Ημερομηνία Δημοσίευσης: 16/06/2025
Βαγγέλης Παπαδόπουλος: “Από την Ωδή στη Ραψωδία του Έρωτα”
“Αν φθάσεις στην Ιθάκη, πεθαίνεις”
Από τη Δημοσιογραφία και την Τέχνη στη Συγγραφή.
Ο διακεκριμένος, πολυπράγμων και πλέον δημοφιλής Βαγγέλης Παπαδόπουλος των 3 σταθερών ερωμένων της ζωής του, (της Δημοσιογραφίας, της Ζωγραφικής και της Λογοτεχνίας) δεν έχει πάψει να μας εκπλήσσει ευχάριστα και να μας ταξιδεύει στη μαγεία του δικού του ταξιδιού στην Ιθάκη.
Από το “Μη φοβάσαι, κουτέ, τόλμησε” έως τον Ύμνο και την πρόσφατη “Ραψωδία του Έρωτα” μας καταδεικνύει την αεικίνητη παρουσία του στα γράμματα που ξεκίνησε δυναμικά το 1968.
Έκτοτε συνεχίζει αέναα να μας καταθέτει τη δική του αλήθεια χωρίς φόβο, αλλά με πολύ πάθος και γοητεία μέσα από τη συγγραφή και τη λογοτεχνία.
Γι’ αυτόν η συγγραφή δεν αποτελεί ένα χόμπι ή μια πνευματική ενασχόληση, αλλά μια πνευματική ανάγκη η καλύτερα τον καλύτερο τρόπο έκφρασης.
Για το συγγραφέα – ποιητή Βαγγέλη Παπαδόπουλο δεν υπάρχει Ιθάκη, αλλά το ταξίδι και το ίδιο το πάθος.
“Αν φθάσεις στην Ιθάκη, απλά πεθαίνεις εξομολογείται και με τη δύναμη που του δίνει ο Θεός Έρωτας συνεχίζει και δημιουργεί.
Η νέα του ποιητική συλλογή “Ραψωδία του Έρωτα”, ουσιαστικά μια ποιητική ελεγεία στον Έρωτα, ο οποίος μεταμορφώνεται σε ποίηση και ανάγεται σε μια μορφή ψυχικής ανάτασης, αποτελεί το σύνολο των συναισθημάτων του συγγραφέα για κάθε γυναίκα που ερωτεύτηκε στη ζωή του.
Ας αφεθούμε, λοιπόν, στη γοητεία αυτού του Ταξιδιού του δημιουργού Βαγγέλη Παπαδοπούλου στην ποίηση του Έρωτα!
Πότε χρονικά και με ποιο έναυσμα – κίνητρο ξεκινά το ταξίδι σας στην Τέχνη της Συγγραφής, ως μία από τις 3 σταθερές ερωμένες της ζωής σας (πέραν της Δημοσιογραφίας και της Ζωγραφικής;
Εμφανίστηκα στα γράμματα το 1968 λίγα χρόνια μετά το Γυμνάσιο με το διήγημα “μη φοβάσαι κουτέ τόλμησε” το οποίο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της Καβάλας “Ημερολόγιο” και κρίθηκε από τον εισαγγελέα της εποχής ως άσεμνο!!! Οδηγήθηκα στο δικαστήριο όπου αθωώθηκα και στον α και στον β βαθμό.
Ποια η γοητεία και το ενδιαφέρον αυτού του μακρόχρονου συγγραφικού σας ταξιδιού στην Ιθάκη σας;
Για μένα δεν υπάρχει Ιθάκη. Υπάρχει το ταξίδι! Ο έρωτας. Αυτό που είπατε και σεις. Η συγγραφή ήταν η ερωμένη μου. Και μοιράστηκα ανάμεσα στη δημοσιογραφία που ήταν η ζωή μου, στη λογοτεχνία και στη ζωγραφική. Βλέπετε ότι ήμουν άπιστος… Δεν ξέρω ποια ερωτεύτηκα περισσότερο και ποια αδίκησα. Τις έδωσα όμως τον εαυτό μου. Ακόμα και τώρα εξακολουθώ να ταξιδεύω και να ερωτεύομαι! Αν φτάσεις στην Ιθάκη, πεθαίνεις… Κι εγώ δεν θέλω να πεθάνω από τόσο …νωρίς!
Ποια εσωτερική – βαθύτερη ανάγκη σας ώθησε στη συγγραφή (Πεζογραφία και Ποίηση) και σε ποιο βαθμό φωτογραφίζετε όψεις της δικής σας ζωής μέσω των βιβλίων – έργων σας;
Ο κάθε άνθρωπος προικίζεται από τη γέννα του με χαρίσματα. Ο καθένας έχει τη δική του δωρεά και τα ξεχωριστά του τάλαντα. Άλλος έχει την τάση προς τη μουσική. Άλλος προς τις επιστήμες. Άλλος προς τον αθλητισμό. Πολλοί μιλούν εύκολα ξένες γλώσσες… Εγώ δεν μπόρεσα να μάθω καμία! Αν και σπούδασα πολλά χρόνια. Δεν γύριζε η γλώσσα μου. Άλλος έχει ευγλωττία! Το θέμα είναι να μπορεί κανείς να αξιοποιεί τα χαρίσματα που έχει και είναι δωρεά Θεού.
Τι σημαίνει για εσάς συγγραφή; Ίσως μια πνευματική ενασχόληση;
Η συγγραφή για μένα δεν είναι χόμπι ούτε μια πνευματική ενασχόληση. Είναι τρόπος έκφρασης. Είναι η ζωή μου. Μια καθαρά πνευματική ανάγκη και λειτουργία της προσωπικότητάς μου, όπως τόσες άλλες που έχει ο κάθε άνθρωπος. Μοιραία μέσα στο έργο μου περνάει και η προσωπική μου ζωή που ενσαρκώνεται από κάποιον ήρωα των έργων μου.
Δεδομένου ότι και οι 2 Ποιητικές Συλλογές σας είναι Ερωτικές, η 1η με τίτλο “Ύμνος στον Έρωτα” και η 2η προσφάτως “Ραψωδία του Έρωτα”, θα μπορούσαμε να πούμε, ότι αυτοπροσδιορίζεσθε ως ερωτικός ποιητής;
Ο Έρωτας υπήρξε θεός. Και ο Έρωτας είναι αυτός που δίνει ζωή και κινεί τα ακίνητα. Εμένα με βοήθησε πολύ να ζήσω και να δημιουργήσω. Αν είμαι ερωτικός ποιητής το κρίνουν οι αναγνώστες μου. Ο δικός μου προσδιορισμός δεν έχει αξία. Το έργο είναι αυτό που δίνει το νόημα.
Με αφορμή το νέο σας βιβλίο “Ραψωδία του Έρωτα”, θα θέλαμε να μας δώσετε το στίγμα του, ποιο το κεντρικό μήνυμα του, καθώς και το δικό σας ζητούμενο ως συγγραφέας του!
Δεν υπάρχει κεντρικό μήνυμα ούτε στίγμα στην ποιητική μου συλλογή “Ραψωδία του Έρωτα”. Είναι η έκφραση των συναισθημάτων μου για κάθε γυναίκα που γνώρισα και ερωτεύτηκα. Ο Έρωτας είναι ένα καράβι που ταξιδεύει μέσα σε γαλήνια νερά και σε φουρτούνες. Ίσως να μην υπάρχει και καπετάνιος. Υπάρχει όμως το πάθος. Υπάρχει η προσωπική σου αλήθεια. Υπάρχει η περιπέτεια.
