Ένα από τα πιο σπαρακτικά έργα του παγκόσμιου θεάτρου σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια, παρουσιάστηκε στο αμφιθέατρο Ν. Μουδανιών.
Ακολουθώντας το πρότυπο των τριών υποκριτών της αρχαίας τραγωδίας, όλα τα πρόσωπα του δράματος παίχτηκαν από τρεις ηθοποιούς: την Αθηνά Μαξίμου, τον Αιμίλιο Χειλάκη, και τον Αναστάση Ροϊλό.
Η Γιώτα Νέγκα και η Μυρτώ Αλικάκη ανέλαβαν τον ρόλο των κορυφαίων του Χορού που αποτελούταν από τους: Πετρίνα Γιαννάκου, Μάιρα Γραβάνη, Αλεξάνδρα Δρανδάκη, Γιώργος Ζυγούρης, Ελευθερία Κοντογεώργη, Εριέττα Μανούρη, Βασίλης Μπούτσικος, Γιώργος Νούσης, Δάφνη Σταθάτου.
Το εμβληματικότερο ίσως έργο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας παρουσιάστηκε σε καινούρια μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και με πρωτότυπη ζωντανή μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού.
Η Μήδεια είναι ένα έργο για το παράφορο ερωτικό πάθος, την προδοσία και την εκδίκηση. Ο έρωτας ανατρέπει την κοινή λογική, μεταμορφώνει, πολιορκεί απόλυτα τους ανθρώπους και η ερωτική προδοσία και ο πληγωμένος εγωισμός μετατρέπονται σε αβυσσαλέο μίσος και γίνονται η πυξίδα που κατευθύνει τη μοίρα όλων. Η Μήδεια – που για χάρη του Ιάσονα πρόδωσε την οικογένειά της, έκλεψε το Χρυσόμαλλο Δέρας και εγκατέλειψε την πατρίδα της – βρίσκεται απομονωμένη στην Κόρινθο ανάμεσα σε ανθρώπους που την θεωρούν ξένη, βάρβαρη. Όταν ο Ιάσονας της ανακοινώνει ότι θα παντρευτεί την Γλαύκη, την κόρη του βασιλιά της Κορίνθου Κρέοντα, η Μήδεια από μια πληγωμένη και περιφρονημένη γυναίκα μεταμορφώνεται σε ένα σκοτεινό και εκδικητικό αγρίμι.
«Μπορεί η γυναίκα να μην αντέχει ν’ ακούει για μάχες και σπαθιά, μα όταν πολιορκηθεί ο έρωτάς της, δεν υπάρχει πιο πολεμόχαρη ψυχή» και έτσι αποφασίζει να εξοντώσει την νεαρή αντίζηλό της στέλνοντας της δηλητηριασμένα δώρα που προκαλούν τον φρικιαστικό θάνατό της. Η προδομένη Μήδεια όμως δεν σταματάει εκεί.
Αποφασίζει να κάνει την πιο αδιανόητη πράξη: να σκοτώσει με τα ίδια της τα χέρια τα δυο παιδιά τους. Η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της όχι απλώς για να εκδικηθεί τον Ιάσονα, αλλά κυρίως για να τα σώσει από τα χέρια των εχθρών της, για να μην τα εξοντώσει η εξουσία. Γι’ αυτό ο Ευριπίδης – και παρά την αποτρόπαια πράξη της – στο τέλος αντί να την τιμωρήσει, την αποθεώνει.
Ο χαρισματικός για την προσφορά του στην προβολή της Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής, Δημήτρης Δελφινόπουλος της “Ορφείας Αρμονίας” μας ταξιδεύει στους “Δρόμους της Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής” στα πλαίσια της έρευνας κα της αναζήτησής της στο χρόνο!
Η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του φετινού προγράμματος εκδηλώσεων των Δημητρίων, προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους καλλιτέχνες, καλλιτεχνικά σχήματα και φορείς να υποβάλουν τις προτάσεις τους.
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025 στα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης, η επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας τη Διδασκαλία και τη Μάθηση», προσελκύοντας πλήθος εκπαιδευτικών, στελεχών της εκπαίδευσης και φοιτητών από όλη την Ελλάδα.
Η κυρία Δώρα Κωνσταντινίδου, διευθύντρια του Αρσάκειου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, μίλησε στο Thessaloniki City Guide για την ημερίδα αλλά και για τα οφέλη και τις επιπτώσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση.