Ο Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος, είναι ένας από τους πιο έμπειρους κωμικούς της χώρας, αφού ξεκίνησε να κάνει stand up comedy το 1991 στη Θεσσαλονίκη. Από τότε έχει δώσει χιλιάδες παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα, είτε με τα σόλο του, είτε διοργανώνοντας παραστάσεις, στις οποίες πήραν μέρος σχεδόν όλοι οι νεώτεροι γνωστοί κωμικοί, ενώ από το 1997 μέχρι το 2004 ήταν από τα βασικά μέλη και παρουσιαστής στο comedy club της Λουκίας Ρικάκη και συνεχίζει ακάθεκτος προς το 6ο του σόλο…
Τίτλος της καινούργιας stand up comedy παράστασης του Κωνσταντίνου Ραβνιωτόπουλου, το 6ο του πλέον solo special, εμπνευσμένο φυσικά από την Παλαιά Διαθήκη, που μόνο ένας τόσο έμπειρος κωμικός θα τολμούσε να παρουσιάσει! Άλλωστε πρόκειται για το πιο σατιρικό και έξυπνο show του. Έτσι λέει ο ίδιος!
Ο Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος μίλησε στο Thessaloniki City Guide για την παράσταση και όχι μόνο...
Παλιάααα… Διαθήκη! Νέα Stand up comedy. Πείτε μας δυο λόγια για την 6η παράσταση.
Για το 6ο solo μου, ας μου επιτρέψετε αυτή τη διατύπωση! Είναι η πιο σατιρική μου παράσταση, η μοναδική που είναι και αντιπολεμική, τόσο κατά της πατριαρχίας και των στρεβλών προτύπων της, γεμάτη με αναφορές στο σήμερα, ωστόσο όμως παραμένει κωμωδία! Πραγματικά ελπίζω να τα έχω καταφέρει σε όλα αυτά!
Ποιες ήταν οι κύριες πηγές έμπνευσής σας για την παράσταση "Παλιά Διαθήκη";
Πάρα πολλές Αμερικάνικες ταινίες, όπου άνθρωποι κυρίως έγχρωμοι ή στο περιθώριο της κοινωνίας, έχουν στο προσκέφαλό τους τη Βίβλο. Ταυτόχρονα όμως, τις περισσότερες φορές είναι και αγράμματοι. Μήπως αυτό τους οδηγεί σε μια τυφλή πίστη, σε γεγονότα που δε μπορούν να ερμηνεύσουν; Και μήπως στην προσπάθειά τους να βρούνε βοήθεια, ένα αποκούμπι όπως λέμε, στρέφονται προς έναν μεγαλοδύναμο, όσο και τιμωρό Θεό; Και μη μπερδεύεστε, ο θεός είναι μεγαλοδύναμος, τιμωρός όμως, όπως εμφανίζεται σε πολλά σημεία της Παλιάς διαθήκης, γιατί να είναι;
Πώς πιστεύετε ότι η "Παλιά Διαθήκη" σχετίζεται με τη σύγχρονη κοινωνία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα;
Ως κείμενο δεν σχετίζεται. Ως έννοια μας έχει αφήσει τα προβλήματα της πατριαρχίας, της έλλειψης σεβασμού προς τη γυναίκα και της τυφλής υποταγής στο εκάστοτε «πεφωτισμένο» ιερατείο!
Αυτή την περίοδο έχει κυριαρχήσει το θέμα με την παράσταση «Πες το Ψέματα», η οποία ακυρώθηκε λόγω των αντιδράσεων που προκάλεσε η απουσία γυναικών κωμικών ανάμεσα στους 17 άντρες κωμικούς. Ποια είναι η γνώμη σας πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα;
Ωχ! Και λέω ωχ γιατί στη παρούσα φάση ας πούμε ότι υπάρχει μια γραμμή ύφεσης… Συντάσσομαι με τις γυναίκες συναδέλφους. Κατά της πατριαρχίας μιλάει η παράστασή μου. Και φυσικά δεν το κάνω για αυτόν τον λόγο. Ευτυχώς που πριν από αυτό το γεγονός, είχα αποφασίσει τις δυο από τις τρεις παραστάσεις μου να τις ανοίξουν οι Άννα Γκαβουνάτσιου και η Χριστίνα Μπάκου, πολύ νέες και σε σκηνική εμπειρία, τις οποίες βεβαίως εμπιστεύομαι και έχω ξεχωρίσει. Και φυσικά υπάρχουν πολλές ακόμα γυναίκες συνάδελφοι. Την τρίτη παράσταση ανοίγει ο Αντρέας Πρίντεζης. Εάν εγώ που επίσης θεωρούμαι από κάποιους «παλιός» μπορώ και το κάνω, δε βλέπω καν το λόγο πως αυτό διέφυγε από τους διοργανωτές. Για μένα το ζήτημα δεν είναι μόνο έμφυλο, αλλά και επαγγελματικό – συντεχνιακό. Αποκλείουμε συναδέλφους - άντρες και γυναίκες - και βάζουμε celebrities!