Αν ο Έρωτας είχε στίγμα τότε θα ήταν πλοίο της γραμμής με ασφαλή πορεία πλεύσης! Συνήθως πέφτει στα βράχια και ναυαγεί… Και αυτή είναι η ομορφιά του, αν την αντέχεις…
Πώς αποτυπώνεται η έννοια του Έρωτα και η δυναμική του μέσα από το βιβλίο σας;
Η έννοια του έρωτα αποτυπώνεται αυθεντικά όταν σου δίνει ζωή, γιατί αλλιώς πεθαίνεις! Και τον αισθάνεσαι όταν έχεις μονίμως ένα κενό στο στομάχι σου! Σε κάνει να ξεχνάς τα πάντα και να αδιαφορείς για όλα. Δεν σ’ ενοχλεί τίποτα! Σε κρατάει ζωντανό και σ΄ ανασταίνει! Δημιουργείς, πολεμάς, αναστατώνεσαι. Ξαναγεννιέσαι!
Η έννοια του Έρωτα και η δυναμική του αποτυπώνεται μέσα στο βιβλίο μου με λέξεις και φράσεις που στάζουν αίμα και χαρμολύπη. Αν δεν πέσεις στα πατώματα δεν κατάλαβες τίποτα…
Ποιο το ερέθισμα που σας οδήγησε στην συγγραφή της Ποιητικής σας Συλλογής “Ραψωδίας του Έρωτα”; Πώς θα το χαρακτηρίζατε ο ίδιος ως δημιουργός του βιβλίου;
Τα ερεθίσματα για τα ποιήματα της συλλογής ήταν οι γυναίκες που γνώρισα και αγάπησα. Ή τις φαντάστηκα…
Ποια ερωτήματα εγείρονται μέσα από τη “Ραψωδία του Έρωτα” στον αναγνώστη;
Θα σου απαντήσω με μια φράση που μου έγραψε ανάμεσα στα άλλα μια πολλή γνωστή και όμορφη ηθοποιός, με ιστορία: “κάποια αποσπάσματα με συγκίνησαν βαθιά. Με έφεραν σε άμεση επαφή με τον εσωτερικό μου εαυτό” – έγραψε! Επομένως ο κάθε αναγνώστης και παραλήπτης των ποιημάτων μου τα προσεγγίζει με τα δικά του βιώματα και τα δικά του συναισθήματα… Τα ερωτήματα ενδεχομένως να παραπέμπουν στον Σαίξπηρ: Να ερωτευτείς και να ζήσεις, ή όχι;
Τελικά, σε ποια πράγματα δεν πρέπει να ενδίδουμε;
Δεν υπάρχει όριο. Τα πάντα δοκιμάζετε, το καλό κρατείτε! Υποκύπτοντας στον πειρασμό τον ξεπερνάς. Άλλωστε η αγάπη εξαγνίζει την αμαρτία. Και όπου επλεόνασε η αμαρτία, περίσσεψε η Χάρη!
Πού εκτείνονται οι λογοτεχνικές – πνευματικές σας ανησυχίες; Ίσως μέχρι το θεατρικό σας “Ταξίδι χωρίς Αποσκευές”;
Το θεατρικό μου έργο “ταξίδι χωρίς αποσκευές” είναι το προσεχές όνειρό μου και ελπίζω σύντομα να το ανεβάσω.
Εν κατακλείδι, ποια αποτελεί τη φιλοσοφία ζωής σας, δάσκαλε της Ερευνητικής Δημοσιογραφίας, της Λογοτεχνίας και της Ζωγραφικής Τέχνης;
Προχώρα! Προχώρα! Προχώρα Δεν έχει τελειωμό!
Βιογραφικό σημείωμα Βαγγέλη Παπαδόπουλου
Επαγγελματίας δημοσιογράφος, μέλος της Ένωσης Συντακτών, (ΕΣΗΕΑ) και από τα πιο παλιά στελέχη της ΕΡΤ.
Εργάστηκε ως ρεπόρτερ, συντάκτης γραφείου, αρχισυντάκτης, αρθρογράφος και διευθυντής στις εφημερίδες και περιοδικά:
- Ταχυδρόμος
- Ελληνικός Βορράς
- Ημερησία
- Ελεύθερος Κόσμος
- Απογευματινή,
- Ελεύθερη Ώρα
- Ακρόπολη
- Χώρα
- Επίκαιρα
- Πολιτικά Θέματα.
Ίδρυσε τις εφημερίδες και τα περιοδικά:
- Ημερολόγιο
- Δραμηνά
- Σκύλος
- Πειραϊκή
- Επαρχιακοί Αντίλαλοι
- Δημοσιογραφία
- Πορτραίτα – βιογραφίες
- Αλάρμ.
Εργάστηκε στα γραφεία τύπου:
- Υπουργείου Εμπορίου
- Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών
- Ένωσης Ιδιοκτητών Επαρχιακών Εφημερίδων και μεγάλων εταιρειών και επιχειρήσεων.
Από τα πιο παλιά και έμπειρα στελέχη της ΕΡΤ δραστηριοποιήθηκε σχεδόν σε όλα τα δημοσιογραφικά της τμήματα ( ρεπόρτερ στα “Χρονικά της ημέρας”, ρεπόρτερ στην Υπηρεσία Ενημέρωσης, συντάκτης δελτίων ειδήσεων, χρονογράφος, συντάκτης στη “Φωνή της Ελλάδος” για τον απόδημο ελληνισμό, ρεπόρτερ- συντάκτης στα δελτία ειδήσεων της τηλεόρασης, πολιτικός συντάκτης και σχολιαστής, αρχισυντάκτης της πρωινής ζώνης της τηλεόρασης της ΕΡΤ 1.
Η τηλεοπτική του εκπομπή” Ραντεβού το μεσημέρι” πήρε το πρώτο βραβείο κοινού για την καλύτερη ενημερωτική εκπομπή το 1991, ενώ μπήκε αρκετές φορές στο τηλεοπτικό βαρόμετρο συγκεντρώνοντας ποσοστό ρεκόρ τηλεθέασης 52% που ως σήμερα δεν ξεπεράστηκε από κανένα ειδησεογραφικό ενημερωτικό μαγκαζίνο. Στην εκπομπή αυτή, για πρώτη φορά, καθιέρωσε από την κρατική τηλεόραση ξενόγλωσσα δελτία στην Αγγλική, Γαλλική και Γερμανική γλώσσα.
Το 1990 με τη δημοσιογραφική του ομάδα στην ΕΡΤ 1 δημιούργησε για πρώτη φορά πρωινή τηλεοπτική εκπομπή – πρόδρομο των σημερινών “πρωινάδικων”- με τίτλο Τα Πρωινά.
Την ίδια περίοδο περιόδευσε στην περιφέρεια με όλο το δυναμικό της ΕΡΤ προβάλλοντας καθημερινά την εκπομπή του από κάθε πόλη και νησί σε απευθείας μετάδοση. Από Κόρινθο, Σάμο, Χίο, Λέσβο, Αλεξανδρούπολη, Ξάνθη, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Φλώρινα, Καστοριά, Γρεβενά, Κατερίνη κλπ.
Διακρίθηκε για την περιγραφή έκτακτων γεγονότων, υποδοχών, παρελάσεων, και μεγάλων εκδηλώσεων με ειδικό προσόν τη …φωνή του.
Ακέραιος στα δημοσιογραφικά του καθήκοντα, «αποκεφαλίστηκε» μια φορά από τον Ανδρέα Ανδριανόπουλο, (προσωρινά) υπουργό της Ν.Δ. και μια φορά από τον υπουργό του ΠΑΣΟΚ Ε. Βενιζέλο (οριστικά). Συνεργοί στους …αποκεφαλισμούς, ο τότε πρόεδρος της ΕΡΤ Ευγένιος Γιαννακόπουλος και ο Διευθυντής Ενημέρωσης Σπύρος Κατσίμης – ο οποίος αργότερα ζήτησε δημοσίως συγγνώμη!!!
Ίδρυσε τον πρώτο επαρχιακό ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο ΕΣΠ στην Καβάλα, με την άνθιση της ελεύθερης ραδιοφωνίας.
