“Όλα έχουν πληγεί και πρωτίστως η αξιοπρέπειά μας”
Ένας εκ των πλέον χαρισματικών σύγχρονων σκηνοθετών του ελληνικού θεάτρου με αξιόλογη διαδρομή στην τέχνη που διανθίζεται με πλήθος προσεγμένων και επιλεκτικών συνεργασιών από το ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο, ο Γιώργος Κιουρτσίδης αποτελεί μια σταθερή αξία στο χώρο, έναν σκηνοθέτη με όραμα, ιδεολογία, φιλοσοφία ζωής!
Ο καταξιωμένος Θεσσαλονικιός σκηνοθέτης με θεατρικές σπουδές βαρύνουσας σημασίας στο ενεργητικό του, διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κέντρου Πολιτιστικού Οργανισμού της Νέας Υόρκης και του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Νεαπόλεως, καθώς επίσης αποτέλεσε και ιδρυτικό μέλος του θεατρικού οργανισμού Acta Est και διακρίθηκε (τιμήθηκε) για την αμέριστη προσφορά του στο χώρο της τέχνης και του πολιτισμού.
Το Godspell αποτελεί τη δέκατη – κατά σειρά – επιτυχή συνεργασία του με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος με την οποία πειραματίζεται σ΄ ένα νέο γι’ αυτόν είδος τέχνης – πλέον απαιτητικό – αποδεικνύοντας το εύρος των σκηνοθετικών του δεξιοτήτων και της ευρηματικής του αντίληψης.
Γιώργος Κιουρτσίδης: Μια σταθερή αξία στο ελληνικό θέατρο.
Κύριε Κιουρτσίδη, με αφορμή τις παραστάσεις του επιτυχημένου μιούζικαλ “Godspell” από το Κ.Θ.Β.Ε., στο οποίο υπογράφετε σκηνοθετικά, θα θέλαμε να μας δώσετε το στίγμα της, καθώς την ταυτότητά της!
Ένα νεανικό μιούζικαλ που σφύζει από ενέργεια, ζωή αλλά και μηνύματα αλληλοσεβασμού και αγάπης.
Ποια κοινωνικά ή άλλα θέματα θίγονται στο έργο και με ποιο τρόπο αποδίδονται;
Θέματα όπως η αίσθηση του δικαίου, ο ρατσισμός, η συγχώρεση και η μακροθυμία, τα οποία πηγάζουν από τις παραβολές του ευαγγελιστή Ματθαίου, αποδίδονται με πολύ χιούμορ και συσχετίζονται με την καθημερινότητα μας.
Ποια η δική σας σκηνοθετική προσέγγιση – ματιά στο έργο και σε ποιες επεμβάσεις προχωρήσατε δεδομένου ότι η παράσταση προορίζεται για συναυλιακό χώρο;
Εστιάσαμε στην απόδοση του μιούζικαλ με ένα σύγχρονο τρόπο τόσο στα κείμενα όσο και στην μουσική, προσβλέποντας στην κοινωνική διάσταση και όχι στην θρησκευτική.
Ποιες δυσκολίες ενείχε η σκηνοθετική σας προσαρμογή, καθώς και ποιο το σκηνοθετικό σας εύρημα στην παράσταση;
Οι δυσκολίες ήταν σε επίπεδο προσαρμογής του κειμένου καθώς το αρχικό κείμενο είχε μια γραμμική αναφορά στα πάθη του Χριστού.
Ποια η ιδιαιτερότητα της σκηνοθετικής σας σύλληψης σ’ ένα μιούζικαλ;
Ένα μιούζικαλ εστιάζει σε τρία επίπεδα δράσης, στην μουσική στις χορογραφίες και στο κείμενο, ο στόχος είναι να υπάρχει μια αρμονία και στα τρία επίπεδα, πράγμα που είναι εντελώς διαφορετικό από ένα θεατρικό έργο.
Πού έγκειται, πιστεύετε, η διαχρονικότητα και η επικαιρότητα του έργου;
Στην αγάπη που πρέπει να έχουμε μεταξύ μας, στον αυτοσεβασμό και στις αξίες.
Ποιο, κατά τη γνώμη σας, είναι το δέλεαρ της συγκεκριμένης παράστασης;
Η φοβερή μουσική του Σβαρτς και ο θίασος του ΚΘΒΕ.
Ποιο είναι, όμως, το προσωπικό σας ζητούμενο ως σκηνοθέτη όσον αφορά την παράσταση;
Η επικοινωνία και η αμφότερη σχέση του έργου με το κοινό.
Γιώργος Κιουρτσίδης, Εύα Μαρά
Πώς αισθάνεστε που είστε ο σκηνοθέτης της πρώτης παράστασης που εγκαινιάζει το φετινό θεσμό των Γιορτών Ανοιχτού Θεάτρου;
Ο θεσμός των Γιορτών Ανοιχτού Θεάτρου είναι ένας θεσμός που πρέπει με κάθε τρόπο να βοηθηθεί και ενδυναμωθεί, εξού και η πρώτη συμμετοχή του ΚΘΒΕ.
