκριμένη Μezzo Soprano Σταματία Μολλούδη (λυρική τραγουδίστρια – Vocal coach και ιδιοκτήτρια της Vocal portal) μας προσκαλεί εκ νέου σε μια άκρως ξεχωριστή και πρωτότυπη Μουσική παράσταση στο πνεύμα των Εορτών στο Βασιλικό Θέατρο.