Μετά την αποχώρηση του από την ΕΡΤ, εργάστηκε στους τηλεοπτικούς σταθμούς:
- Τηλεάστυ (σημερινό ΑΡΤ)
- Τ.V. Μακεδονία
- T.V. Magic
- Έξτρα
- Κανάλι ΙΟ
- Alter
- Κόντρα
- Blue Sky
- Στην εκπομπή και “Άρωμα Ελλάδος» για 24 περιφερειακά κανάλια της χώρας και στους ραδιοφωνικούς σταθμούς 9,84 και “Ατλαντίς”.
Πάνω από εξήντα χρόνια στο δημοσιογραφικό επάγγελμα γνώρισε πολλές επιφανείς προσωπικότητες, ορισμένες από τις οποίες τον συγκίνησαν και τράβηξαν το ενδιαφέρον του, ώστε να γράψει σύντομες βιογραφίες γι’ αυτές. Το 2012 έγραψε τη βιογραφία του Τούρκου Προέδρου Ρ. Τ. Ερντογάν, έργο πού εντυπωσίασε σε Ελλάδα και Τουρκία για την πληρότητα και αντικειμενικότητα του, ώστε να είναι για σχεδόν ένα μήνα στις πρώτες σελίδες του τουρκικού τύπου. Το βιβλίο παρουσιάστηκε σε επίσημη εκδήλωση στην αίθουσα της Παλαιάς Βουλής, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του τόπου και εκλεκτού πυκνού ακροατηρίου, αλλά αγνοήθηκε για ευνόητους λόγους από τον εγχώριο τύπο και τους συναδέλφους του!
Ταξίδεψε σχεδόν σε όλο τον κόσμο καλύπτοντας για την ΕΡΤ η για τις εφημερίδες στις οποίες εργάζονταν, μεγάλα γεγονότα και συμμετείχε σε δημοσιογραφικές αποστολές συνοδεύοντας την εκάστοτε πολιτική ηγεσία της Ελλάδος, όπως τον Κ. Καραμανλή στη Ν. Υόρκη και Ουάσιγκτον, τον Κων. Μητσοτάκη στη Βόννη, στο Βελιγράδι στη Ρώμη, στο Μάαστριχτ, στην Αττάλεια, στα Εμιράτα του Κόλπου, στη Λευκωσία, στη Μόσχα και στις ΗΠΑ. Τον Ανδρέα Παπανδρέου στο Πεκίνο, στη Βαρσοβία, στη Βουδαπέστη, στη Πράγα, στο Νταβός, στη Σόφια. Τον Χρ. Σαρτζετάκη στο Τόκιο και στην Πράγα. Τον Αντώνη Σαμαρά στο Τελ Αβίβ, στην Ιερουσαλήμ, στην Ιταλία, και στο Βουκουρέστι. Τον Ανδρέα Ζαΐμη στην Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία. Τον Κάρολο Παπούλια και τη Μελίνα Μερκούρη στο Αργυρόκαστρο, στους Αγ. Σαράντα και στα Τίρανα.
Στα ταξίδια αυτά είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά έστω και στιγμιαία ως δημοσιογράφος, τον Τζίμη Κάρτερ, τον Τζορτζ Μπους, τον Χέλμουτ Κολ, τον Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς, τον Μπουλέντ Ετσεβίτ, τον Μακάριο, τον Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ, τον Κάρλο Πόντι, τον Τουργκούτ Οζάλ, τον Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, τον στρατηγό Γιαρουζέλσκι, τον Τοντόρ Ζίφκοφ, την Τανσού Τσιλέρ, τον Μεσούτ Γιλμάζ, τον Βάτσλαβ Χάβελ κ.ά.
