Μιχάλης Χατζηαναστασίου

Μιχάλης Χατζηαναστασίου
Κοινοποίηση
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 13/06/2014

Εύα Μαρά

Της δημοσιογράφου Εύας Μαρά

“Ένας σύγχρονος Έλληνας μαέστρος αξιώσεων”

“Οι ιδιοφυΐες διδάσκονται από τη φύση, ενώ τα ταλέντα από την εκπαίδευση”

“Είχε την τύχη να γεννηθεί μουσικός”, έτσι απλά χαρακτήρισε ο μεγάλος μουσικοσυνθέτης Μίμης Πλέσσας τον διακεκριμένο σύγχρονο μαέστρο – σολίστ – ενορχηστρωτή – καθηγητή συγκριτικής μουσικολογίας, Μιχάλη Χατζηαναστασίου, έναν καλλιτέχνη αδιαμφισβήτητα υψηλής αισθητικής με μουσική ευρυμάθεια, ταλέντο, ιδιαίτερη κατάρτιση και παιδεία, συνέπεια, ήθος και βαθύ το αίσθημα συνέπειας και καθήκοντος προς τη μουσική που τον επέλεξε από πολύ νωρίς σ’ ένα αέναον ταξίδι μαζί της!

Πολυσχιδής καλλιτεχνική προσωπικότητα με ανήσυχο και καινοτόμο πνεύμα, ο διεθνής Έλληνας καλλιτέχνης, θα ξεκινήσει σχεδόν μοιραία σε μικρή ηλικία το δικό του ταξίδι στις νότες, τα ηχοχρώματα, και τη μαγεία του παιδικού του ονείρου, που λέγεται μουσική… θα δοκιμαστεί, θα διακριθεί, θα καταξιωθεί, θα επιτύχει!

Ενδεικτικό παράδειγμα ασυμβίβαστου, αδιάφθορου καλλιτέχνη που δε χαρίζεται, δεν υπόκειται σε εκπτώσεις και ευτελισμούς, αλλά προτάσσει την ποιότητα, το ταλέντο, την καλλιέργεια και κυρίως το ασίγαστο πάθος για την τέχνη του ως ένας εκ των άξιων υπηρετών της… σε “χαλεπούς” και “έκπτωτους” καιρούς.

Μιχάλης Χατζηαναστασίου: Μαέστρος – Σολίστ – Ενορχηστρωτής – Καθηγητής μουσικολογίας – Καλλιτεχνικός διευθυντής

Μιχάλης ΧατζηαναστασίουΚαλημέρα σας, κύριε Χατζηαναστασίου! Με αφορμή τη 2η Θερινή Ακαδημία Πολιτισμού από την Πολιτεία Πολιτισμού, θα θέλαμε να μας δώσετε – εν συνόψει – το προφίλ της με το θεσμικό σας ρόλο σ’ αυτήν, αυτό του Καλλιτεχνικού Διευθυντή!

Καλημέρα σας, κυρία Μαρά! Η Πολιτεία Πολιτισμού είναι ένας φορέας που ασχολείται διεξοδικά με πολιτιστικά προϊόντα. Ένα από αυτά αποτελεί η Θερινή Ακαδημία Πολιτισμού (για δεύτερη συνεχή χρονιά), η οποία τελείται υπό την αιγίδα των Υπουργείου Πολιτισμού και του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης. Η Θερινή Ακαδημία Πολιτισμού είναι ένα υπαίθριο κάμπινγκ που πραγματοποιείται από τις 25 Αυγούστου έως τις 5 Σεπτεμβρίου.

Θα υπάρχουν και παράλληλες εκδηλώσεις, όμως! Πείτε μας ποιες είναι αυτές και σε ποιούς τομείς – θεματικές ενότητες – εκτείνονται;

Mάλιστα! Οι παράλληλες εκδηλώσεις ξεκινούν 5 με 6 μήνες πριν το καθεαυτό event και αφορούν σε όλα τα είδη της τέχνης, όπως μουσική, τραγούδι, θέατρο, χορό, εικαστικά, φωτογραφία, design, video art, γκράφιτι, τέχνες- τεχνολογία, κατασκευές, δημιουργική γραφή, όπως επίσης και σε αθλητικούς τομείς, ενώ θα υπάρχουν και τμήματα master class για τους προχωρημένους στο κάθε είδος.

