Αποτίμηση Ημερίδας Αρσάκειων Σχολείων Θεσσαλονίκης | «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την Διδασκαλία και την Μάθηση»

Αποτίμηση Ημερίδας Αρσάκειων Σχολείων Θεσσαλονίκης | «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την Διδασκαλία και την Μάθηση»
Κοινοποίηση
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/01/2025

Αποτίμηση Ημερίδας Αρσάκειων Σχολείων Θεσσαλονίκης | «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση - Επαναπροσδιορίζοντας την Διδασκαλία και την Μάθηση»Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025 στα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης, η επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση - Επαναπροσδιορίζοντας τη Διδασκαλία και τη Μάθηση», προσελκύοντας πλήθος εκπαιδευτικών, στελεχών της εκπαίδευσης και φοιτητών από όλη την Ελλάδα. Την ημερίδα διοργάνωσε η Εποπτεία των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, με στόχο τη διασύνδεση της τεχνολογίας με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη.

Η ημερίδα ξεκίνησε με χαιρετισμό από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, κ. Αλέξανδρο Κόπτση. Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας χαιρέτισε την ημερίδα το μέλος του Δ.Σ. και πρώην Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Σωτήριος Γκλαβάς, ο οποίος τόνισε τους στόχους της διοργάνωσης.

Ομιλίες υψηλού επιπέδου

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης, τέσσερις διακεκριμένοι ομιλητές προσέφεραν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις:

  • Η κα Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
  • Ο κ. Άρης Μαυρομμάτης, μαθηματικός και θεωρητικός Τέχνης, του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
  • Ο κ. Γιάννης Αναστασόπουλος, Διευθυντής Εκπαίδευσης της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
  • Η κα Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Microsoft.

Πρακτικές εφαρμογές και καινοτόμες διδασκαλίες

Το δεύτερο μέρος της ημερίδας περιλάμβανε παρουσιάσεις μικροδιδασκαλίων από τους εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, οι οποίοι ανέδειξαν τρόπους ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης στη διδακτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί κα Ειρήνη Λογοθέτη, κα Ευαγγελία Μισιάκα, Med κα Πολυξένη Τριανταφυλλίδου, Med, κα Μανουέλα Μακρή, κ, Ανδρονίκη Σαρηγιάννη, Med, κος Συνόδιος Αβδημιώτης, κα Ναυσικά Πατσιαλά, PhD, Μed ,κος Λεωνίδας Μηνάς, Μed κα Ιωάννα Ασλάνη, ΠΕ06, παρουσίασαν με πρακτικά παραδείγματα πώς μπορεί να επαναπροσδιοριστεί η διδασκαλία με τη βοήθεια των εφαρμογών της ΤΝ, μεταβαίνοντας από το διδακτικό παραδοσιακό μοντέλο της "ερώτησης " σε αυτό της "έρευνας". Οι διδασκαλίες αξιοποιώντας καινοτόμες μεθόδους προώθησαν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τη διαδραστικότητα. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία μέσω διαλόγου με τους εισηγητές και συναδέλφους τους, να διερευνήσουν πώς η διδασκαλία με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να γίνει πιο ελκυστική για τον μαθητή και σχετική με τον σύγχρονο κόσμο και τις μελλοντικές ανάγκες.

Αποτίμηση Ημερίδας Αρσάκειων Σχολείων Θεσσαλονίκης | «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση - Επαναπροσδιορίζοντας την Διδασκαλία και την Μάθηση»Γόνιμος διάλογος και συνεργασία

Τη συζήτηση συντόνισαν οι κ. Μέλλω Κέκια, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, ο κ. Αδάμος Αναστασίου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ06, και ο κ. Άρης Μαυρομμάτης. Το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων παρέμεινε αμείωτο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημερίδας, καθώς πρωτότυπες ιδέες και προτάσεις ενέπνευσαν νέες προσεγγίσεις για την εκπαιδευτική πράξη.

Οργανωτική και εκπαιδευτική επιτυχία

Η ημερίδα, που πραγματοποιήθηκε υπό την εποπτεία της κας Κανέλλας Παππά, Επόπτριας των Αρσακείων Σχολείων, τής κας Σοφίας Σταθοπούλου, Αναπληρώτριας Επόπτριας, της κας Αθηνάς Μακροπόδη, Συντονίστριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και της κας Θεοδώρας Κωνσταντινίδου, Διευθύντριας του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Κατά γενική ομολογία, η διοργάνωση πέτυχε τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε οργανωτικό επίπεδο, προσφέροντας πολύτιμα εφόδια στους συμμετέχοντες. Η ημερίδα έθεσε τις βάσεις για την προώθηση της καινοτομίας και της εξέλιξης στην εκπαίδευση.