Πόσο σημαντική είναι η αλληλεπίδραση με το κοινό σε μια stand up comedy;
Πολύ σημαντική! Δεν υπάρχει χωρίς αυτή! Νομίζω ότι σε αυτή τη παράσταση θα το επιτύχω και μόνο επειδή έχω ανάγει την παράσταση στο σήμερα. Κάτι σαν μια μυστική συμφωνία μεταξύ εμού και του κοινού, ότι αυτό που βλέπουν είναι δήθεν… Παλιάααα…Διαθήκη!
Σε μια stand up comedy παράσταση υπάρχουν όρια; Υπάρχουν θέματα που δεν είναι τόσο αποδεκτά ή πιο αμφιλεγόμενα;
Εμένα ρωτάτε; Εγώ ως ένας από τους παλαιότερους κωμικούς της χώρας θα το τολμήσω! Αλλά αυτό είναι κάτι που ξεκαθαρίζω από την έναρξη της παράστασης!
Η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του φετινού προγράμματος εκδηλώσεων των Δημητρίων, προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους καλλιτέχνες, καλλιτεχνικά σχήματα και φορείς να υποβάλουν τις προτάσεις τους.
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025 στα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης, η επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας τη Διδασκαλία και τη Μάθηση», προσελκύοντας πλήθος εκπαιδευτικών, στελεχών της εκπαίδευσης και φοιτητών από όλη την Ελλάδα.
Η κυρία Δώρα Κωνσταντινίδου, διευθύντρια του Αρσάκειου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, μίλησε στο Thessaloniki City Guide για την ημερίδα αλλά και για τα οφέλη και τις επιπτώσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση.
Εν όψει του 4ου “Διεθνούς Meeting «Vaggelis Kourkoutidis Memorial» – Indoor Jumping Festival” ο Επικεφαλής – Meeting Organizer της διοργάνωσης και Ομοσπονδιακός Προπονητής του ΣΕΓΑΣ, κ. Νίκος Βαρσάμης μας παραχώρησε μία άκρως ενδιαφέρουσα και ενημερωτική Συνέντευξη στο Thessaloniki City Guide.
Ο Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος, είναι ένας από τους πιο έμπειρους κωμικούς της χώρας, αφού ξεκίνησε να κάνει stand up comedy το 1991 στη Θεσσαλονίκη. Από τότε έχει δώσει χιλιάδες παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα, είτε με τα σόλο του, είτε διοργανώνοντας παραστάσεις, στις οποίες πήραν μέρος σχεδόν όλοι οι νεώτεροι γνωστοί κωμικοί, ενώ από το 1997 μέχρι το 2004 ήταν από τα βασικά μέλη και παρουσιαστής στο comedy club της Λουκίας Ρικάκη και συνεχίζει ακάθεκτος προς το 6ο του σόλο…
Τίτλος της καινούργιας stand up comedy παράστασης του Κωνσταντίνου Ραβνιωτόπουλου, το 6ο του πλέον solo special, εμπνευσμένο φυσικά από την Παλαιά Διαθήκη, που μόνο ένας τόσο έμπειρος κωμικός θα τολμούσε να παρουσιάσει! Άλλωστε πρόκειται για το πιο σατιρικό και έξυπνο show του. Έτσι λέει ο ίδιος!
Ο Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος μίλησε στο Thessaloniki City Guide για την παράσταση και όχι μόνο...
Παλιάααα… Διαθήκη! Νέα Stand up comedy. Πείτε μας δυο λόγια για την 6η παράσταση.