Πώς καλύπτεται, πείτε μας, το υψηλό αυτό κόστος της διοργάνωσης; Να υποθέσω ότι υπάρχουν μεγάλες χορηγίες και επιχορηγήσεις;

To υψηλό ομολογουμένως κόστος της διοργάνωσης καλύπτεται από τη στήριξη και τη χορηγία σε μέσα κυρίως από τα δυο Υπουργεία και την Περιφέρεια Θεσσαλονίκης-Θράκης, καθώς επίσης και το Ελληνικό Κολλέγιο που προσφέρει το χώρο, όπου θα διαδραματισθούν όλα αυτά τα καλλιτεχνικά δρώμενα!

2η Θερινή Ακαδημία ΠολιτισμούΠοιος ο απώτερος στόχος της Θερινής Ακαδημίας Πολιτισμού;

Ο τελικός στόχος της Πολιτείας Πολιτισμού είναι να παράγει πολιτισμό σε μια χώρα και σε μια πόλη που οδεύει διαρκώς προς την παρακμή (decadence) και να προωθήσει, αλλά και να ανακαλύψει νέα ταλέντα-παιδιά με φυσική κλήση και τάση προς την τέχνη ενισχύοντας μάλιστα την προσπάθειά τους με χορηγία υποτροφιών – είτε για το ξεκίνημα των καλλιτεχνικών σπουδών τους – είτε για την ολοκλήρωση αυτών.

Με βάση καλλιτεχνικών κριτηρίων θα δίδονται οι υποτροφίες, να υποθέσω;

Ασφαλώς! Με κριτήριο αποκλειστικά το ταλέντο και η κλήση των παιδιών προς την τέχνη!

Και το συνολικό κόστος συμμετοχής (δίδακτρα) στην Θερινή Ακαδημία Πολιτισμού;

Είναι, νομίζω, 200 € συμπεριλαμβανομένου και του Φ.Π.Α.

Εν συγκρίσει με πέρυσι, το κόστος είναι αυξημένο, μειωμένο ή κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα;

Οι τιμές είναι οι ίδιες με το περσινό έτος…δεν υπάρχουν αλλαγές!

Ποιος ο ρόλος του Καλλιτεχνικού Διευθυντή στη Θερινή Ακαδημία Πολιτισμού, συντονιστικός, οργανωτικός, ποιος είναι ακριβώς;

Ο ρόλος μου είναι να συντονίσω επιτυχώς 5 σημαντικούς κλάδους της τέχνης μαζί, ώστε να υπάρχει το προσδοκώμενο!

Το προσωπικό σας, όμως, ζητούμενο ποιο αποτελεί για τη φετινή Θερινή Ακαδημία Πολιτισμού, κύριε Χατζηαναστασίου;

Να φέρω σε πέρας αυτό όλο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Πώς αισθάνεστε, αλήθεια, ως νέος άνθρωπος, να κατέχετε θεσμικό ρόλο (Καλλιτεχνικός Διευθυντής) σε 2 σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς, στη Συμφωνική Ορχήστρα Τζαζ Βορείου Ελλάδας και στην Πολιτεία Πολιτισμού;

Νιώθω ιδιαίτερα χαρούμενος και ικανοποιημένος που κάνω αυτό που αγαπώ και το οποίο υπολήπτομαι, οπότε- κι αν κουράζομαι, δε νιώθω ότι κουράζομαι….