Θεωρείτε ότι και η τέχνη και δη το θέατρο έχει πληγεί από την καθεστηκυία οικονομική κρίση;
Όλα έχουν πληγεί και πρωτίστως η αξιοπρέπεια μας.
Πώς αξιολογείται ως καταξιωμένος σκηνοθέτης την πορεία του ελληνικού θεάτρου σήμερα; Υπάρχουν νέες δυνάμεις που μπορούν να προσδιορίσουν το μέλλον του;
Το θέατρο και η πορεία του μπορώ να πω ότι είναι σε μια ανοδική πορεία, τουλάχιστον όσον αφορά τις νέες δυνάμεις.
Ποια, εκτιμάτε, ότι είναι η αποστολή της τέχνης σε δυσοίωνους καιρούς, όπως αυτόν που διανύουμε τελευταίως;
Εγώ πιστεύω πως η τέχνη μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο, είναι το μόνο εργαλείο που έχουμε σαν ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
Μπορεί η Τέχνη να σώσει τον κόσμο ή έστω να τον κάνει καλύτερο;
Σε δύσκολους καιρούς τουλάχιστον ιστορικά η Τέχνη άκμασε και προσέφερε στην κοινωνία.
Κατ΄ αντίφαση, πολλοί ισχυρίζονται ότι η κρίση μπορεί να αποτελέσει γόνιμη περίοδο για έμπνευση και δημιουργία! Σας βρίσκει σύμφωνο η θεωρεία αυτή;
Πιστεύω πως μέσα από την ιστορία σε παρατεταμένες περιόδους κρίσεων βρίσκει γόνιμο έδαφος η καλλιτεχνική δημιουργία καθώς έρχεται σε αντιπαράθεση με το κατεστημένο, το οποίο με την σειρά του δεν μπορεί να τροφοδοτήσει τα καλλιτεχνικά δρώμενα – λόγω κρίσης – και έτσι “ξεφεύγουν” νέες ιδέες, τάσεις και καλλιτεχνικά ρεύματα που με τη σειρά τους εμπνέουν και δημιουργούν.
Το επόμενο καλλιτεχνικό σας βήμα, ποιο είναι;
Καλοκαίρι διακοπές!
Eν κατακλείδι, δώστε μας το προσωπικό σας μότο – φιλοσοφία για τη ζωή!
Εδώ χρειαζόμαστε πολύ κουβέντα διότι κάθε μέρα που περνά η φιλοσοφία για την ζωή αλλάζει… τα πάντα ρει!
Εν όψει του 4ου “Διεθνούς Meeting «Vaggelis Kourkoutidis Memorial» – Indoor Jumping Festival” ο Επικεφαλής – Meeting Organizer της διοργάνωσης και Ομοσπονδιακός Προπονητής του ΣΕΓΑΣ, κ. Νίκος Βαρσάμης μας παραχώρησε μία άκρως ενδιαφέρουσα και ενημερωτική Συνέντευξη στο Thessaloniki City Guide.
Ο σκωπτικός και πολυπράγμων Πέρης Μιχαηλίδης (Σκηνοθέτης – Ηθοποιός) με βλέμμα άκρως διερευνητικό και πρωτοποριακό μας εκπλήσσει με τη νέα του σκηνοθετική απόπειρα υπό τη σκέπη του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Ο πολυγραφότατος, πολυτάλαντος και πολυσχιδής δημιουργός των μεγάλων επιτυχημένων ιστορικών ταινιών και μετρ της θεατρικής Κωμωδίας επιστρέφει δυναμικά και μας εκπλήσσει – εκ νέου – ευχάριστα με τη νέα του ρομαντική κομεντί “Απόψε σε θέλω πάλι” παντρεύοντας δεξιοτεχνικά τα στοιχεία της Κωμωδίας με τους έντονους προβληματισμούς του ανθρώπου για την ίδια τη ζωή.
Η ηλεκτρική σόμπα χαλαζία αποτελεί τα τελευταία χρόνια μια κλασική επιλογή θέρμανσης για κάθε σπίτι. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κύριο μέσο θέρμανσης ή και ως συμπληρωματικό παράλληλα με άλλες συσκευές.
Η χαρισματική, διακεκριμένη Μezzo Soprano Σταματία Μολλούδη (λυρική τραγουδίστρια – Vocal coach και ιδιοκτήτρια της Vocal portal) μας προσκαλεί εκ νέου σε μια άκρως ξεχωριστή και πρωτότυπη Μουσική παράσταση στο πνεύμα των Εορτών στο Βασιλικό Θέατρο.