Για το 6ο solo μου, ας μου επιτρέψετε αυτή τη διατύπωση! Είναι η πιο σατιρική μου παράσταση, η μοναδική που είναι και αντιπολεμική, τόσο κατά της πατριαρχίας και των στρεβλών προτύπων της, γεμάτη με αναφορές στο σήμερα, ωστόσο όμως παραμένει κωμωδία! Πραγματικά ελπίζω να τα έχω καταφέρει σε όλα αυτά!
Ποιες ήταν οι κύριες πηγές έμπνευσής σας για την παράσταση "Παλιά Διαθήκη";
Πάρα πολλές Αμερικάνικες ταινίες, όπου άνθρωποι κυρίως έγχρωμοι ή στο περιθώριο της κοινωνίας, έχουν στο προσκέφαλό τους τη Βίβλο. Ταυτόχρονα όμως, τις περισσότερες φορές είναι και αγράμματοι. Μήπως αυτό τους οδηγεί σε μια τυφλή πίστη, σε γεγονότα που δε μπορούν να ερμηνεύσουν; Και μήπως στην προσπάθειά τους να βρούνε βοήθεια, ένα αποκούμπι όπως λέμε, στρέφονται προς έναν μεγαλοδύναμο, όσο και τιμωρό Θεό; Και μη μπερδεύεστε, ο θεός είναι μεγαλοδύναμος, τιμωρός όμως, όπως εμφανίζεται σε πολλά σημεία της Παλιάς διαθήκης, γιατί να είναι;
Πώς πιστεύετε ότι η "Παλιά Διαθήκη" σχετίζεται με τη σύγχρονη κοινωνία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα;
Ως κείμενο δεν σχετίζεται. Ως έννοια μας έχει αφήσει τα προβλήματα της πατριαρχίας, της έλλειψης σεβασμού προς τη γυναίκα και της τυφλής υποταγής στο εκάστοτε «πεφωτισμένο» ιερατείο!
Αυτή την περίοδο έχει κυριαρχήσει το θέμα με την παράσταση «Πες το Ψέματα», η οποία ακυρώθηκε λόγω των αντιδράσεων που προκάλεσε η απουσία γυναικών κωμικών ανάμεσα στους 17 άντρες κωμικούς. Ποια είναι η γνώμη σας πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα;
Ωχ! Και λέω ωχ γιατί στη παρούσα φάση ας πούμε ότι υπάρχει μια γραμμή ύφεσης… Συντάσσομαι με τις γυναίκες συναδέλφους. Κατά της πατριαρχίας μιλάει η παράστασή μου. Και φυσικά δεν το κάνω για αυτόν τον λόγο. Ευτυχώς που πριν από αυτό το γεγονός, είχα αποφασίσει τις δυο από τις τρεις παραστάσεις μου να τις ανοίξουν οι Άννα Γκαβουνάτσιου και η Χριστίνα Μπάκου, πολύ νέες και σε σκηνική εμπειρία, τις οποίες βεβαίως εμπιστεύομαι και έχω ξεχωρίσει. Και φυσικά υπάρχουν πολλές ακόμα γυναίκες συνάδελφοι. Την τρίτη παράσταση ανοίγει ο Αντρέας Πρίντεζης. Εάν εγώ που επίσης θεωρούμαι από κάποιους «παλιός» μπορώ και το κάνω, δε βλέπω καν το λόγο πως αυτό διέφυγε από τους διοργανωτές. Για μένα το ζήτημα δεν είναι μόνο έμφυλο, αλλά και επαγγελματικό – συντεχνιακό. Αποκλείουμε συναδέλφους - άντρες και γυναίκες - και βάζουμε celebrities!
Πόσο σημαντική είναι η αλληλεπίδραση με το κοινό σε μια stand up comedy;
Πολύ σημαντική! Δεν υπάρχει χωρίς αυτή! Νομίζω ότι σε αυτή τη παράσταση θα το επιτύχω και μόνο επειδή έχω ανάγει την παράσταση στο σήμερα. Κάτι σαν μια μυστική συμφωνία μεταξύ εμού και του κοινού, ότι αυτό που βλέπουν είναι δήθεν… Παλιάααα…Διαθήκη!
Σε μια stand up comedy παράσταση υπάρχουν όρια; Υπάρχουν θέματα που δεν είναι τόσο αποδεκτά ή πιο αμφιλεγόμενα;
Εμένα ρωτάτε; Εγώ ως ένας από τους παλαιότερους κωμικούς της χώρας θα το τολμήσω! Αλλά αυτό είναι κάτι που ξεκαθαρίζω από την έναρξη της παράστασης!