Symphonic Orchestra of Jazz Northern Greece

Πόσο ρόλο παίζουν οι μουσικές σπουδές στην καριέρα ενός καλλιτέχνη σήμερα, πιστεύετε;

Οι σπουδές, τα πτυχία και οι τίτλοι αποτελούν εργαλεία που θα πρέπει να έχει ένας άνθρωπος πριν ξεκινήσει την καριέρα του. Η καριέρα, δηλαδή, ξεκινά μετά τα πτυχία και από εκεί και πέρα απαιτούνται τα πτυχία για να υπάρχει εμπεριστατωμένη γνώση!

Οι σπουδές σας αφορούν στη σύνθεση – διεύθυνση Ορχήστρας – Συγκριτικής Μουσικολογίας – ενορχήστρωσης ,τις οποίες μεταλαμπαδεύετε με τη διδασκαλία στους μαθητές σας! Νιώθετε υπερήφανος που είχατε την ευκαιρία να διδάσκετε την τέχνη σας;

Βεβαίως, διότι αισθάνομαι και πολύ τυχερός γι’ αυτό, να μπορώ – δηλαδή – να διδάσκω τη μουσική σε ωδεία και να μεταλαμπαδεύω τις γνώσεις μου σε νέους ανθρώπους.

Τι θα επιλέγατε μεταξύ μαέστρου – σολίστ κιθάρας – ενορχηστρωτή και καθηγητή μουσικής;

Δεν μπορώ να επιλέξω τίποτε, διότι τα κάνω όλα και μου αρέσουν όλα στον ίδιο βαθμό!

Οι φιλοδοξίες σας επεκτείνονται, να υποθέσω, και πέραν των ελληνικών συνόρων;

Εγώ την καριέρα μου την ξεκίνησα από το εξωτερικό (Γαλλία, Αγγλία, Ισπανία) και εν συνεχεία ήρθα εδώ… και μάλιστα θεωρώ ότι οι άνθρωποι των τεχνών, όπως και της διανόησης οφείλουν να ξεπερνούν τα σύνορα της χώρας τους και να διαδίδουν ιδέες έξω, αλλά και να εκτίθενται σε κάθε είδους κριτική!

Τι σημαίνει για εσάς προσωπικά μουσική και τι χώρο καταλαμβάνει στη ζωή σας;

Μουσική για εμένα είναι ο κεκαλυμμένος τρόπος να πω μερικά πράγματα που κάποιοι δεν θέλουν ν’ ακούσουν! Η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ζωής μου! Όλη μου η ζωή περιστρέφεται γύρω από τη μουσική και ευελπιστώ κάποια στιγμή και η μουσική να περιστρέφεται γύρω από εμένα (υπερβάλλω φυσικά).

Ένας αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος διέτεινε ότι η αγάπη αξίζει για ότι χάνει ή θυσιάζει κανείς για χάρη της. Αλήθεια, τι έχετε θυσιάσει εσείς για τη μουσική (την τέχνη σας);

Καταρχάς εγώ είμαι οπαδός της φιλοσοφίας ότι η τέχνη υπηρετεί τον άνθρωπο κι όχι ο άνθρωπος την τέχνη! Υπό το πρίσμα αυτό, λοιπόν, δεν θυσίασα ή κι αν ακόμη θυσίασα δε θεωρώ ότι θυσίασα απολύτως τίποτε για τη μουσική.

Ποια η αποστολή της τέχνης στον κόσμο και δη σε δίσεκτους και δυσοίωνους καιρούς, όπως σήμερα; Μπορεί η τέχνη να σώσει τον κόσμο;

Ιστορικά αποδεικνύεται ότι η τέχνη πάντα έσωζε την ανθρωπότητα! Εκτιμώ ότι η μουσική αποτελεί το μοναδικό μέσο και όπλο για να ξυπνάς ή να στήνεις στον τοίχο τη στρατευμένη διανόηση, η οποία τελευταία διαρκώς λοξοδρομεί. Η τέχνη, η εκάστοτε τέχνη αποτελεί τον καθρέφτη της εκάστοτε εποχής. Επομένως, όταν παράγεις τέχνη, έχεις παράλληλα και μια κοινωνία που παράγει ή όταν έχεις μια τέχνη που ανακυκλώνει, έχεις παράλληλα και μια κοινωνία που ανακυκλώνει…