Δημοσιογραφικές αποστολές τον έφεραν στο Κάιρο για τη δολοφονία του Σαντάτ, στα Εμιράτα, στον πόλεμο του Κόλπου, στα γεγονότα του Ιράκ, στα γεγονότα της πτώσης του Αλία στην Αλβανία, σε συνόδους κορυφής στις Βρυξέλλες, στην υπογραφή της συμφωνίας του Μάαστριχτ, στο διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας και στο Οβάλ γραφείο του Λευκού Οίκου.
Στο χώρο της λογοτεχνίας μπήκε το 1968 με τη δημοσίευση του διηγήματος “Μη φοβάσαι κουτέ τόλμησε…” το οποίο κρίθηκε τότε άσεμνο γιατί προσέβαλε τη δημοσία αιδώ και οδηγήθηκε δυο φορές στα δικαστήρια( Τριμελές και Εφετείο) όπου και αθωώθηκε !!! Το διήγημα αυτό μαζί με άλλα κυκλοφόρησε σε βιβλίο με τον ίδιο τίτλο το Ι988 και με το λογοτεχνικό του ψευδώνυμο Μάχη Γραικού… Συμπτωματικά το βιωματικό αυτό γεγονός συνέβη με ανάλογο τρόπο στη Γαλλία όταν μια καθηγήτρια ερωτεύτηκε έναν ανήλικο μαθητή της και είχε ως τραγικό αποτέλεσμα το θάνατό της που συγκλόνισε τότε τη Γαλλία και αργότερα έγινε βιβλίο και μεταφράστηκε στα ελληνικά από τον Γιάννη Λάμψα και κινηματογραφική ταινία με τίτλο “Ιστορία αγάπης”.
Έκτοτε έγραψε μυθιστορήματα, δοκίμια χρονογραφήματα και θεατρικά έργα ένα από τα οποία, το θρησκευτικό δράμα< Λυδία> , ανέβηκε σε υπαίθρια και αρχαία θέατρα της χώρας.
Αργότερα κυκλοφόρησε η τριλογία του “Πορεία” με πρώτο βιβλίο το: “Αίμα σπέρμα ψέμα” δεύτερο βιβλίο το: “Έρωτας στα χρόνια της κρίσης” και τρίτο τον “Οδοστρωτήρα”. Τα τρία αυτά βιβλία που αποτελούν την τριλογία εκδόθηκαν φέτος σε δεύτερη έκδοση σε δύο καλαίσθητους τόμους. Μετά από λίγο κυκλοφόρησε και η πρώτη του ποιητική συλλογή “Ύμνος στον έρωτα” σε συλλεκτική έκδοση που εξαντλήθηκε. Ακολούθησαν το ιστορικό ερωτικό μυθιστόρημα “ Στα ίχνη μιας άγνωστης”, η αναδρομή στην πενηντάχρονη καριέρα του με τίτλο: “Διόρθωσις ημαρτημένων”, τα “Θαύματα του Ιησού”, το “Μανιφέστο του Μακεδόνα” με όλη την ιστορία του Μακεδονικού ζητήματος, και ακολούθησε η βιογραφία του Αλέξη Τσίπρα.
Στην τριλογία “Πορεία” περιγράφονται οι ζωές των ανθρώπων βγαλμένες από τα τρία γενετήσια υλικά: το αίμα το σπέρμα και το ψέμα! Το αίμα του Κάιν το σπέρμα του Αυνάν και το ψέμα της Εύας… Στο πρώτο βιβλίο ξεκινάει η ζωή των ηρώων από την παιδική τους ηλικία, τους πρώτους έρωτες στη μικρή πολιτεία, ανάμεσα στις μνήμες του παρελθόντος και της ιστορίας, τις τραυματικές βιωματικές εμπειρίες του παρόντος και τις ελπίδες και τα οράματα για μια καλύτερη ζωή. Τα συναισθήματα της χαράς και της λύπης, της δυστυχίας και της ευτυχίας, εμπλέκονται στον έρωτα με τα απρόοπτα της καθημερινότητας, κονταροχτυπιούνται με τη μοίρα και στιγματίζονται από το θάνατο.