Μιχάλης ΧατζηαναστασίουΗ τέχνη – κατά πολλούς – θεωρείται πολυτέλεια σήμερα, εν καιρώ οικονομικής κρίσης! Ποια η δική σας εκτίμηση επ΄ αυτού;

Διαφωνώ, διότι με την ίδια λογική πολυτέλεια αποτελεί και το σχολείο, ας σταματήσουν το σχολείο! Η τέχνη είναι καλλιέργεια και η μόρφωση είναι το σχολείο! Η μόρφωση χωρίς καλλιέργεια δημιουργεί τέρατα, όχι ανθρώπους.

Το ταλέντο διδάσκεται;

Θεωρώ ότι οι ιδιοφυΐες διδάσκονται από τη φύση, ενώ τα ταλέντα από την εκπαίδευση.

Συμφωνώ μαζί σας! Έχετε κάνει υπερβάσεις στην καριέρα σας;

Δε γίνετε να μην έχεις κάνει υπερβάσεις στην καριέρα σου!

Εκπτώσεις έχετε κάνει, πιστεύετε, ως καλλιτέχνης;

Όχι, απολύτως καμία! Μέχρι τώρα πάντως δεν έχω υπάρξει “έκπτωτος”.

Θεωρείται μυημένο το ελληνικό κοινό στην κλασική μουσική;
Όχι, αλλά και γιατί να μη μυηθεί, όταν μάλιστα αναλογιστούμε ότι ανήκει σε με κουλτούρα που έχει παράγει κινήματα όπως το μπαρόκ, τη ρομαντική εποχή, την κλασική εποχή, τον εξπρεσιονισμό, τον εμπρεσιονισμό.

Εύα Μαρά, Μιχάλης ΧατζηαναστασίουΣωστά! Πώς κρίνετε, εσείς προσωπικά, το επίπεδο της μουσικής αισθητικής του μέσου Έλληνα; Ο συνάδελφος και φίλος σας, Δημήτρης Σγούρος εξέφρασε τη βαθιά του θλίψη για το επίπεδο της μουσικής παιδείας του ελληνικού κοινού σε μια συνέντευξή μας στο παρελθόν!

Σαφώς και θα είναι θλιμμένος, όπως κι εγώ νιώθω θλιμμένος! Μιλάμε για το φαινόμενο – ευφυΐα, το μεγάλο Δημήτρη Σγούρο και αγαπημένο φίλο, ο οποίος ,δυστυχώς, δεν έχει το θρόνο που του αξίζει στην Ελλάδα. Εν τούτοις για να συνεχίσουμε δεν θεωρώ ότι η έλλειψη κουλτούρας αφορά μόνον στον ελληνικό λαό, αλλά αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο!

Εσείς, ως Έλληνας καλλιτέχνης, με τα ισχύοντα δεδομένα, ποιες δυσκολίες κληθήκατε να αντιμετωπίσετε στην πολυετή καριέρα σας;

Μάλλον, θα πρέπει να ήταν πολύ μικρά τα εμπόδια για να μην τα θυμάμαι!

Πού έγκειται η επιτυχημένη καριέρα ενός καλλιτέχνη; Ποιος ο τελικός κριτής, το κοινό, ο χρόνος, οι κριτικοί τέχνης;

Σαφώς ο κόσμος αλλά και οι μαθητές του, διότι δεν νοείται επιτυχημένος ένας άνθρωπος της διανόησης, του πνεύματος αν δε δημιουργήσει σχολή…ακολούθως και ένας καλλιτέχνης, νομίζω!

Μιχάλης ΧατζηαναστασίουΠοιο αποτελεί το προσωπικό σας όραμα για την τέχνη;

Είναι το πλάνο που έχω σχεδιάσει τα δύο τελευταία χρόνια για το Μουσικό Θεωρητικό Σύστημα της Τζαζ ή Μοντέρνα Αρμονία, ένα είδος που ειδικά στην πόλη μας – εκτός από παρεξηγημένο – είναι και βιασμένο.

Το ταξίδι στη μουσική, αλλά και γενικότερα στην τέχνη είναι αέναον;

Βεβαίως και όχι μόνον στη τέχνη, αλλά και στη γνώση!

Τι σημαίνει το χειροκρότημα του κοινού για έναν καλλιτέχνη;

To χειροκρότημα αποτελεί την επιβεβαίωση ότι κατάλαβαν τι τους είπες ως καλλιτέχνης!

Οι περίοδοι κρίσης, κατά αντίφαση, αποτελούν γόνιμο έδαφος για δημιουργία! Συμφωνείτε επ΄ αυτού;

Συμφωνώ ότι γίνονται μεγάλα πράγματα, αλλά σπέρνονται μεγάλοι καρποί σε μη εύφορο έδαφος.

Η τέχνη είναι κατ΄ επέκτασιν ιδέα;

Η τέχνη είναι ζωή.

Άλλες καλλιτεχνικές ή μη ανησυχίες υπάρχουν;

Ναι, μου αρέσει η φιλοσοφία, η ψυχολογία, όπως και κάθε επιστήμη που είναι κοντά στον άνθρωπο!

Ποια η στάση ζωής σας;

Όρθιος στα δυο πόδια!

Απραγματοποίητα όνειρα υπάρχουν στη ζωή σας;

Ας πούμε, λοιπόν ότι ζούμε για το απραγματοποίητο!

Ποια η πηγή έμπνευσης και δημιουργίας για εσάς ως καλλιτέχνη;

H ίδια η ζωή!

Μιχάλης ΧατζηαναστασίουΟ Έρωτας, τι ρόλο έχει παίξει στη ζωή σας;

To βασικότερο, πιστεύω, διότι ο έρωτας σου αποπνέει δύναμη για να αντιμετωπίσεις διάφορες καταστάσεις.

Τι είναι Έρωτας, λοιπόν;

Έρωτας είναι τα πάντα! Είναι η ίδια η ζωή! Δεν υπάρχει κανένα φυσικό φαινόμενο που δεν στηρίζεται στην έλξη!

Πώς αντιλαμβάνεστε την ειδοποιό διαφορά μεταξύ καλλιτέχνη και απλού ανθρώπου;

Δεν πιστεύω ότι ένας καλλιτέχνης έχει περισσότερες ευαισθησίες ,απλώς ίσως ο καλλιτέχνης μπορεί να δει τα πράγματα και από μιαν άλλη ματιά ή να δει ακόμη ένα χρώμα ή να ακούσει έναν ακόμη ήχο!

Δηλώνετε ικανοποιημένος με την καριέρα σας μέχρι τώρα;

Πιστεύω ότι βρίσκομαι επάνω στο δρόμο που χάραξα!

Υπάρχει, πιστεύετε άρρηκτη σχέση μεταξύ τέχνης και επιστήμης;

Ασφαλώς! Για εμένα προσωπικά η σχέση τέχνης -επιστήμης είναι η εξής: η επιστήμη ανακαλύπτει αυτά που η τέχνη της κρύβει.

Μάλιστα! Αν γυρίζατε το χρόνο πίσω θα θέλατε να διορθώσετε ορισμένα λάθη;

Σαφώς! Με βεβαιότητα έχω να πω ότι έκανα τα καλύτερα λάθη!

Για τα οποία, όμως μετανιώνετε;

Όχι, ποτέ!

Τα λάθη μας είμαστε εμείς;

Έτσι, ακριβώς!

Τι περιλαμβάνει το άμεσα μελλοντικό καλλιτεχνικό σας πρόγραμμα;

Έχω προγραμματίσει 3 συναυλίες (όπου θα διευθύνω) το πρώτο στις 30 Ιουνίου στο Θερινό Θέατρο Αυλαία στη Δ.Ε.Θ., η 2η στις 5 Σεπτεμβρίου στο Βασιλικό Θέατρο και η 3η στις 7 Σεπτεμβρίου στο Κυβερνείο.