Το βιβλίο θυμίζει πολύ την ταινία του Φρανσουά Τρυφώ τα “400 χτυπήματα”. Στο δεύτερο βιβλίο συνεχίζεται η ζωή των πρωταγωνιστών μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και δημιουργείται μια ιστορία πάθους και έρωτα ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και σε γυναίκα που έχει τα μισά του χρόνια… Μέσα από τις ιστορίες των ηρώων παρουσιάζεται και η ιστορία της χώρας με τα γεγονότα κάθε εποχής από το 1922 ως σήμερα . Εδώ ο συγγραφέας επηρεάζεται από το έργο του Gabriel Garcia Marquez “Έρωτας στα χρόνια της χολέρας”. Η ιστορία της τριλογίας ολοκληρώνεται στο τρίτο βιβλίο “Οδοστρωτήρας”, όπου ο συγγραφέας κάνει αναφορές στα ζωτικά προβλήματα του ανθρώπου ,στον θάνατο, στον έρωτα ,στη θρησκεία ,στη φιλοσοφία και στη δημοκρατία, στον πολιτισμό, στα ήθη και στα έθιμα ,στις αγωνίες και τους προβληματισμούς της κάθε συνείδησης, στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον της Ελλάδος και τερματίζει τη μυθοπλασία των ηρώων του μυθιστορήματος. Στο βιβλίο αυτό ο συγγραφέας συνδέει τη λογοτεχνία με τη δημοσιογραφία σαφώς επηρεασμένος από τον Τρούμαν Καπότε.
Ο Βαγγέλης Παπαδόπουλος ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, γνώρισε και μίλησε με χιλιάδες ανθρώπους διαφόρων χωρών ,μελέτησε τη ζωή και τον πολιτισμό τους, χωρίς να γνωρίζει καμία ξένη γλώσσα, εκτός από τα ελληνικά, τα οποία προσπαθεί ακόμα να τα μάθει καλύτερα για να μπορεί να εκφέρει σωστά τον προφορικό λόγο με τη χαρακτηριστική φωνή του που θυμούνται ακόμα οι ακροατές των εκπομπών του εκείνης της εποχής.
Σπούδασε καλές τέχνες, οργάνωσε πολλές εκθέσεις ζωγραφικής, συμμετείχε σε ομαδικές, στην Αθήνα και σε μεγάλες επαρχιακές πόλεις και εικονογράφησε μια εκκλησία. Τελευταία του έκθεση ζωγραφικής έγινε τον Οκτώβριο του 24, στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ, όπου και παρουσίασε μία σειρά με πορτραίτα επιφανών.
Το 1976 ίδρυσε την “Παύλειο Εταιρεία Ιστορικών Μελετών” με στόχο να αναδείξει τους Φιλίππους σε οικουμενικό κέντρο Ορθοδοξίας Ιστορίας και Πολιτισμού, αφού εκεί ιδρύθηκε η πρώτη χριστιανική εκκλησία σε ευρωπαϊκό έδαφος και βαφτίστηκε η πρώτη ευρωπαία χριστιανή ,η Λυδία .Για τον σκοπό αυτό διοργάνωσε 4 διεθνείς συναντήσεις στην οποία συμμετείχαν εξέχουσες προσωπικότητες της επιστήμης, της ιστορίας και της θεολογίας, από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου και εκπρόσωποι της Πολιτείας και του ΟΗΕ.
Ως νομαρχιακός σύμβουλος Αθηνών (2006-2010) πέρασε πρόταση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο για την ανάδειξη της Πνύκας σε παγκόσμιο κέντρο Δημοκρατίας, με στόχο να γίνει μόνιμος θεσμός και λειτούργησε για δύο χρόνια με σχετικές διεθνείς συναντήσεις.
Πέρασε από πολλές δημοσιογραφικές δίκες και αθωώθηκε σε όλες!
Τα λάθη του: Αγάπησε πολύ. Δεν προσκύνησε. Δεν εντάχθηκε στο σύστημα.