Σας εύχομαι καλή επιτυχία! Ποια μουσική σχολή σας έχει επηρεάσει στην τέχνη σας; Ποιά η αγαπημένη σας μουσική περίοδος;

O Ρομαντισμός και οι Εθνικές μας Σχολές είναι η αγαπημένη μου μουσική περίοδος και κατά συνέπειαν αυτή με επηρέασε περισσότερο από τις υπόλοιπες με ιδιαίτερη επιρροή αυτή της Ισπανικής Σχολής, αλλά και της Ομάδας της Ρωσίας.

Σύμφωνα με πολλούς διανύουμε μια περίοδο πνευματικής πενίας εν ελλείψει δημιουργών! Σας βρίσκει σύμφωνο εσάς αυτό; Δώστε μας το προσωπικό σας σχόλιο!

Η πνευματική πενία είναι σύμπτωμα παγκόσμιο και διαχρονικό, όσον αφορά τις κοινωνίες εν γένει. Στο βαθμό που αυτή εγγίζει τη διανόηση και την τέχνη, η Πενία είναι στρατεύσιμη και εξυπηρετεί σκοπούς και στόχους, όταν αυτή ακμάζει! Και βεβαίως θα συμφωνήσω ότι διανύουμε δρόμους “φτωχικούς” και “ανέραστους”.

Ποιο αποτελεί το προσωπικό σας μότο;

“Πίστευε ή μη ερεύνα”

Εν κατακλείδι, τι εύχεστε για τον ελληνικό λαό που βιώνει αυτή την επαχθή περίοδο κρίσης στο έπακρον;

Να μην πέσει στα τέσσερα!

Σας ευχαριστούμε θερμότατα, κύριε Χατζηαναστασίου, για την άκρως απολαυστική, όπως και ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχωρήσατε και να σας ευχηθούμε Καλή Επιτυχία στη Φετινή Θερινή Ακαδημία Πολιτισμού και σ’ εσάς προσωπικά καλό δρόμο στα όνειρά σας! Καλό και ευοίωνο καλοκαίρι!

Και σ΄ εσάς επίσης, κυρία Μαρά! Σας ευχαριστώ κι εγώ!

Βιογραφικό Σημείωμα Μιχάλη Χατζηαναστασίου

Σπουδές

Πτυχιούχος Αρμονίας και ενορχήστρωσης – Ουρανογνωσίας. Διπλωματούχος σολίστ κιθάρας του Εθνικού ωδείου Αθηνών, με βαθμό: Άριστα παμψηφεί, έπαινο και ειδική διάκριση Α’ Βραβείο ερμηνείας. Απόφοιτος μεταπτυχιακών κιθάρας και μουσικολογίας, από την Ανώτερη Μουσική Ακαδημία (Oscar Espla) του Alicante, Spain.

Βραβεία – Διακρίσεις

1989
Α’ Βραβείο και χρυσό μετάλλιο Ερμηνείας στον Πανελλήνιο διαγωνισμό κιθάρας της Χ.Ο.Ν. Αθηνών.

1991
Β’ Βραβείο και έπαινος ερμηνείας στον παγκόσμιο διαγωνισμό κιθάρας της Valencia της Ισπανίας.

1992
Α’ Βραβείο, έπαινος και ειδική διάκριση ερμηνείας στο διπλωματικό του πρόγραμμα, Εθνικό Ωδείο Αθηνών.

Συνθετικές Δραστηριότητες

Έχει συνθέσει μουσική για τηλεόραση (ΕΡΑ, ΝΕΤ και ΕΤ3) κινηματογράφο και το θέατρο και έχει συνεργαστεί με επώνυμους σκηνοθέτες και θιάσους όπως: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Θέατρο Τέχνης (Κάρολος Κουν), ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών, Ελεύθερο Θέατρο Θεσσαλονίκης και άλλα.

Έχει αναλάβει τη μουσική σύνθεση συμφωνικών έργων κατά παραγγελία του ΥΠ.ΠΟ. Από το 1998 ο μουσικός εκδοτικός οίκος Μαυρομουστάκης, ανέλαβε την αποκλειστική έκδοση των έργων, βιβλίων και συγγραμμάτων του (μέθοδοι εκμάθησης κιθάρας και άλλα).

Έργα του έχουν παιχτεί κατά το παρελθόν από την Κ.Ο.Α., Φ.Ο.Θ. και άλλα ορχηστρικά μουσικά σύνολα σε Ελλάδα, Ισπανία και Γαλλία.

Έχει 4 δισκογραφικές δουλειές στο ενεργητικό του με έργα για κιθάρα και ορχήστρα, σε έργα δικά του και άλλων συνθετών.
Επαγγελματικές Δραστηριότητες

Από το 2003 έως και σήμερα, έχει διατελέσει καλλιτεχνικός Διευθυντής και μαέστρος στα παρακάτω:

  • Φεστιβάλ Ελληνικού Σύγχρονου Τραγουδιού Θεσσαλονίκης (2004-2009)
  • Jazz Φεστιβάλ Αθηνών (2007-2008)
  • Δισκογραφικές εταιρείες όπως την D.M.C. και M.P.I. Records και από το 2010 ανέλαβε Διευθυντής παραγωγής της Melon music Αθηνών.
  • Υπεύθυνος Καθηγητής σπουδών του τμήματος performing singers της Ανώτερης ακαδημίας Δραματικής Τέχνης Α. Βουτσινά Θεσσαλονίκης ( 2009-2010)
  • Υπεύθυνος Καθηγητής κιθάρας στα ωδεία: Μ.Ω.Θ.,Σ.Ω.Θ., Β.Ω.Θ. (1998-2007)
  • Διευθυντής Μουσικών Σπουδών της Α’ Θερινής Ακαδημίας Πολιτισμού Θεσσαλονίκης (19 – 31 Αυγούστου 2013)
  • Από το 2009 ως και σήμερα διατελεί Υπεύθυνος Καθηγητής σπουδών τμημάτων κιθάρας του Ω.Β.Ε. και της Πρότυπης Ακαδημίας Jazz & Modern music Θεσσαλονίκης. Είναι μέλος του Ελληνικού Συλλόγου Μουσικοσυνθετών και από το 2011 το βιογραφικό του εντάθηκε στο Λεξικό της Νεώτερης Ελληνικής Μουσικής Ιστορίας του Μουσικολόγου καθηγητή και ερευνητή Τ. Καλογερόπουλου.
  • Τέλος, από το 1987 ως και σήμερα, δίνει ρεσιτάλ και κονσέρτα σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς και διαλέξεις και σεμινάρια στα μεγαλύτερα μουσικά ιδρύματα της χώρας μας. Κατέχει επίσης την Θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Ορχήστρας – Μαέστρου της Συμφωνικής Jazz Ορχήστρας Βορείου Ελλάδος και από τον Φεβρουάριο του 2014 διατελεί Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Πολιτείας Πολιτισμού και της Ακαδημίας Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.

Κριτικές

“Ο Μιχάλης Χατζηαναστασίου με το έργο του, τιμάει τόσο τον χώρο του όσο και την χώρα του.”
(ΟΡΑΜΑ – Καλλιτεχνική εφημερίδα Θεσσαλονίκης)

“Το παιδί αυτό είχε την τύχη να γεννηθεί μουσικός.”
(Μίμης Πλέσσας)

“Μέχρι στιγμής είχαμε τους Giuliani, Sor, Mozart, Paganini, από σήμερα έχουμε και τον Μιχάλη Χατζηαναστασίου.”
(Carlos Bonell – Soloist, Καθηγητής κιθάρας της Βασιλικής Ακαδημίας του Λονδίνου).